Oni su osvjetlali obraz prošlogodišnje generacije: Prisjetite se najboljih maturanata u 2019.
Državna matura 2019./2020. bila je deseta po redu i upravo su na njoj maturanti ostvarili najlošije rezultate u desetljeću provedbe ovih ispita. Čak 1.041 gimnazijalac, kojima je matura ujedno i završni ispit, pao je neki od obaveznih predmeta. To je za 392 više u odnosu na prošlu generaciju. Konačan broj strukovnjaka koji su dobili nedovoljan iz jednog, dva ili tri obavezna predmeta je 6.947. Ipak, za to da sva statistika ne bude tako crna, pobrinulo se 68 maturanata, od kojih je njih 67 po jedan ispit riješilo sa stopostotnim učinkom, dok je najboljoj u generaciji, Splićanki Ivi Barać to pošlo za rukom na čak dva ispita. Prisjetimo se nekih od najboljih maturanata u godini za nama.
Iako je na prošlogodišnjoj državnoj maturi zabilježeno više padova no ikada u povijesti provedbe ovih ispita, nekoliko desetaka učenika pobrinulo se da popravi tu ružnu statistiku. Najbolja maturantica u generaciji bila je Iva Barać, kojoj je zbog stopostotnog učinka na Fizici i Matematici dodijeljena Nagrada Soljačić. Nagradu Sakač za najbolji uspjeh na ispitu iz Informatike odnio je Marko Rajković, dok je Ministarstvo znanosti i obrazovanja nagradilo 20-ero učenika s najboljim rezultatom na obaveznim predmetima mature, te još četvero učenika strukovnih škola koji su briljirali na maturi. Prisjetimo se lijepih priča o nekima od najboljih maturanata u 2019.
Iva Barać, III. gimnazija Split
Baš kao i u 2018., Nagrada Soljačić u iznosu od 5.000 američkih dolara i u 2019. otišla je u ruke maturantice splitskog MIOC-a, ovoga puta Ive Barać. Iva je jedina maturantica koja je na čak dva ispita, Fizici i Matematici, postigla stopostotni rezultat.
– Teško bi se bilo pripremiti za ovakav rezultat na maturi u par mjeseci. Moja priprema je trajala četiri godine i na ovo sada gledam kao na nagradu za godine marljivog rada, rekla nam je splitska maturantica o kojoj više možete čitati ovdje.
Marko Rajković, III. gimnazija Osijek
Osim Nagrade Soljačić, u 2019. godini dodijeljena je i Nagrada Sakač. U iznosu od 5.000 eura dodijelio ju je doajen hrvatske informatike, Boris Sakač i to maturantu koji je ostvario najbolji rezultat na ispitu Informatike. Ta je nagrada otišla u ruke Marka Rajkovića iz III. gimnazije Osijek koji na Informatici nije napravio niti jednu grešku, a i Matematiku je riješio izvrsno, rezultatom od 98.33%.
Marko je inače dugogodišnji sudionik državnih i županijskih natjecanja iz Informatike, Fizike i Matematike pa je tako i ove godine na državnom iz Fizike bio osmi, a drugi na županijskom iz Informatike.
– Najviše se i jesam pripremao za maturu iz Informatike putem tih brojnih natjecanja pa tako uoči samog ispita i nisam previše vježbao. Odradio sam ispite iz prethodnih godina i to je bilo to. Više sam se pripremao za Hrvatski i Engleski, otkriva Marko, a što nam je još imao za reći o sebi i svome uspjehu pročitajte na linku.
Dora Kristek, Toni Ivanković i Ivan Prigl, III. gimnazija Osijek
Osim Marka, još je troje učenika osječke III. gimnazije bez greške riješilo neki od ispita državne mature.
Toni Ivanković stopostotni je rezultat postigao na ispitu iz Fizike, dok je iz preostalih pet predmeta koje je pisao – Matematike, Hrvatskog, Engleskog, Kemije i Informatike – također dobio odličan i na svima je postigao rezultat viši od 90%.
Ivan Prigl je stopostotni rezultat ostvario na maturi iz Kemije, a samo jednu grešku imao je na ispitu iz Fizike.
