Red tjelesnog, red pjevanja ‘hitova’ iz osnovne: Maturantice otkrile kako je izgledao prijemni na Učiteljskom
Učiteljski fakultet u Zagrebu jedan je od rijetkih koji za upise svojih studija provodi razredbeni postupak, a on nije otkazan unatoč epidemiji koronavirusa. Održao se od ponedjeljka do srijede, a sastojao se od čak četiri provjere. Pristupnici su tako morali pjevati i većinom su odabirali pjesmice iz nižih razreda osnovne škole, ali i pokazati svoje likovne i govorne te motoričke sposobnosti. Razgovarali smo s četiri pristupnice koje nam kažu kako su zadovoljne ispitom, a neke od njih već su se upoznale s budućim kolegama.
Ova srijeda posljednji je dan prijemnog ispita na Učiteljskom fakultetu. Razredbeni postupak sastojao se on od četiri vrste provjera: provjere predispozicija za razvoj glazbenog sluha i ritma, provjere predispozicija za razvoj likovnog mišljenja, provjere motoričkih sposobnosti i provjere govornih sposobnosti.
– Jako sam zadovoljna prijemnim ispitom, nije bila ništa teško niti neizvedivo. Kad smo došli ispred fakulteta izmjerili su nam temperaturu te smo morali potpisati izjavu da nemamo simptome COVID-19 i da nam nije izrečena mjera samoizolacije. Prvo smo imali ispit gdje smo trebali nacrtati zamišljenu životinju u zamišljenom prostoru, baš smo mogli uključiti maštu i kreativnost. Nakon toga smo imali ispit iz hrvatskog jezika. Na stolu nas je čekao tekst koji smo morali pročitati i zatim je profesorica postavila tri pitanja o tom tekstu kako bi provjerila razumijevanje. Ja sam dobila tekst od Ivane Brlić Mažuranić iz djela ‘Kako je Potjeh tražio istinu’. Treća provjera bili su koraci u stranu i mjerilo se vrijeme, ništa komplicirano. I zadnji ispit je bio ispit iz glazbenog. Trebala sam otpjevati pjesmu po želji i odabrala sam ‘Moja posljednja i prva ljubavi’, a potom je profesor odsvirao par taktova koje sam trebala ponoviti. Sve u svemu prošlo je i više nego dobro i ja sam jako zadovoljna, rekla nam je nakon ispita Nikolina, prošlogodišnja maturantica.
‘Ekipa budućih kolega bila je jako razgovorljiva i ugodna’
I Martina iz Franjevačke klasične gimnazija s pravom javnosti u Sinju pozitivnih je dojmova nakon ispita. Zadovoljnija je i ekipom budućih kolega, koji su vrlo razgovorljivi i ugodni,
– Što se tiče općeg dojma, prijemni je na mene ostavio pozitivan utjecaj jer je ekipa budućih kolega bila jako razgovorljiva i ugodna. Voditelji cijelog prijemnog, a to su studenti fakulteta, jako su doprinijeli cijeloj atmosferi jer su bili pristupačni i pomogli svakom od nas u slučaju da smo imali bilo kakve upite. Svojim ishodom sam zadovoljna i mislim da je to zbog toga što sam na prijemni opuštena i bez prevelikih očekivanja, kaže nam maturantica Martina.
Na prvoj provjeri iz glazbe pjevala je pjesmicu ‘Bratec Martin’.
– Iako sam pripremila nešto drugo, trema me uhvatila i samo mi je to palo na pamet u tom trenutku. Uz pjesmicu je bilo potrebno i pljeskanjem ponoviti taktove koje je zadala profesorica te uz pratnju klavira ponoviti pjevanjem ono što je odsvirano. Nakon glazbenoga dijela, rasporedili su nas u jednu predavaonicu gdje su nas dočekale pastelne boje i A4 papir na kojem je bilo potrebno nacrtati imaginarnu životinju koja se nalazila u imaginarnom prostoru, ispit je trajao 30 minuta. Nisam baš Picasso u slikanju, ali se nadam da će kriteriji biti zadovoljeni. Profesorica koja je bila zadužena za likovni dio je bila jako ljubazna i detaljno je objasnila zadatak. Kod govornih sposobnosti me dočekao Ranko Marinković i njegovo djelo ‘Ruke’. Profesorica je na početku naglasila kako ne trebamo biti uplašeni jer se na tom ispitu provjerava imamo li govornih mana ili slično. Ulomak je bio jako kratak, kasnije sam dobila pitanje o temi pročitanoga koja se vrlo lako primijeti iz ponuđenoga dijela, a od ostalih djela u mojoj grupi bila je i ‘Breza’ Slavka Kolara. Kao šećer na kraju, dočekao nas je tjelesni, odnosno motoričke sposobnosti, za mene najlakši dio, u kojemu je bilo potrebno napraviti korak u stranu što je brže i točnije moguće. Na početku je sve bilo vrlo detaljno objašnjeno pa nije bilo teško shvatiti cilj zadatka. Zbog epidemiološke situacije, provjera je bila na otvorenom pa se nije provjeravao poligon unatraške, koji se prošlih godina provjeravao u sklopu provjere motoričkih sposobnosti, kaže nam Martina.
Trema na provjeri iz glazbenog
Najteži joj je, dodaje, bio glazbeni, ali ne zbog kompleksnosti zadatka nego zbog njenog straha od javnoga nastupa i pjevanja, kao i činjenice da joj je ovo bila prva provjera na tom prijemnom ispitu. Za prijemni se, dodaje, nije puno pripremala – malo je provježbala pjesmicu, za motoričke sposobnosti imala je podlogu jer se bavila sportom, a godine čitanja pomogle su joj u razvijanju govornih sposobnosti.
