Pretraga

Maturantica iz Buja nam otkrila kako je izgledao esej iz talijanskog jezika

A- A+

Sarah Pavich je maturantica Talijanske srednje škole Leonardo da Vinci Buje te je danas pisala esej iz materinjeg jezika spomenute nacionalne manjine. Odabrala je A razinu jer se kandidirala za dobivanje stipendije, a ima od jeseni namjeru studirati logopediju u Italiji. Otkrila nam je kroz svoje dojmove kako je izgledao trosatni esej, koju ocjenu očekuje i kako se pripremala za pisanje.

Danas su na rasporedu državne mature bili eseji na materinskim jezicima nacionalnih manjina odnosno na talijanskom, srpskom, češkom i mađarskom. Maturantica Talijanske srednje škole Leonardo da Vinci iz Buja Sarah Pavich nam je ispripovijedala kako je ona doživjela esej, koji je pisala na talijanskom A razine.

Izdvojeni članak

Istrijanka na fakultetu u Trstu: ‘Cijena je neznatno viša, a tekovine bolonje dosljedno se implementiraju’

Smatra da su teme bile lakše nego prethodnih godina

Od svih eseja na jezicima nacionalnih manjina, jedino talijanski ima obje razine te traje najdulje – čitavih tri sata. Oba nivoa je prijavilo po 55 učenika. Naša sugovornica iz Istre je zadovoljna napisanim, kao i težinom ponuđenih tema.

– Za razliku od prijašnjih godina mislim da su teme bila lakše. Imali smo dvije moguće teme.

Za prvu temu imali smo ulomak iz knjige ‘L’ospite inquietante. Il nichilismo e i giovani’ – autor Galimberti Umberto kojeg smo morali analizirati i napisati sto mi mislimo o nihilizmu među mladima. Druga tema je bila argumentirati siromaštvo u našem društvu, objašnjava Sarah.

Izdvojeni članak

Državna matura: Nacionalne manjine ogorčene činjenicom da pišu dva obvezna ispita isti dan

Očekuje četvorku, a za esej je ponovila gradivo sva četiri razreda

Maturantica iz Buja se odlučila za polaganje eseja na višoj razini, budući da se kandidirala za dobivanje stipendije, a minimum je bio napisati 400 riječi. Kao što je već navela, nije joj bilo teško, mada dio zasluga za to ide njenoj marljivosti.

– Ponovila sam gradivo svih 4 razreda za svaki slučaj. Pošto imamo mogućnost odabira, fokusirala sam se više na to kako napisati dobar esej ( jer sam već u startu znala da ću odabrati raspravljački esej).

Mi uvijek imamo uvijek 2 mogućnosti – temu vezanu za gradivo talijanskog jezika, ali isto tako raspravljački esej. Očekujem zasigurno pozitivnu ocjenu, nadam se četvorki pa vidjet ćemo, rekla nam je Sarah.

Kako to nerijetko biva s učenicima iz škola koje pohađaju nastavu na manjinskom jeziku, tako i ova maturantica ima namjeru otići na daljnje školovanje u inozemstvo.

– Namjeravam studirati logopediju u Italiji, a razlog je i u tome što je to obavezan predmet za našu talijansku manjinu, doznajemo na kraju od Sarah.