– Na kraju se ta priprema i isplatila, a ja sam stvarno ponosan tim rezultatom. Ponosan sam i Fizikom koju sam napisao sa samo jednom greškom. Biologija mi je, sada kada sve uzmem u obzir, ipak bila najteža. Mislim da je razlog tomu i to što mi je za učenje Biologije ostalo najmanje vremena, a i stvarno mi se ne sviđa tip pitanja na ispitu. Cilja se na postizanje razumijevanja gradiva, a na kraju se svede na to da pitanja nemaju veze sa samom biologijom, smatra Ivan.
– U učenju vidim priliku za stjecanje znanja i mudrosti potrebnih za promjene koje su u svijetu potrebne. Nije znanje samo ono što pročitamo u knjizi već i ono što nam prenesu naši roditelji i profesori. Uvijek sam se trudila što više upiti na satu kako ne bih morala puno učiti kod kuće. U prosjeku mi je za školske obaveze preko tjedna dovoljno dva sata dnevno, osim pred ispite. Preko vikenda većinom učim par sati dnevno i radim prezentacije i referate. Naravno, pred ispite učim više, ovisno o tome koliko sam gradiva savladala na satu, odgovara nam Dora na pitanje o tome što ju motivira te kakve su njene radne navike tijekom školske godine.
Tina Čatlaić, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
Čakovčanka Tina treća je u povijesti mature koja je na ispitu iz Hrvatskog jezika ostvarila stopostotni rezultat. Prvotno stanje njenih bodova po objavi rezultata pokazivalo je kako joj do savršenog učinka na maturi iz Hrvatskog nedostaju dva boda i to iz eseja. Nepravda je ispravljena nakon što je Tina uložila žalbu.
– Moji su roditelji profesori i odmalena su me poticali da čitam. Iz čitanja se razvila moja ljubav prema jeziku i književnosti. Uvijek sam se više posvećivala predmetima koji su me zanimali, a to su umjetnički i društveni predmeti te jezici. To, naravno, ne znači da omalovažavam prirodne predmete, jednostavno mi nisu bili toliko privlačni, rekla nam je Tina, a veliku priču o ovoj najmaturantici možete pročitati na poveznici.
Filip Vinković, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
Tina nije jedina učenica svoje škole koja je na nekom od ispita ostvarila stopostotni rezultat. Pošlo je to za rukom i Filipu Vinkoviću, koji je bez greške riješio ispit iz Matematike, predmeta u kojem se tijekom školovanja i natjecao.
– Što se tiče programa u srednjoj školi, previše se od učenika očekuje bubanje napamet, a premalo je praktičnog dijela nastave. Kad je u pitanju matura, smatram da bi se puno bolja selekcija učenika za određeni fakultet stvorila prijemnim ispitima. Isto tako, na nekim fakultetima previše bodova za upis nosi prosjek ocjena iz srednje škole zbog prethodno navedenog razloga, odnosno različitih kriterija u različitim školama, odgovara nam Filip na pitanje što bi mijenjao u hrvatskom obrazovnom sustavu, a što je još imao za reći na temu mature pročitajte ovdje.
Bartol Banić, V. gimnazija ‘Vladimir Nazor’ Split
U najbolje prošlogodišnje maturante svakako ulazi i Bartol Banić koji je iz sva četiri predmeta koje je polagao dobio peticu, a u kombinaciji s izvrsno napisanim prijemnim našao se na vrhu rang-liste za upis na zagrebački Filozofski fakultet.
Klara Bruna Tomić, V. gimnazija ‘Vladimir Nazor’ Split
Dino Držaić, Tehnička škola Ruđera Boškovića Zagreb
Niko Kaštelan, Ivor Vavra Plavšić i Karlo Bujas, V. gimnazija Zagreb
Karlo Kolar, Tehnička škola Ruđera Boškovića Zagreb
Tina Volarević, V. gimnazija ‘Vladimir Nazor’ Split
Vedran Zović, Tehnička škola Pula
Treći među maturantima strukovnih škola kojeg smo vam predstavili je Vedran Zović, a njega je Ministarstvo nagradilo zbog stopostotnog rezultata na maturi iz Fizike. Vedran je na maturi polagao četiri predmeta, a osim petice iz Fizike odličan je dobio još na Hrvatskom i Engleskom B razine te četvorku na A razini Matematike.
