Slušanje pravilo probleme na maturi iz Njemačkog: ‘Izgubila sam 10 godina života’
Čak 1.681 pristupnik danas je na državnoj maturi polagao ispite A i B razine Njemačkog jezika. Višu razinu odabralo je pisati njih 660, a osnovnu 1.021 osoba. Pet maturantica otkrilo nam je svoje dojmove s tih ispita. Iako su njihova iskustva različita, u jednom se slažu – pod testom su osjećale stres i nervozu, a najteži dio ispita većini je bilo slušno prepoznavanje.
Ispitni katalog za Njemački jezik nije se za ovu godinu suviše mijenjao pa su pristupnici temeljem ispita provedenih prethodnih godina mogli znati što ih otprilike očekuje. Ipak, stres nisu uspjeli izbjeći, barem ako je zaključiti iz odgovora naših sugovornica.
‘Svi smo se u razredu pogledavali i nikome ništa nije bilo jasno’
Nikolina iz zagrebačke Druge ekonomske škole i buduća brucošica Kineziološkog fakulteta polagala je B razinu Njemačkog.
– Naravno stresa je bilo, možda čak i previše, ali na kraju sve to nestane. Jedan od većih problema je bio što nismo smjeli imati žvake. Kad je završilo sve što ima veze s Njemačkim mogu reći da mi je život napola posložen. Ne znam je li samo meni Njemački predstavljao problem, ali mogu reći da sam izgubila deset godina života, kaže Nikolina koja se ipak nada prolaznoj ocjeni.
Dodaje, čini joj se kako su zadci bili podjednako komplicirani kao i prijašnjih godina, osim slušnog dijela ispita koji joj je i bio najteži.
– Svi smo se u razredu pogledavali i nikome ništa nije bilo jasno, otkriva Nikolina i napominje – vremena za rješavanje (130 minuta) bilo je ‘na knap’.
Tema poruke na koju su morali odgovoriti bliska današnjim generacijama
Problema s vremenom za rješavanje B razine nije imala učenica Ugostiteljsko-turističke škole koja je željela ostati anonimna pa ćemo ju nazvati Iva.
– Sama po sebi sam bila dosta nervozna, ali sad sat vremena kasnije je nekako lakše i opuštenije. Napisala sam najbolje što sam znala i sad se samo čekaju rezultati. Kao i na svakoj maturi najteži je bio zadatak umetanja rečenica i umetanje riječi u tekst po svojoj volji. Sve ostalo je bilo logično i lako za zaključiti, otkriva Iva.
Na osnovnoj razini nema eseja, nego su pristupnici morali odgovoriti na e-mail. Tema je bila bliska današnjim generacijama – pisali su o tome koliko vremena provode na internetu te kako provode to vrijeme.
– Tema mi je bila dobra jer sam nedavno prolazila sličan esej na temu koliko vremena se provodi za računalom i to pa je bilo lako umetnuti malo drugačije riječi da bi esej dobro ispao, kaže Iva.
Ovogodišnji ispit činio joj se, dodaje, težim nego onaj proteklih godina.
– Prolazila sam i kroz prijašnje ispite i po meni ovaj je bio među težima, možda zato što sam ga ja pisala pa sam bila nervozna, ali dosta je bio zbunjujuć, zaključuje ova maturantica.
Maturantica s A razine: ‘Dobro bi mi došlo da je bilo još malo više vremena’
Stresno je bilo i Niki, učenici zagrebačke XVIII. gimnazije koja je pisala A razinu. Ispit je trajao puna tri sata, a sada kada je sve završilo osjeća se dobro.
– Bilo je dosta teških zadataka u čitanju i slušanju s razumijevanjem i dobro bi mi došlo da je bilo još malo više vremena. Tema eseja bila je učenje stranih jezika. Čini mi se da je težina ispita bila približno ista kao prošlih godina, veli Nika.
Najteži joj je bio zadatak u kojemu je naslove trebala pridružiti pripadajućim tekstovima, a s druge strane svidjela joj se tema eseja.
– Mogli smo dobro iskoristiti vokabular koji znamo i bila je po zahtjevnosti u skladu s prošlogodišnjim temama, zaključuje Nika koja planira upisati Učiteljski fakultet s pojačanim programom njemačkog jezika.
Problematična brzina čitanja na slušnom prepoznavanju ispita
Ispit nije bio pretežak Luciji, učenici Gimnazije Karlovac, koja ga je također pisala na A razini.
– Bojala sam se teških riječi koje ne razumijem, ali uistinu ih nije bilo. Prvi dio – čitanje nije bio težak, ali nisam imala dovoljno vremena za detaljno pročitati zadnja dva teksta zbog opsežnosti prva tri koja su imala dosta dvosmislenih pitanja. Posebno težak bio mi je četvrti zadatak u dijelu čitanja, a ono što me negativno iznenadilo bila je brzina kojom su pričali govornici u prvom zadatku drugog dijela (slušanje). Čini mi se da je prijašnjih godina, na testovima koje sam rješavala za vježbu, taj zadatak bio puno sporiji, kaže Lucija.
Najtežim je okarakterizirala peti zadatak u prvom dijelu ispita u kojemu su pristupnici u tekst morali ubaciti riječi bez ponuđenog popisa riječi koje se mogu koristiti. Lucija se nada trojci iz ovog ispita.
– Ova matura mi se čini išta kao i dosadašnjih godina, čak i lakša, ali mislim da je bilo premalo vremena za prvi dio testa, zaključila je Lucija.
‘Mislim da je slušanje bilo jedno od najtežih do sad’
Naša posljednja sugovornica je Patricia, učenica Srednje škole Isidora Kršnjavoga u Našicama, a i ona je najtežim ocijenila slušni dio testa više razine.
– Ispit je prošao solidno, bilo je svega, ali mislim da je slušanje bilo jedno od najtežih do sad. Najteži zadatak po meni je bio prvi zadatak slušanja na kojem sam na kraju označavala odgovore po nekoj logici jer se iz samog slušanja ništa nije moglo skužiti, sve je bilo na istu foru. Ovogodišnji ispit čini mi se dosta teži od prijašnjih, ali mislim da se može riješiti, nije ništa preteško. Što se vremena tiče, jedino mi je za čitanje trebalo možda malo više vremena, no sve u svemu – stigne se, smatra Patricia.
Tema eseja o učenju stranih jezika i njoj se, kao i našim ostalim sugovornicama svidjela, kaže – bio je to pun pogodak i dosta se raspisala u tom dijelu ispita Njemačkog.
– Očekujem barem trojku ili četvorku, mislim da sam ispit solidno napisala, zaključuje Našičanka koja planira upisati studij engleskog i njemačkog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite na našoj Facebook stranici Maturanti 2019. i u grupi Državna matura. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura. Više tekstova o maturi 2019. čitajte u tekstovima na ovoj poveznici, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.