Pretraga

Peticiju za promjene na maturi potpisalo 11.500 osoba, Ministarstvo: Nekoliko je mogućih scenarija održavanja ispita

A- A+

Nove turbulencije u ovu školsku godinu unio je prekid redovite nastave – sada se ona zbog koronavirusa održava online putem, a takva situacija potrajat će najmanje do 19. travnja. Maturanti su pokrenuli peticiju kojom traže tri nove izmjene na ispitima mature, a u tjedan dana ona je prikupila čak 11.577 potpisa. Ipak, ‘sudbina’ ovogodišnje mature ostaje neizvjesna – iz Ministarstva danas poručuju kako se razrađuju tri do četiri moguća scenarija održavanja ispita.

Foto: srednja.hr

– Što se tiče održavanja ispita državne mature, očito je da postoje neki logistički izazovi po pitanju kreiranja ispita, njihove distribucije te same provedbe, na čemu Ministarstvo znanosti i obrazovanja intenzivno radi kako bi se iznašla najbolja rješenja. Trenutno su u razradi tri do četiri moguća scenarija, a u kontaktu smo i s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja koje će nam dati podatke o vremenskim okvirima koji su im potrebni za sve prethodno navede logističke izazove kako bismo ustanovili koji su scenariji najbolji. Naglašavamo još jednom, sve informacije bit će komunicirane pravovremeno, a sada je najvažnije da se sustav uhodava korak po korak, poručili su danas iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U škole stiže uputa kako ocjenjivati učenike

Izdvojeni članak

Učenici traže izmjene na državnoj maturi: Peticija u manje od 24 sata skupila četiri tisuće potpisa

‘Sudbina’ ovogodišnje državne mature i dalje je neizvjesna isto kao i epidemiološka situacija novog koronavirusa, ali uskoro će škole dobiti uputu o tome kako će se uopće provesti vrednovanje učenika tijekom nastave na daljinu.

– Epidemiološka situacija novog koronavirusa još uvijek nije projicirana od strane stručnjaka te Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne može prejudicirati kakvo će biti njeno kretanje u narednom razdoblju, a upravo o njoj ovisi većina daljnjih koraka koje bi Ministarstvo trebalo poduzeti po pitanju procesa koji se odvijaju u sustavu znanosti i obrazovanja. Cilj nastave na daljinu, osim pružanja kontinuiteta obrazovnog procesa, je i da bude sigurna luka za nastavnike, učenike i njihove roditelje i skrbnike u kriznim vremenima. Na sredini smo drugog tjedna izvođenja nastave na daljinu i unatoč tome što smo uspjeli uspostaviti stabilan sustav učenja i poučavanja na daljinu te smo osigurali i rezervne opcije izvođenja nastave putem televizijskih emitiranja, online sustava, YouTube kanala i mrežnih stranica Škole za život, učenici i nastavnici još uvijek se privikavaju na ovakav način rada – što je i razumljivo. Ovaj tjedan Ministarstvo će svim osnovnim i srednjim školama, ali i učenicima i njihovim roditeljima i skrbnicima, u Republici Hrvatskoj uputiti novu Preporuku za organizaciju nastavnog dana, a već početkom travnja prema školama će ići i upute po pitanju vrednovanja i ocjenjivanja učenika tijekom izvođenja nastave na daljinu, kažu iz Ministarstva obrazovanja.

Peticija za promjene na maturi prikupila preko 11 tisuća potpisa u sedam dana

Najveća je neizvjesnost kod maturanata, koji su podsjetimo, prije tjedan dana pokrenuli peticiju i njome zahtijevaju izmjene u ispitima mature, prvenstveno redukciju gradiva koje će se njima ispitivati. U sedam dana peticiju je potpisalo čak 11.577 osoba, a zahtjevi su sljedeći:

  1. Želimo da nam Ministarstvo znanosti i obrazovanja reducira gradivo koje će se ove godine polagati na Državnoj maturi. Ovaj se zahtjev prvenstveno odnosi na gradivo četvrtoga razreda. S obzirom na to da nijedna generacija nije imala ovako kompleksnu i burnu zadnju godinu školovanja, smatramo da je uredu od Ministarstva tražiti da nam ne daju prezahtjevnu maturu, nego da nam ove godine olakšaju situaciju. Također tražimo da gradivo ne obuhvaća nikakve ‘dodatke’ koje neki učenici možda jesu, a neki možda nisu stigli obraditi (npr. antologijske pjesme nekih pjesnika koje se mogu pojaviti u eseju ili na testu iz Hrvatskoga jezika), jer mnogi u školama diljem Hrvatske još ni sate izgubljene tijekom štrajka nisu nadoknadili kako treba. Napominjemo kako je ovo primarni zahtjev naše akcije i ujedno onaj od kojega smo najmanje spremni odustati.

  2.  Što se ovogodišnjega eseja iz Hrvatskoga jezika tiče, kao i činjenice da je datum njegova pisanja pomaknut znatno ranije, smatramo da je opravdano tražiti da se popis preuredi prema bar jednoj od sljedećih opcija: a) maknuti bar jednoga od navedenih pjesnika hrvatskoga pjesništva (dva su nam sasvim dovoljna) b) maknuti neko prozno djelo drugoga polugodišta 4. razreda, koje svi možda neće stići kvalitetno obraditi zbog trenutne situacije s Covid-19 bolesti c) maknuti jedno od navedenih Krležinih djela, s obzirom na to da se period namijenjen obradi njegovih dijela u većini škola podudara s razdobljem štrajka, pa je kvaliteta obrate time i upitna.

  3. Nismo u poziciji određivati postotak prolaznosti, jer on uistinu ovisi o općoj prolaznosti cijele generacije jednako koliko i o propisanim pragovima. Međutim, ona je kao takva ionako već dovedena u pitanje, pa molimo Ministarstvo da svakako uzme u obzir smanjenje bodovnoga praga u slučaju kolektivnog pada u rezultatima, uzimajući u obzir preduvjete i okolnosti pred polaganje Državne mature tijekom cijele školske godine, jer mi bismo se ipak voljeli ove godine upisati na fakultete.

– Odlučile smo pokrenuti peticiju nakon neprekidnih tužaljki koje međusobno u razredu vodimo otkad je završio štrajk. Slušale smo svaki dan naše kolege iz razreda, ali i prijatelje iz drugih škola (strukovnih, privatnih, drugih gimnazija) kako se žale na iste probleme i zapravo smo tad ustanovile da ovo nije problem pojedinačne škole već je univerzalan. Nakon konzultacije s našim razrednikom o tome kako se i dalje osjećaju posljedice štrajka, a tek kako će izgledati posljedice ove karantene, počele smo razmišljati o tome da poduzmemo nešto. Njegovim riječima: ‘Svi o tome razglabaju i svi se žale, ali nitko ne želi ništa poduzeti. Ako se vi ne angažirate neće nitko.’ Pokrenule smo ovo s ciljem da svim našim vršnjacima damo glas da se izjasne o ovom problemu. Mogu sa sigurnošću reći da svi imamo jeda zajednički cilj – proći ispit državne mature i upisati fakultet, rekle su nam učenice I. gimnazije Split, Jana, Lucia i Paola, koje su pokrenule ovu peticiju.


Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj preplatite se na naš YouTube kanal.

U našem prvom podcastu ugostili smo profesoricu Natašu Jokić-Begić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Tema je bila psihičko zdravlje u doba korone.

Pojasnila je i zašto je važno da vas roditelji puste spavati:

… kao i zašto je važno održavati rutinu za vrijeme samoizolacije!