Jesenski rok državne mature započinje 27. rujna, a pristupnici će konačne rezultate doznati 21. rujna u 10 sati. Sutrašnjim danom ispitima mature pristupiti će kandidati koji koji su negativno ocijenjeni na prošlom roku ili su s njega diskvalificirani kao i oni koji su opravdano ili neopavdano izostali s ljetnog roka. Stoga smo provjerili koji je predmet bio najteži na prethodnom roku i iz kojega je podijeljeno najviše negativnih ocjena.
Nekoliko tisuća maturanata koji nisu položili jedan ili dva ispita na ljetnom roku državne mature imat će priliku iste riješiti na jesenskom roku koji započinje sutrašnjim danom. Uz kandidate koji nisu zadovoljili pokazanim znanjem, maturi će pristupiti i oni koji su zbog opravdanog ili neopravdanog razloga izostali s ljetnog roka. Ukupan broj bivših gimnazijalaca i strukovnjaka koji su pali maturu premašuje četiri tisuće, a mi smo provjerili koji je predmet predstavljao najveći problem kandidatima.
Matematika ‘najnegativnija’ na maturi
Najproblematičniji predmet na maturi podudarao se s najtežim predmetom i korz sve četiri godine srednjoškolskog obrazvanja – matematikom. Naime, spomenuti je predmet na ljetnom roku palo čak 284 kandidata, što i nije prevelika brojka uzme li se u obzir da je višoj i nižoj razini pristupilo skoro 33 tisuće maturanata i starijih pristupnika od kojih je naviše došlo iz općih gimnazija.
Unatoč činjenici da je matematika predstavljala bauk na maturi, pogotovo viša razina, čak je 68 pristupnika riješilo ispite obiju razina tog predmeta bez greške.
B razina nije predstavljala problem
Pragovi prolaznosti ove godine su bili znatno viši nego prošle godine, no broj kandidata koji nije položio maturu na ljetnom roku približno je jednak prošlogodišnjem. Ipak, zamjetna je razlika u rezultatima ispita osnovne razine, jer je ove godine trostruko više kandidata ocijenjeno negativnom ocjenom iz nekog od obaveznih predmeta B nivoa.
– Na osnovnoj razini je bilo relativno lagano. Pitagorin poučak, površina strelice i određivanje cijelih brojeva – gotovo sve je meni djelovalo kao zadaci za osnovnu školu ili prvi razred srednje, riječi su Matije, bivšeg maturanta iz zagrebačke X. gimnazije Ivana Supeka. Iz njegove tvrdnje, kao i dojmova većeg broja maturanata, osnovna razina matematike nije bila zahtjevna, stoga su problemi na B nivou bili hrvatski ili strani jezici.