Nika je dobila četiri petice na maturi, bez greške riješila Matematiku i esej Hrvatskog: Upisala FER
Među 20 učenika koje je Ministarstvo nagradilo s 350 eura za najbolji prosjek na ovogodišnjoj maturi je i Nika koja je pohađala Gimnaziju Karlovac. Ona je bez pogreške riješila višu razinu iz Matematike, a petice je pokupila i na Hrvatskom, višoj razini iz Engleskog i na Fizici. Za nagradu nije znala da postoji pa ju je to posebno obradovalo, potrošit će je na kupnju sitnica za uspomene i čašćenje obitelji i prijatelja, navodi. Najteži ispit pak joj je bio onaj iz Engleskoga, govori nova studentica FER-a.
Nika Pleša sada je već brucošica Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER) u Zagrebu, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih nagradilo ju je s 350 eura u srpnju jer je među 20 ovogodišnjih maturanata s najboljim prosjekom na maturi. Kako otkriva za srednja.hr, višu razinu Matematike riješila je bez pogreške, a petice je pokupila i na Hrvatskom, višoj razini Engleskog te Fizici. Sve je te ispite riješila s točnošću iznad 90 posto. Pritom je na eseju iz Hrvatskog ostvarila sve moguće bodove.
– Ostala sam iznenađena rezultatima jer iako sam bila zadovoljna nakon ispita nisam očekivala baš ovakve rezultate. Iznenadila me i nagrada Ministarstva jer nisam znala da tako nešto uopće postoji, a ovo je svakako dobar poticaj za nastavak rada kao do sad. Dio ću tih novaca vjerojatno potrošiti na kupnju neke sitnice za uspomenu, a s ostatkom bih htjela počastiti prijatelje i obitelj, započinje Nika.
Sudjelovala je na državnim natjecanjima iz Fizike i Matematike, to joj je olakšalo pisanje mature
Najbolja priprema za maturu, ističe Nika, jest kontinuiran rad tijekom cijelog školovanja. Kako je to prakticirala, samostalno se za maturu malo pripremala, priznaje.
– Počela sam otprilike tjedan dana prije nekih predmeta pripremajući se za iste. Ponajviše sam se oslanjala na znanje stečeno na nastavi. Najteži mi je bio ispit iz Engleskoj jezika, vjerojatno zato što su neki zadaci bili kompliciraniji od prijašnjih matura, ali generalno je i taj ispit bio na razini prethodnih. Mislim da mi je moja gimnazija dala dovoljno znanja, što dokazuju i moji rezultati mature. Na nastavi smo često rješavali testove od prethodnih godina, uglavnom na satovima Engleskog, pa smo znali i točno što nas čeka. Osim toga, prirodoslovno-matematički smjer mi je pružio potrebno znanje i vještine da uspješno riješim mature iz Matematike i Fizike, objašnjava Nika.
Upravo iz Matematike i Fizike Nika je sudjelovala na državnim natjecanjima, tri puta na Fizici i jednom na Matematici. Ona su joj, kaže, nedvojbeno olakšala pisanje matura iz tih predmeta jer su joj oblikovala način razmišljanja i pristup zadacima.
– Smatram da je štrajk 2019. bio predavno da bismo ga mogli kriviti za loše rezultate ovogodišnje mature. Naime, mi smo tada bili 8. razred i nakon toga je bilo dovoljno vremena da se propušteno nadoknadi, tako da smatram da štrajk nije ostavio nikakve trajne posljedice. Što se tiče online nastave, naravno da je loše utjecala na savladavanje dijelova gradiva, iako to ponajviše ovisi o načinu na koji je bila provođena. Međutim, mislim da su ova dva problema više štetila generacijama u prethodne dvije ili tri godine nego što su nama, veli Nika o ovogodišnjim poraznim rezultatima državne mature.
‘Odabrala sam ovaj fakultet jer se bavi područjima znanosti koja me najviše zanimaju te smatram da mi nudi najviše mogućnosti po završetku studiranja’
Princip mature, naglašava, ima prostora za poboljšanje. Smatra da gimnazijalci i učenici strukovnih škola ne bi trebali pisati iste ispite jer gimnazije imaju veću satnicu obveznih predmeta.
– Jedan je od razloga za uvođenje mature bio izbjegavanje stresa prilikom polaganja prijemnih ispita za fakultete. Međutim, s obzirom da neki fakulteti i dalje provode svoje prijamne ispite, ta se poanta mature gubi. Osim toga, i polaganje je ispita državne mature samo po sebi stresno, pojašnjava Nika.
Najbolje maturante uvijek pitamo i što ne treba mijenjati u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nika napominje da naš sustav obuhvaća preširok raspon različitih područja i znanosti. Misli da se učenike preopterećuje količinom nepotrebnih podataka te da se ne mogu usmjeriti u područje koje ih zanima. S jedne strane dobro je što svi smjerovi gimnazije imaju različite društvene i prirodne predmete jer to nudi širinu, dodaje, ali treba smanjiti opseg gradiva.
– Učenik koji je odabrao prirodoslovno-matematički smjer vjerojatno ne želi velik dio svojeg vremena potrošiti na učenje brojnih društvenih predmeta.. Upisala sam Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Odabrala sam ovaj fakultet jer se bavi područjima znanosti koja me najviše zanimaju te smatram da mi nudi najviše mogućnosti po završetku studiranja. Nisam sigurna čime se točno želim baviti u budućnosti, ali svakako planiram ostati u Hrvatskoj. Veselim se studentskom životu jer se nadam da ću upoznati ljude koje zanimaju slične stvari kao i mene, zaključuje Nika.
Više tekstova iz serijala čitajte na sljedećim poveznicama:
Stjepan je najbolje riješio maturu iz Povijesti, zbog toga je i nagrađen: ‘Bio sam jako iznenađen’
Ivona višu razinu Matematike riješila 100%: ‘Najbolje se pripremiti radom tijekom osnovne i srednje’
Ovo su najbolji maturanti: Na inicijativu jednog učenika dodijeljene su im i dvije nove nagrade