Pretraga

Pismo ‘miočanina’: Državna matura iliti maturi je cilj matura

A- A+

Nakon skandala s ispitima iz hrvatskog jezika na državnoj maturi koji je jučer potresao Hrvatsku na e-mail adresu redakcije portala srednja.hr je pristiglo pismo učenika zagrebačke XV. gimnazije koji je iznio svoje mišljenje o državnoj maturi. Pismo prenosimo u cjelosti.

Ovo pismo piše učenik s prebivalištem u Republici Hrvatskoj. Učenik pohađa gimnaziju u Gradu Zagrebu. Gimnazija se nalazi blizu Maksimira, točnije, adresa joj je Jordanovac 8. To je XV. gimnazija, popularno znana kao MIOC. Učenik je trenutno trećaš C odjeljenja i dosad je svaki razred svog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja prošao s odličnim uspjehom.

Izdvojeni članak

Srednja.hr piše državnu: Pokušali smo testirati sustav i napisati prolazan esej bez pripreme

Ovaj pomalo besmisleni uvod je primjer satelitskog opisa kojega u književnost uvodi Honore de Balzac u svojem djelu: „Otac Goriot“, vrlo je vjerojatna mogućnost da će se kakvo pitanje o tom pojmu naći na ovogodišnjoj maturi i n, kavom te ostalim razno raznim dodatcima, napunjenih maturanata će u svojoj neispavanoj glavi tražiti odgovor na to pitanje… A zašto?

Osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje bi učenike trebalo pripremati i istovremeno vršiti prirodnu selekciju boljih i lošijih. Taj proces je postepen i dugotrajan, traje (za one koji žele upisati fakultete) uglavnom 12 godina, tj. izlučna faza su 4 godine gimnazijskog obrazovanja. U te 4 godine učenik redovito biva vrednovan za svoje iskazano znanje, to se na kraju godine predočuje u obliku zaključnih ocjena. Naravno, gore napisani sistem znaju i vrapce na grani, ali ono što se ja pitam čemu matura!??

Izdvojeni članak

Maturanti spremaju pobunu: ‘Odgodite i druge ispite mature’

Maturi je cilj provjeriti znanje pojedinca stečeno tijekom četverogodišnjeg gimnazijskog obrazovanja, iako isti već ima potvrdu (svjedodžbu) s ocjenom kojoj je jedina svrha ukazati kako je osoba savladala neki predmet. Maturi je cilj komparirati učenike cijele Hrvatske po pravednom ključu, iako bi to trebala biti svrha osnovnih i srednjih škola. Nažalost, znamo da se kriteriji od škole do škole uvelike razlikuju i tu treba tražiti prostora za napredak, odnosno treba napredovati, jer prostora za napredak ima na pretek!

Maturi je cilj otvoriti nova radna mjesta, znamo da se javlja mali milijun ustanova i pojedinaca koji pripremaju učenike za maturu i pri tome fino zarađuju. Maturi je cilj baciti gradivo četvrtog razreda u drugi plan i uskratiti pravo učeniku na potpuno obrazovanje. Maturi je cilj poručiti naivnom miočaninu da 4 godine uzalud ima vrhunske ocjene i sve to može zeznuti lošim danom pri polaganju mature!

Izdvojeni članak

Matura: Odgađa se ispit iz hrvatskog jezika

Ljudi, maturi je cilj matura!!!

Prava slika znanja pojedinca je upravo ona praćena kroz dulji period vremena, što se veoma objektivno može učiniti tijekom četverogodišnjeg gimnazijskog obrazovanja, a vrlo je nepravedno to činiti u cirka 20-ak radnih dana ispitujući sijaset pitanja na koja ni profesori sa stažom od preko dvadeset godina (dakle, dvadeset godina predavanja gotovo iste materije) ne mogu odgovoriti bez kratkog pogleda u udžbenik. Polaganje mature smatram poniženjem za osobe koje su tijekom cijelog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja bile pri samom vrhu uspješnosti! Što je za njih matura doli poniženje!?

Ponovno nekakvo dokazivanje? Dajte im nešto vrijedno dokazivanja, a ne opet pitanja na koja su tijekom 4 godine uspješno odgovarali… Marljivi i vrijedni učenici bivaju nepotrebno izlagani izrazito velikom stresu, zbog (ovo je najčešći argument u korist mature) već prije navedene neusklađenosti kriterija po različitim profesorima. Neka se rađe nadležne institucije pozabave tim problemom, a ne citiranjem ulomaka arhaičnih hrvatskih dalmatinskih tekstova kajkavcima i obrnuto!

Izdvojeni članak

Državna matura esej: ‘Nisu mogli goru kombinaciju ponuditi’

Iskreno se nadam da će MZOŠ s vremenom progledati i uvidjeti sve nedostatke mature, a ima ih eksponencijalno više nego vrlina. Matura kao druga prilika učenicima koji nisu bajno odradili gimnaziju – možda. Matura kao kazna marljivim i konstantnim učenicima – nikako! Reforme su zasigurno nužne, a u kojem smjeru krenuti trebaju zajedno razglabati i profesori i stručnjaci iz MZOŠ-a, ali i sami učenici (primjerice okupljeni u njihovu krovnu organizaciju NVURH).

Pohađaoc 3.C, XV. gimnazija, Zagreb