Pretraga

Preko stotinu pritužbi maturanata na matematiku: Šokirani ispitom na osnovnoj razini

A- A+

Vijeće učenika grada Zagreba ove je godine

zaprimilo neobičnu velik broj pritužbi

maturanata na težinu testa iz matematike na

državnoj maturi. Iako se svake godine javi par

desetaka pristupnika, sve su prilike da će ove

godine brojna pritužbi prijeći i stotinu. Naime,

ispit osnovne razine iz po mnogima najtežeg testa

na maturi razljutio je brojne maturante, koji

tvrde kako on nikako nije primjeren te da je ono

što su tražili od njih sve samo ne elementarno

znanje matematike.

Na adresu redakcije portala Srednja.hr dobili smo

nekoliko mailova u kojima su nam se maturanti

požalili na ispit iz matematike, koji je prema

njihovim riječima, bio definitivno neprimjeren.

Čak stotinu pritužbi primili su u Vijeću učenika

grada Zagreba, dok je jučer na Facebooku

formirana grupa koja se bavi problemom navodno

prekompliciranog ispita iz matematike. Zanimljivo

je da ni jedna pritužba nije stigla na višu

razinu ispita iz matematike.

Izdvojeni članak

Matematika većini prošla bez problema, muka s tek nekoliko trik zadataka

Plesačice su najviše razljutile maturante

‘I to mješovito plesanje nabijem na k….’

stranica je koja je u jednom danu prikupila

gotovo pet tisuća članova, koji su se jedni

drugima požalili zbog težine ispita i zbunjujućih

pitanja. Mnoge je razljutio stanovito pitanje o

plesačicama, no općenito je mišljenje kako je

ispit iz osnovne razine matematike jednostavno

pretežak.

Jedna od maturantica Upravne škole koja nam se

javila putem maila za ovaj se ispit, kako tvrdi,

pripremala se šest mjeseci. Vidjevši zadatke koji

su bili namijenjeni ispitivanju osnovne razine

znanja, nemalo se iznenadila.

Požalili se na dvosmislene zadatke

– Zadaci koji su se danas pojavili na maturi su

bili neočekivani, daleko teži i kompliciraniji

nego s prijašnjih matura što je i potvrdila

većina učenika koji su pristupili osnovnoj razini

iz moje škole. Osim toga, napominjem kako je bilo

mnogo zadataka koji su bili dvosmisleni i putem

kojih se nije ispitivalo naše znanje matematike.

Apeliram na to kako matura ipak nije izraz

jednakosti i znanja. Uistinu smatram kako nije u

redu što su se dosadašnjih godina mature

ponavljali zadaci s izmijenjenim brojevima i

tekstovima, a 2014.godine se dogodio potpuni

preokret, požalila se jedna maturantica.

Izdvojeni članak

Maturanti se groze matematike na državnoj maturi, situacija je ‘alarmantna’

Vijeće učenika grada Zagreba više je puta

predlagalo i apeliralo na NCVVO vezano za ispite

iz matematike, tvrdi predsjednik tog tijela, Pavao Škoko Gavranović.

‘NCVVO je ponovo sastavio

ispit koji nije usklađen s onime što učimo u

školi’

– Kao i svake godine dosad, te usprkos svim našim

apelima i prijedlozima, NCVVO je ponovo sastavio

ispit koji nije usklađen s onime što učimo u

školi. U usklađenost mature i kurikuluma ne

sumnjam, ali je činjenica da se u školama

primjenjuje jedan odviše ‘štreberski’ pristup

učenju gradiva, a zbog prenapuhanog kurikuluma

nemoguće je kvalitetno uvježbati zadatke s našim

prevelikim razredima. Ovogodišnja matura, kao i

zadnje dvije, je kod učenika najviše testirala

logičko zaključivanje. Iako to samo po sebi nije

loše to nije nešto na što su učenici navikli u

tri, četiri ili pet godina srednjoškolskoga

obrazovanja, kazao nam je Škoko Gavranović.

Najveći problem ovog roka bila su pitanja u kojem

se tražilo koliko je tko kilometara prešao te

koliko je plesačica bez muškog para u folkloru.

Forum i društvene mreže vrve komentarima vezanim

za te zadatke, koji mnogima i dalje nisu jasni.

Izdvojeni članak

Matematika koju zaista nećete trebati u životu

‘Matura mora biti

onakva kakvo je obrazovanje u našim školama’

Problem je, ako se pita osobu koja prima sve te

pritužbe maturanata, upravo u nesrazmjeru načina

obrazovanja i mature.

– Vrlo jasno sam to rekao NCVVO više desetaka

puta, a očito moram ponoviti, matura mora biti

onakva kakvo je obrazovanje u našim školama. Svi

se čude kako to sve više maturanta prijavljuje B

razinu, pa jednostavno, od A razine su nadležan

tijela i mediji uspješno stvorili bauka. Svi se

isto tako čude kako su rezultati sve lošiji iz

godine u godinu, ponovo je sve vrlo jednostavno,

matura ne prati obrazovanje. U zadnjih dvije

godine teško je pronaći pozitivne pomake u

provođenju ovoga prevažnog testa, ali zasigurno

idemo iz lošeg u gore. U mojem osobnom mišljenju

za to su najveći krivci loša komunikacija

ustanova nadležnih za odgoj i obrazovanje, te

gradivom preopterećen sustav obrazovanja,

zaključio je Škoko Gavranović.