‘Rasturili’ maturu iz stranih jezika: Dino, Dina i Matej idu u istu školu i među najboljim su maturantima u 2020.
Preko stotinu učenika ove je godine na maturi riješilo neki od ispita bez greške. To je pošlo za rukom Dinu Jakupaku na A razini Engleskog te Mateju Hanžekoviću na B razini istog predmeta. Njihova školska kolegica Dina Žužul najbolje je u državi riješila A razinu Njemačkog, sa samo jednom greškom. Ovaj trojac dolazi iz iste škole – Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu.
Jedna od škola koje se mogu pohvaliti izvrsnim rezultatima svojih učenika na ovogodišnjoj maturi je Gimnazija Josipa Slavenskog u Čakovcu. I to na ispitima stranih jezika – dvojica učenika ostvarila su stopostotni rezultat na Engleskom, dok je jedna učenica najbolje u državi riješila Njemački.
‘ To mi samo dokazuje da mogu još više i još bolje’
Dino Jakupak bez greške je riješio A razinu Hrvatskog.
– Iako si uvijek postavljam visoke ciljeve što se tiče Engleskog (ponajviše na natjecanjima), nisam očekivao ostvariti 100% jer uvijek postoje dva, tri pitanja gdje se mogu lako izgubiti bodovi. Međutim, bio sam presretan kad sam saznao da sam napisao za 100 %. To mi samo dokazuje da mogu još više i još bolje te je stvarno odlična motivacija, kaže nam Dino.
Smatra da je ovogodišnjoj generaciji bilo teže u smislu priprema za maturu, kako zbog štrajka tako i zbog prelaska na online nastavu. Ipak, kaže, relativno dobri rezultati mature pokazali su kako se ova generacija nije dala tako lako smesti.
– Pripreme za maturu su posebne priče od predmeta do predmeta. Matematiku sam počeo ozbiljno shvaćati odmah od početka godine jer sam znao da mi je daleko najteži predmet. Rješavao sam mature i redovito hodao na pripreme kako bi izvukao čim više bodova (iako mi nije previše značilo za fakultet). Trud mi se isplatio iako nije baš bio brilijantan rezultat, relativno govoreći. Iz Hrvatskog sam izrađivao svoju skriptu u tijeku godine te polako i strpljivo pratio čitanku te, koliko je bilo moguće, prisjetiti se svih lektira za esej. Na kraju Engleski i Informatiku mogu staviti u isti koš u smislu da sam si pogledao maturu-dvije dan prije samo da se na brzinu uhodam pa da vidim koliko stvarno znam. Čini se da nije bila loša taktika, veli Dino.
Zahvaljujući uspjehu na maturi i u školi, Dino od jeseni sjeda u klupe Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
– Odlučio sam upisati Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, točnije anglistiku i informacijske znanosti. Obožavam engleski u svakom mogućem smislu. Volim čitati, analizirati, prevoditi, a ponajviše primjenjivati u smislu razgovora s drugima! Ta činjenica je zacementirala moj odabir anglistike, a Zagreb sam odabrao jer imaju najbolji program u tom smislu. Uz to sam uzeo informacijske znanosti jer mi je bio potreban još jedan predmet te mi je taj predmet bio najprimamljiviji, zaključuje Dino.
Za Mateja rezultat nije bio iznenađujuć
Isti, stopostotni rezultat na B razini Engleskog postigao je Matej Hanžeković iz iste škole.
– Kada su stigli rezultati mature i vidio sam da je kod mature iz Engleskog postotak riješenosti 100% se nisam toliko iznenadio jer sam takav rezultat očekivao čim sam izašao iz ispitne dvorane, kaže Matej.
Priznaje kako se za ispite nije puno pripremao, tek je rješavao prošlogodišnje ispite te je za Engleski, u kojem se i inače dobro snalazi, vježbao slušni dio.
– Ove godine nije nužno bilo teže se pripremiti nego je trebao drugi pristup zato što nismo morali fizički ići u školu pa smo imali više vremena za učenje kod kuće, ali s druge strane dobar dio ovogodišnjeg gradiva nismo temeljno obradili pa smo više toga morali napraviti sami bez veće pomoći profesora, smatra Matej.
On ostaje na studiju u Čakovcu. Na tamošnjem će Međimurskom veleučilištu studirati računalstvo jer ga, kaže, zanima sve vezano uz informatiku.
Dina je imala samo jednu grešku na Njemačkom
Dina Žužul najbolje je riješila A razinu Njemačkog jezika.
