Ministar o maturantima koji su se srušili usred ispita: Neka škole naprave veći propuh ili neka pišu gdje ima klime
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs danas se osvrnuo na slučajeve gdje su se maturanti, pišući ispite mature u učionicama bez klime, onesvijestili.
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs danas je komentirao slučajeve maturanata koji su pali u nesvijest jer učionice u kojima su pisali ispite nisu bile klimatizirane. Fuchs je istaknuo, stoji na Vladinim stranicama, kako nije riječ o masovnoj pojavi, no da bi škole trebale razmisliti o drugačijoj organizaciji ispita.
‘Neka naprave veći propuh ili…’
– Nije opravdanje, ali to su dva slučaja na 32.000 maturanata. Mislim da su škole i osnivači trebali osigurati i razmišljati da, dok su velike vrućine, naprave ili veći propuh ili da se piše u razredima koji imaju klimu”, rekao je Fuchs nakon otvaranja Centra izvrsnosti za robotske tehnologije.
Dodao je kako se mora uzeti u obzir da je i ranije bilo padanja u nesvijest – tu je i uzbuđenje, možda nespavanje prije ispita, no opet je naglasio da to nije opravdanje za situaciju. Mišljenja je da se dva slučaja na 32.000 učenika ne bi trebala tretirati kao masovna pojava, ali i ravnatelji trebaju voditi o računa o tome kakva je situacija u pojedinoj školi.
Vezano za uvjete u školama, Fuchs je rekao kako je ta priča složena jer nije riječ samo o izgradnji novih škola, već i o rekonstrukciji starih, ali se nada da će uspjeti osigurati da sva djeca u Hrvatskoj imaju jednake uvjete.
Objektivniji sustav ocjenjivanja
Na upit novinara radili nešto glede ‘poplave odlikaša’ zbog koje se ne mogu svi upisati u željenu srednju školu unatoč odličnim ocjenama, Fuchs je rekao kako se to ponavlja unatrag nekoliko godina te da intenzivno razmišljaju o tome kako da sustav ocjenjivanja bude objektivniji.
– Zbog tog pristupa idemo s reformom koju kanimo provesti, a to je cjelodnevna nastava kako bismo povećali broj aktivnih sati djece u školi jer su djeca u školi po broju sati na zadnjem mjestu unutar zemalja EU-a, rekao je ministar naglasivši da ni nastavnici ne stignu drugačije provjeravati njihov rad.