– Iskreno se nisam nadao ovakvim rezultatima, pogotovo ne za one iz Hrvatskog, jer mi se činilo da sam puno lošije riješio, a i nisam bio siguran koliko ću bodova postići na eseju. Engleski i Fizika su bili unutar očekivanja, ali mi je bilo žao što nisam imao dovoljno vremena da riješim cijeli ispit iz Matematike, zbog čega je tako ‘nizak’ postotak riješenosti (oko 75%, op.a.) toga ispita, a znao sam kako, otkriva Vedran, a članak o njemu možete pročitati ovdje.
Domagoj Perković, III. gimnazija Split
Osim što su ove godine dodijeljene nagrade Soljačić i Sakač maturantima koji su najbolje riješili fiziku i matematiku te informatiku, Ministarstvo obrazovanja dodatno je nagradilo i maturante koji su s najvišim postotkom riješili obavezne predmete mature na A razini. Najvišu prosječnu postotnu riješenost (96,947%) iz tih predmeta imao je maturant III. gimnazije Split, Domagoj Perković. Na ispitu iz Matematike ostvario je stopostotni rezultat, postotak riješenosti na Engleskom iznosio mu je 99,2%, a na Hrvatskom 91,7%.
Pošto mi je uvjet za upisivanja Cambridgea bio da dobijem ocjenu odličan iz Engleskog, Matematike i Fizike, za te predmete sam se spremio jako dobro. Matematika i fizika mi i inače idu odlično pa se nisam trebao previše spremati za maturu, a za Engleski sam se znatno više potrudio pa sam i očekivao visoke rezultate. Za ispit iz Hrvatskog se nisam spremao previše, četiri dana prije mature, jer mi rezultat iz Hrvatskog jezika nije bio potreban za upise. Matura sama po sebi nije teška učenicima koji redovito uče, ali kada bi mi netko rekao da izdvojim koji mi je predmet osobno najteži na maturi, rekao bih Hrvatski, uglavnom zato što obuhvaća puno veću količinu gradiva nego ostali predmeti,smatra Domagoj, a što nam je još imao za reći, provjerite ovdje.
Mislav Barić, III. gimnazija Split
Među 20 najuspješnijih prošlogodišnjih maturanata našao se i Mislav Barić, učenik splitskog MIOC-a. Na čak je dvama ispitima, Kemiji i Matematici, imao samo jednu grešku. Na Engleskom je pak ostvario sjajnih 97%, a na Hrvatskom jeziku tek nešto manje – 89%. Zahvaljujući tom rezultatu bio je prvi na upisnoj ljestvici studija Kemije na PMF-u u Zagrebu.
– Iskreno, jedino sam htio da matura prođe što prije. Nije bilo nekih posebnih želja osim petice. Pa ni posebne motivacije. Ako se redovno učilo tijekom četiri godine srednje škole, matura ne bi trebala biti zahtjevna. Također bih savjetovao da se ne brinete puno oko rezultata, oni će se pokazati ako ste uložili potreban trud tijekom srednje škole, ističe Mislav čiju priču o uspjehu možete čitati na poveznici.
Vanesa Pandža, II. gimnazija Osijek
U najbolje prošlogodišnje maturante svakako ulazi i Vanesa Pandža, učenica II. gimnazije Osijek koja je bila prva na upisnoj listi najtraženijeg studija u Hrvatskoj, Logopedije na zagrebačkom ERF-u. Za 50 upisnih mjesta, konkuriralo je 578 kandidata, od čega je njih 225 upravo Logopediju stavilo na prvo mjesto na listi prioriteta.
Vanesa je na ispitu iz Hrvatskog postigla 89% od ukupnog broja bodova, na Engleskom 95%, a na Psihologiji 96%. Jedini predmet na kojemu nije dobila pet na maturi bio je Matematika.
– Za logopediju sam slučajno čula i odmah se zainteresirala za nju. Krajem prošle godine imala sam mogućnost provesti vrijeme s jednom logopedinjom dok je radila s pacijentima i tada sam shvatila da je to ono čime se uistinu želim baviti. Oduvijek sam znala da želim pomagati i raditi s ljudima, a to je upravo ono što mi logopedija omogućuje. Isto tako obuhvaća puno područja koja su mi zanimljiva i pruža puno mogućnosti ; od rada s djecom do rada s odraslima. Mislim da nijedan slučaj nije isti što zapravo čini ovo zanimanje još zanimljivijim, rekla nam je Vanesa.
Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite na našoj Facebook stranici Maturanti 2020. te u grupi Maturanti 2019./2020. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura. Više tekstova o maturi 2020. čitajte na ovoj poveznici, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.