Pretraga

Patrik i Jelena išli su isti razred, za maturu ih je pripremao isti profesor i oboje su iz Fizike imali 100 posto

A- A+

Patrik Matošević i Jelena Bratulić upoznali su se u prvom razredu srednje, kada su oboje krenuli u isti razred Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile u Pazinu. Tada vjerojatno nisu ni slutili da će na državnoj maturi iz Fizike oboje postići rezultat od 100 posto i postati ponos svoga razreda. Šanse za to su minimalne, to je za rukom pošlo još samo 35 maturanata u čitavoj državi! Još manje su tada slutili da će oboje upisati isti fakultet i tako nastaviti dijeliti ‘školske’ klupe.

Jelena Bratuluć; Patrik Matošević| privatne fotografije

Izvrsne rezultate na ovogodišnjoj državnoj maturi postigao je Patrik Matošević iz Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile u Pazinu. Peticu je dobio iz sva tri obavezna predmeta, te iz izbornog Fizike, koju je riješio bez ijedne greške.

Izvrsni rezultati bez puno pripreme

Kaže, 100-postotni rezultat iz Fizike je očekivao, očekivao je i odličan iz Matematike, ali Hrvatski i Engleski potpuno su ga iznenadili. To zapravo i nije neobično, budući da je Patrik tijekom srednje škole sudjelovao na tri državna natjecanja iz Fizike, četiri državna iz Matematike, te četiri državna natjecanja iz Informatike. Iz Matematike i Informatike po jednom je bio i državni prvak.

Izdvojeni članak

[Najmaturant] Od 37 učenika u državi koji su Fiziku riješili sa sto posto, dvojica dolaze iz Gimnazije Metković

– Nisam se baš previše pripremao za maturu, dan prije sam prelistao udžbenik i ništa više od toga. Jedino sam za Hrvatski par dana prije počeo malo ponavljati, ali ništa intenzivno. Kroz sve četiri godine pripremao sam se za natjecanja, a za svako natjecanje sam morao razumjeti gradivo na puno višoj razini nego se traži na maturi, kaže Patrik i napominje kako ga je za natjecanja iz fizike pripremao profesor Damir Skok.

Matura zapravo uopće ne mora biti teška, ako ste kroz sve četiri godine srednje škole svoje obaveze izvršavali redovito. Od učenja u zadnji trenutak, smatra Patrik, malo toga ostaje u glavi.

– Nijedan predmet mi nije bio pretjerano težak, ali problem mi je na Matematici predstavljao nedostatak vremena, postigao sam rezultat od 95%, ali da je bilo još 15 minuta više bez problema bih riješio i za 100%, rekao nam je Patrik, koji od jeseni postaje student zagrebačkog FER-a.

Izdvojeni članak

Dva maturanta iz BiH uspjela stopostotno riješiti po jedan ispit na državnoj maturi: Ovo su njihove priče

Patriku se na FER-u pridružuje i razredna kolegica Jelena

Zbog natjecanja je imao izravan upis i na Matematiku na PMF-u, ali FER je prevagnuo. Zanimaju ga matematika, računalne znanosti i fizika, i kaže, upravo to mu je motiv za učenje i postizanje izvrsnih rezultata, kako u školovanju, tako i na natjecanjima.

No, Patrik nije jedini u svojoj školi, pa čak niti svome razredu, koji je na maturi iz Fizike postigao 100 posto. Pošlo je to za rukom i Jeleni Bratulić s kojom već četiri godine dijeli učionicu, a od jeseni i klupe FER-a.

– U siječnju ove godine smo započeli s pripremama za maturu u školi, a nakon završetka škole počela sam detaljnije učiti Fiziku, malo sam još ponovila lektire iz Hrvatskog i riješila prošle mature iz Matematike. Za Fiziku i Matematiku sam se najviše pripremala jer mi je zapravo to bilo jedino bitno za upis. Mislim kako su za naše dobre rezultate zaslužni i profesori. Profesor Damir Skok je Patrika i mene još od prvog razreda pripremao za natjecanja iz Fizike te smo na taj način proširili svoja dotadašnja znanja iz Fizike, a ove nam je godine pripremio veliki broj zadatka koje smo riješili kao pripremu za maturu, otkriva Jelena formulu za uspjeh.

