Pretraga

Naklon do poda: Margareta je na maturi polagala šest predmeta i iz svih dobila odličan

A- A+

Margareta Paulić donedavno je bila učenica prirodoslovno-matematičke gimnazije u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga u Našicama. Uvijek je bila svršeni odlikaš zahvaljujući svom trudu i radu, a godinama je sudjelovala na raznim natjecanjima. Stoga ju i nije previše iznenadilo kada je vidjela rezultate mature i shvatila da je iz svih šest predmeta koje je pisala dobila odličan, a iz jednoga od njih ostvarila i stopostotni rezultat.

Margareta Paulić| foto: privatna arhiva

Sve obavezne predmete Našičanka Margareta Paulić polagala je na višoj razini i iz svih dobila odličan. Točno je riješila 95 posto ispita iz Matematike, iz Hrvatskog je ostvarila rezultat 88, 75 posto, a iz Engleskog 93,67 posto. Pisala je i tri izborna predmeta, iz kojih je također dobila petice.

Priprema za maturu kroz čitavu školsku godinu

Izdvojeni članak

Patrik i Jelena išli su isti razred, za maturu ih je pripremao isti profesor i oboje su iz Fizike imali 100 posto

Ispit iz Fizike riješila je bez ijedne greške i ostvarila rezultat 100 posto, na Kemiji je imala 87,78 posto, a  na Biologiji 88 posto.

Iskreno nam priznaje, sve je razrede završila s prosjekom 5,0, tako da je ovi rezultati i nisu iznenadili. Najteža joj je bila Kemija, i to iz dobro poznatog razloga učenicima koji dolaze iz manjih sredina.

–  Naša škola nije dovoljno opremljena što se tiče eksperimentalnog dijela, pa je samim time i teže upamtiti same činjenice bez pokusa, kaže Margareta.

Upravo se za taj predmet najviše i pripremala, s učenjem je počela još na početku školske godine.

– Za maturu iz kemije sam se počela pripremati na početku školske godine. Matematika i Fizika nikad nisu bile problem, tako da sam to samo ponovila par dana prije mature, a ostale predmete sam počela učiti u travnju, priča nam Našičanka.

Izdvojeni članak

Dva maturanta iz BiH uspjela stopostotno riješiti po jedan ispit na državnoj maturi: Ovo su njihove priče

U odabiru studija prevagnula zapošljivost

Kaže, oko studija se dvoumila. Iako njena škola nije dobro opremljena za eksperimentiranje sa svim zabavnim što kemija u sebi sadrži, ona taj predmet obožava pa je to i željela studirati. Druga opcija bila je farmacija.

– Budući da ne želim nakon fakulteta otići iz Hrvatske, morala sam razmišljati o mogućnosti zaposlenja i tako je prevagnula farmacija, objašnjava Margareta.

Inače, jedna od najboljih maturantica u državi sudjeluje u natjecanjima od 5. razreda osnovne. Svake godine sudjelovala je na natjecanju iz Matematike, na kojemu je u 3. razredu bila prva u županiji. Iz Fizike je čak dva puta na istoj razini natjecanja osvojila prvo mjesto, a u 2. je razredu išla i na državno iz tog predmeta. Osim toga, išla je i na županijska natjecanju iz Hrvatskog jezika, Biologije i Kemije. Za učenje i postizanje dobrih rezultata, kaže, nema neki poseban motiv, već jednostavno voli te predmete pa joj nije teško ‘zagrijati stolicu.’

– Trudim se učiti redovito, ali nekad to ne uspije, pa pred testove i u izvan rednim situacijama bude i po 2-3 sata dnevno. Inače imam dosta vremena za hobije, plešem u slovačkom kulturno-umjetničkom društvu Franjo Strapač iz Markovca Našičkog. Imamo probe dvaput tjedno i putujemo tijekom cijele godine, ali sve se može uskladiti kad se hoće. Ove godine putujemo u Rumunjsku i Češku, a prošle smo bili u Crnoj Gori, priča Margareta.

‘Svi govore da je STEM budućnost, a ne radi se dovoljno na unapređenju nastave iz tih predmeta’

Izdvojeni članak

Vijest stigla i do Indonezije: Prvi smo popričali s Petrom koji je tek danas saznao da je najmaturant 2017.

Za buduće maturante kojima tek slijedi izlazak na ove važne ispite, Margareta ima sličan savjet kao i većina njenih uspješnih vršnjaka.

– Savjet budućim maturantima je da se ne živciraju puno, ako redovito uče sve 4 godine nećete imati puno problema. Natjecanja su jako dobra priprema i što se tiče gradiva i što se tiče savladavanja treme pred važne ispite, savjetuje.

Kako su svima puna usta mladih, no rijetko ih se nešto pita kada se donose važne odluke, Margaretu smo upitali što bi ona voljela promijeniti u našem obrazovnom sustavu. Nije se baš previše dvoumila.

– Svi govore da je STEM područje budućnost, a iz vlastitog iskustva vidim da se ne radi dovoljno na unapređenju nastave iz tih predmeta. Potrebna su bolja računala, oprema za eksperimente iz predmeta kao što su Kemija, Biologija i Fizika, zaključuje jedna od najboljih maturantica u državi.