Ovogodišnji ispit iz likovne umjetnosti na maturi bio je teži od prošlogodišnjeg
Nakon ispita iz Biologije i Vjeronauka kojima je jučer započela ovogodišnja državna matura, danas od 9 sati maturanti koji su kao izborni predmet na državnoj maturi prijavili Likovnu umjetnosti pisali su ispit u trajanju od 120 minuta. Ovogodišnji ispit iz Likovne umjetnosti prijavilo je 1.261 kandidata što je 23 kandidata više u odnosu na lani.
Ispit na državnoj maturi iz Likovne umjetnosti prilagođen je gimnazijskom nastavnom programu, a sastojao se od dviju ispitnih cjelina koje su obuhvaćale pet područja ispitivanja Temeljni sadržaji likovne umjetnosti, Likovna umjetnost od pretpovijesti do romanike, Likovna umjetnost od romanike do 20. stoljeća, Likovna umjetnost 20. stoljeća te Dizajn, fotografija i film. Budući umjetnici iz Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu koji su pisali maturu otkrili su nam da su sva pitanja bila očekivana.
Drugi dio zahtjevniji, a prvi dvosmislen
Kako je bilo za očekivati, oko osamdeset maturanata Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu koliko ih je pisalo ispit iz Likovne umjetnosti riješili su ispit bez pretjeranih poteškoća. Vidno smireni, ispitne učionice napuštali su i pod dvadesetak minuta ranije. Kažu nam da su pitanja bila očekivana i da pretjeranih nejasnoća nije bilo.
– Bilo je lagano i ne mogu izdvojiti koji je dio bio teži jer mi je sve bilo lagano. Vjerujem da je nama lakše jer učimo to čitavo vrijeme, makar svima koji su se trudili naučiti za današnji ispit ne bi trebalo predstavljati problem, otkrio nam je maturant koji je želio ostati anoniman.
Kako je ispit bio sastavljen u dvije cjeline mišljenja o težini ispita su podijeljena. I dok jedne djevojke kažu da je prvi dio bio znatno teži od očekivanog zbog dvosmislenih pitanja čiji su odgovori bili dosta slični, drugima je Analiza likovnoga primjera na temelju slike ‘Ljuljačka’ Jeana Honorea Fragonarda predstavljala veći problem.
– Pitanja su bila poprilično laka. Drugi dio bio je teži. U prvom dijelu i ako ima stvari koje ne znaš baš možeš ih logički zaključiti, a drugi dio baš moraš znati. Drugi dio je analiza dijela u obliku eseja. A prvi dio je zaokruživanje i nadopunjavanje, rekla nam je Laura, a s njom su se složili i Andrej, Ana i Katarina koji kažu da je analiza bila teža jer se treba znati o kojoj se slici radi i onda je još i analizirati što bez osnovnih informacija o slici nije moguće.
Ovogodišnji ispit teži od prošlogodišnjeg
Iako se većina nije pretjerano priremala za današnji ispit, složili su se u jednom da je ovogodišnji ispit ipak bio teži od lanjskog.
– Riješavala sam ispite na internetu od prošlih godina i moram priznati da je ovaj bio mnogo teži, kazala je Ana.
Maturanti Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu tvrde da se pisajući nisu susreli s nijednom nejasnoćom obzirom na to da su čitavo školovanje prolazili kroz sva likovna djela, ali tvrde da su gimnazjalci mogli naići na poteškoće bez obzira što je ispit prilagođen gimnazijskom programu.
– Možda je bilo gimnazijalcima teže jer mi slušamo predmet tri sati tjedno, a oni manje. Neke škole čak nemaju likovnu umjetnost pa i to mogao biti problem, ali sve u svemu uz malo truda dalo se riješiti, rekla je Tina.
Kako jučer, tako i na današnjem ispitu nije bilo nikakvih neregularnosti, a kako su priznali ni prepisivanja.