Maturantica iz Buja nam otkrila kako je izgledao esej iz talijanskog jezika
Sarah Pavich je maturantica Talijanske srednje škole Leonardo da Vinci Buje te je danas pisala esej iz materinjeg jezika spomenute nacionalne manjine. Odabrala je A razinu jer se kandidirala za dobivanje stipendije, a ima od jeseni namjeru studirati logopediju u Italiji. Otkrila nam je kroz svoje dojmove kako je izgledao trosatni esej, koju ocjenu očekuje i kako se pripremala za pisanje.
Danas su na rasporedu državne mature bili eseji na materinskim jezicima nacionalnih manjina odnosno na talijanskom, srpskom, češkom i mađarskom. Maturantica Talijanske srednje škole Leonardo da Vinci iz Buja Sarah Pavich nam je ispripovijedala kako je ona doživjela esej, koji je pisala na talijanskom A razine.
Smatra da su teme bile lakše nego prethodnih godina
Od svih eseja na jezicima nacionalnih manjina, jedino talijanski ima obje razine te traje najdulje – čitavih tri sata. Oba nivoa je prijavilo po 55 učenika. Naša sugovornica iz Istre je zadovoljna napisanim, kao i težinom ponuđenih tema.
– Za razliku od prijašnjih godina mislim da su teme bila lakše. Imali smo dvije moguće teme.
Za prvu temu imali smo ulomak iz knjige ‘L’ospite inquietante. Il nichilismo e i giovani’ – autor Galimberti Umberto kojeg smo morali analizirati i napisati sto mi mislimo o nihilizmu među mladima. Druga tema je bila argumentirati siromaštvo u našem društvu, objašnjava Sarah.
Očekuje četvorku, a za esej je ponovila gradivo sva četiri razreda
Maturantica iz Buja se odlučila za polaganje eseja na višoj razini, budući da se kandidirala za dobivanje stipendije, a minimum je bio napisati 400 riječi. Kao što je već navela, nije joj bilo teško, mada dio zasluga za to ide njenoj marljivosti.
– Ponovila sam gradivo svih 4 razreda za svaki slučaj. Pošto imamo mogućnost odabira, fokusirala sam se više na to kako napisati dobar esej ( jer sam već u startu znala da ću odabrati raspravljački esej).
Mi uvijek imamo uvijek 2 mogućnosti – temu vezanu za gradivo talijanskog jezika, ali isto tako raspravljački esej. Očekujem zasigurno pozitivnu ocjenu, nadam se četvorki pa vidjet ćemo, rekla nam je Sarah.
Kako to nerijetko biva s učenicima iz škola koje pohađaju nastavu na manjinskom jeziku, tako i ova maturantica ima namjeru otići na daljnje školovanje u inozemstvo.
– Namjeravam studirati logopediju u Italiji, a razlog je i u tome što je to obavezan predmet za našu talijansku manjinu, doznajemo na kraju od Sarah.