– Nakon što su bila objavljena rješenja mature iz Njemačkog vidjela sam da imam jednu grešku, ali nisam znala kako će ocjenjivači ocijeniti moj esej, tako da me rezultat zaista pozitivno iznenadio. Za maturu sam se uglavnom pripremala pomoću skripti i rješavajući ispite s prošlih
matura. Pohađala sam i online pripreme iz Matematike. Za maturu iz Njemačkog jezika sam se pripremala rješavajući ispite s prošlih matura kako bih saznala kakvi zadaci se najčešće pojavljuju na maturi. Pomogla mi je i moja profesorica iz Njemačkog jezika koja mi je dala korisne savjete u vezi pisanja eseja. Najteži predmet bila mi je Matematika, ali zadovoljna sam postignutim rezultatom iz tog ispita, kaže Dina.
Mišljenja je da je njenoj generaciji ‘bilo teže naučiti gradivo četvrtog razreda s obzirom na štrajk i online nastavu’.
– Tijekom online nastave velik dio gradiva morali smo obrađivati samostalno za što je često bilo potrebno više vremena nego tijekom redovne nastave, što nam je oduzelo vrijeme koje bismo iskoristili učeći za maturu. Bilo je teško prilagoditi se na online nastavu i online pripreme jer smo naviknuti na to da se nastava odvija u školama. Ipak, mogli smo sami odlučiti kada ćemo obraditi neko gradivo i tako kvalitetno organizirati svoje vrijeme, ističe Dina.
I ona je, kao i Dino, od jeseni studentica Filozofskog fakulteta u Zagrebu, i to vrlo traženog studija psihologije.
– Još od osnovne škole želim upisati psihologiju i smatram da ću na Filozofskom fakultetu razviti potrebne kompetencije za obavljanje zanimanja psihologa, zaključuje Dina.
O obrazovnom sustavu i online nastavi
Dino Jakupak: ”Nažalost ne bih ulazio previše u ovo pitanje jer se već sada vode svakakve debate oko sustava općenito te sada uz online nastavu pa da ne dodajem benzin toj vatri. Mislim da je država dobila adekvatne povratne informacije u formi upitnika koje smo popunjavali i mailova na zadanu temu pa ako stvarno žele učiniti nešto vrijedno spomena neka nas slušaju i djeluju u skladu s time.”
Matej Hanžeković: ”Hrvatski obrazovni sustav je daleko od savršenog isto kao i svaki drugi, ali online nastava je, u mojem iskustvu, najgora ideja koja nas je zadesila dosad. Puno manje stvari se može naučiti preko online nastave kad si kod kuće gdje te toliko stvari može ometati i kad nemaš 45 minuta s profesorom što se posebice vidi na predmetima kao što su matematika, kemija ili fizika u kojima se pri kretanju na novo gradivo ponekad trebaju učiti potpuno nove stvari, tijek rješavanje zadatka kojeg se ne može samo naštrebati kao kod predmeta koji su više teorijske prirode, nego se treba shvatiti u kojem profesor pruža jako puno pomoći. Ako misle staviti online nastavu sljedeće godine bolje da otkažu godinu jer još nisu doveli online nastavu na tu razinu na kojoj je korisna kao i nastava u učionicama, većinom je gubitak vremena.”
Dina Žužul: ”Jako mi je drago što sam završila srednju školu prije uvođenja škole za život u sve razrede. Smatram da su neke od donesenih promjena kontraproduktivne i donesene prenaglo, pa je učenicima bilo teško prilagoditi se na novi način odvijanja nastave. Pozitivnim smatram to što se učenike potiče na logičko razmišljanje i povezivanje. Voljela bih da je tijekom online nastave više profesora snimalo objašnjavanje gradiva. Takve snimke puno su mi značile jer sam ih mogla ponovno pogledati ako se nisam mogla sjetiti rješenja nekog zadatka. Velik izazov na početku online nastave bili su problemi s preopterećenosti sustava zbog kojih se neki učenici nisu mogli ni prijaviti. Nadam se da se takvi problemi neće ponavljati ako će se nastava i dalje odvijati online.”
Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite na našoj Facebook stranici Maturanti 2021. i u grupi Maturanti 2020/2020. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura. Više tekstova o maturi 2021. čitajte u tekstovima na ovoj poveznici, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.
Zadatke s prošle državne mature riješite u našem sustavu za učenje kvizovi.srednja.hr.