Izdvojeni članak

[Najmaturant] Mladi skijaš iz pet predmeta na maturi dobio odličan, a dva riješio sa 100 posto

Jelena je bila vrijedna sve 4 godine, pa za maturu nije morala puno učiti

Kaže, rezultatima mature u globalu je zadovoljna, osim maturom iz Matematike, jer joj je također nedostajalo malo vremena, a napravila je i par banalnih greškica koje su je kasnije koštale petice. No, i ti su joj rezultati bili sasvim dovoljni da upiše željeni faks.

– U utorak sam bila na upisu na Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, no do zadnjeg trenutka sam se dvoumila između FER-a ili PMF Fizike. Volim fiziku, ali isto tako i programiranje pa je na kraju ipak prevagnuo FER, a na tu odluku je utjecao i moj stariji brat Daniel koji je također student FER-a, kaže nam Jelena.

Baš kao i Patrik, i Jelena je sudjelovala na brojnim natjecanjima iz Hrvatskog jezika, Fizike, Matematike, Geografije i natjecanju Klokan bez granica, na državnoj i županijskoj razini.

– Ne provodim puno vremena učeći, ovisi kako za koji predmet, redovito sam rješavala matematičke zadatke i domaće zadaće te sam tako učila pa si pred ispit samo malo ponovila. Za neke predmete moram priznati da sam učila kampanjski i samo pred ispit, ali sam i dalje imala dobre ocjene i 5.0 svake godine. Vremena za hobije imam čak i iznenađujuće puno, predsjednica sam Kluba mladih u Sv. Petru u Šumi te sam općinska vijećnica Svetog Petra u Šumi, također, svakodnevno radim u obiteljskom agroturizmu, a volim i kuhati te peći kolače. Imam psa kojeg svakodnevno izvodim u šetnju, a tu je naravno i druženje s prijateljima te odlazak na more i kavu, ispričala nam je Jelena.

Ova izvrsna maturantica budućim maturantima savjetuje da ne ‘zabušavaju’ previše prve tri godine, a ima i jedan trik koji joj je pomogao na ispitu iz Fizike.

– Budite smireni i koncentrirani, nemojte paničariti i obavezno pojedite nešto slatko prije mature, meni je pomoglo za Fiziku. A i koja rakijica za suzbiti tremu bi dobro došla, kaže kroz smijeh Jelena.

Veća izbornost predmeta, manje štrebanja nepotrebnih činjenica

Izdvojeni članak

Vijest stigla i do Indonezije: Prvi smo popričali s Petrom koji je tek danas saznao da je najmaturant 2017.

Iako izvrsni učenici, čini se kako ovakve rezultate i Jelena i Patrik postižu unatoč, a ne zahvaljujući obrazovnom sustavu. Oboje imaju vrlo jasan stav oko toga što se u njemu treba mijenjati.

– Obrazovanje bi se trebalo temeljiti na razumijevanju, a ne na učenju činjenica napamet, trebalo bi biti fleksibilnije i omogućiti učenicima veću izbornost predmeta, da mogu birati predmete u skladu s područjima koja ih zanimaju, Patrikova je ideja za poboljšanje školskog sustava, smatra Patrik.

Sličan savjet za one kojima je povjerena briga o obrazovanju ima i Jelena.

– Iskreno, ovaj način državne mature mi se ne sviđa. Govori se kako država matura omogućava jednake uvjete za sve učenike, ali kako uvjeti mogu biti jednaki kada prilikom ocjenjivanja eseja postoji nekoliko stotina ocjenjivača i svatko ocjenjuje na svoj način, dakle subjektivno. Također, smatram kako bi se trebalo više usmjeriti na praktičnu nastavu, a ne samo suhoparno učenje činjenica. Nema smisla učiti napamet neke stvari, a da ne znamo objasniti uzroke ili posljedice. Stoga smatram kako bi bilo bolje kada bi se naš sustav više fokusirao na razmišljanje, a manje na štrebanje. Naravno, trebalo bi se uvesti i biranje izbornih predmeta ovisno o učenikovom interesu i želji, mislim kako bi to bila dobra stvar jer bi svatko odabrao ono što voli i što ga zanima, zaključuje Jelena.