– Učiteljski fakultet sam odabrala jer je to smjer u kojem vidim sebe u budućnosti. Od malena, pa sve do današnjega dana sam odrastala u velikoj obitelji, uvijek okružena malim bratićima i sestričnama koji žele naučiti nešto novo ili smišljati kojekakve igre i aktivnosti. Smatram kako je plemenito zanimanje učiti nekoga o životu i njegovim vrijednostima te ga oblikovati u daljnjem odrastanju, veli Martina.
Prilikom ovog prijemnog pristupnici su morali poštivati određene epidemiološke mjere, poput mjerenja temperature i nošenja maski, što je, kaže nam Martina, dodatno otežalo situaciju, posebice kada je trebalo udisati zrak tijekom čitanja odlomaka.
Provjere nisu teške, ali je potrebna koncentracija i kreativnost
Načinom na koji je odradila sve elemente zadovoljna je i Ivona učenica Srednje škole Ivanec.
– Provjere zaista nisu bile teške i kratko su trajale. Kasnije su mišljenja bila podijeljena, zato što su npr. na provjeri govornih sposobnosti bili različiti profesori, pa su neki bili blaži, a neki stroži, ali većini nas je sve super prošlo. Sve u svemu, prijemni je zaista lakši nego sam ja prije mislila i svatko bi ga mogao bez problema proći. Samo treba malo koncentracije i kreativnosti, smatra Ivona.
Njenoj je grupi prva po redu bila je provjera govornih sposobnosti, a profesor koji je bio u Ivoninoj grupi dao je pristupnicima da odaberu tekst kojeg žele čitati, dok neki profesori u drugim grupama nisu dali tu mogućnost. Ona je odabrala djelo ‘U registraturi’.
– Tekst je bio dugačak otprilike pola stranice i najprije ga je trebalo pročitati, mene je profesor zaustavio već nakon par rečenica. Nakon toga, postavio mi je pitanja ‘O čemu govori tekst?’, ‘Čega se prisjeća glavni lik?’ i ‘Što znači rečenica da su djeca bila jedna drugima od uha do uha?’. Sveukupno provjera je trajala oko pet minuta. Sljedeća provjera bila nam je provjera motoričkih sposobnosti. Provjera se odvijala vani na igralištu. Najprije smo imali kratko zagrijavanje, a zatim je bila provjera. Ove godine provjeravali su se samo ‘koraci u stranu’. Trebali smo proći od jedne crte do druge crte koje su bile udaljene oko tri metra šest puta u što kraćem vremenu – profesor je mjerio vrijeme. Ta provjera je trajala jako kratko, rekla nam je Ivona.
I ona je na provjeri likovnih sposobnosti morala crtati imaginarnu životinju u imaginarnom prostoru, a na glazbenom djelu ispita pjevala je pjesmu ‘Kad si sretan’.
– Nijedan dio mi nije bio baš težak, svi su bili jednake ‘težine’. Jedino što mi se nije baš svidjelo je to da je provjera motoričkih sposobnosti bila vani, ali svjesna sam da je moralo biti tako zbog trenutne situacije. Bilo je jako vruće i morali smo zadatak odraditi na suncu. Svejedno, ni to nije bio neki problem. Nisam se ništa posebno pripremala za prijemni osim toga što sam tražila koju pjesmu ću pjevati i par puta probala kod kuće. Učiteljski sam odabrala zato što volim raditi s djecom, a isto tako smatram da bih bila sposobna nekoga nešto naučiti, smatra Ivona kojoj je također bilo pomalo naporno nositi rukavice i masku čitav dan, ali smatra da to neće biti presudno kod rezultata provjere.
Čitali su se ulomci iz poznatih lektira i pjevale pjesmice iz osnovne
Sara, pristupnica koja je Trgovačku školu završila prije dvije godine i po zanimanju je trenutno komercijalist, također ove godine želi upisati Učiteljski. Na prijemnom, kaže nam, nije imala preveliku tremu.
– Tjelesni, hrvatski i likovni su mi bili dosta dobri, a jedino što sam možda ‘zeznula’ glazbeni jer nisam baš talent za pjevanje. Na provjeri motoričkih sposobnosti radili smo samo korake u stranu. Zbog COVID-a 19 nismo smjeli koristiti dvoranu, pa tako nismo radili ni poligon unazad. Što se tiče ‘koraka u stranu’, ništa strašno. Imali smo postavljenu traku s lijeve i desne strane i nogom smo morali prijeći preko trake ili nagaziti je. Kako je večer prije kiša padala bilo je dosta klizavo, ali okej. Moj rezultat je za tih šest puta (tri u jednu stranu i tri u drugu) bio 10,95. Mogla sam i bolje to napraviti, smatra Sara.
Uz likovni, najlakše joj je bilo odraditi tjelesni, dok je na glazbenom dijelu odlučila pjevati pjesmu ‘Kad si sretan’. Na provjeri govornih sposobnosti čitala je ulomak iz djela ‘Zločin i kazna’.
– Najteži dio mi je bio glazbeni jer nisam talent za pjevanje i tu me malo trema ‘pojela’ pa sam zabrljala i ritmični dio. Iskreno, nisam se pretjerano pripremala. Spremala sam se samo za likovni, jer sam već znala što će biti tema, i za glazbeni za kojeg sam samo trebala naći pjesmicu koju ću pjevati i ponoviti tekst. Izabrala sam Učiteljski još u 5. razredu osnovne. Zaista volim biti s djecom i kad god imam prilike i vremena čuvam nečiju djecu. Ne vidim se u nijednom drugom poslu jedino u radu s djecom, lako se spustim na njihov nivo, zaključuje maturantica Sara.
Inače, ovoga tjedna prijemni se održava još i na Edukacijsko-rehabilitacijskom te Medicinskom fakultetu.