Strukovnjak ‘rasturio’ Fiziku na maturi: ‘Ključni uzrok loših rezultata su učenici koji ne uče dovoljno’
Da na državnoj maturi izvrsne rezultate ne postižu samo gimnazijalci, dokazala su četvorica učenika strukovnih škola koji su ove godine na nekom od ispita postigli stopostotni rezultat. Njihov uspjeh Ministarstvo znanosti i obrazovanja nagradilo je sa 2.500 kuna. Među nagrađenima je i učenik Tehničke škole Pula, Vedran Zović, koji je bez greške riješio ispit iz Fizike.
Vedran je na maturi polagao četiri predmeta, a osim petice iz Fizike odličan je dobio još na Hrvatskom i Engleskom B razine te četvorku na A razini Matematike.
– Iskreno se nisam nadao ovakvim rezultatima, pogotovo ne za one iz Hrvatskog, jer mi se činilo da sam puno lošije riješio, a i nisam bio siguran koliko ću bodova postići na eseju. Engleski i Fizika su bili unutar očekivanja, ali mi je bilo žao što nisam imao dovoljno vremena da riješim cijeli ispit iz Matematike, zbog čega je tako ‘nizak’ postotak riješenosti (oko 75%, op.a.) toga ispita, a znao sam kako, otkriva Vedran.
Na Matematici nedovoljno vremena
Maturanti koji su pisali A razinu Matematike za rješavanje 30 zadataka imali su vrijeme od 180 minuta. Mnogi bi rekli – to je i više nego dovoljno vremena, ali oni koji su ispitu i pristupili govore drugačije.
– Najteži predmet na maturi mi je definitivno bila Matematika, zato što je bilo previše zadataka a premalo vremena. Iskreno, zadaci nisu bili previše teški, na nekima je trebalo malo više promisliti dok su se drugi mogli riješiti za manje od minute, kaže Vedran.
Za maturu se aktivno pripremao oko mjesec dana, dodaje, najviše za Matematiku i Fiziku. Još je tijekom školske godine usporedno s nastavom pohađao i pripreme u školi. Za predmet na kojemu je postigao najbolji rezultat, Fiziku, otkriva nam kako se pripremao rješavajući zadatke iz ispita provedenih prethodnih godina.
‘Gimnazijalci jesu u prednosti jer se njih u školi općenito bolje priprema za maturu’
Vedran je inače jedan od četvorice maturanata strukovnih škola kojeg je temeljem stopostotne riješenosti Fizike Ministarstvo nagradilo priznanjem i novčanim iznosom od 2.500 kuna. Ta se vrsta nagrade dodijelila prvi puta otkada se provodi državna matura.
– Kada sam saznao da sam dobio nagradu bio sam ugodno iznenađen i sretan. No, za maturu sam učio kako bi se uspio upisati na fakultet koji sam htio, a rezultati mi nisu bili previše važni, naravno osim rezultata iz Matematike i Fizike, o kojima mi je ovisio upis, kaže Vedran koji je upisao studij Strojarstvo na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu.
Često se ističe kako je državna matura ispit koji ‘pripada’ gimnazijalcima jer je njegovo polaganje uvjet za završetak gimnazijskog obrazovanja. Isto tako, brojni će reći kako su gimnazijalci u prednosti jer su ispiti ‘skrojeni’ po njihovu programu. Vedrana smo pitali što on o tome misli.
– Gimnazijalci jesu u prednosti jer se njih u školi općenito bolje priprema za maturu, ali nije da se to ne može naučiti, samo treba uložiti više dodatnog truda. Preporučio bih osmašima da se upišu u strukovnu školu ako znaju čime se žele baviti u životu, barem neko približno zanimanje, a kasnije mogu lako otići na fakultet ako budu htjeli jer samo moraju položiti maturu, ističe naš sugovornik.
Vedran je državni prvak u robotici
Osim izvrsnog rezultata na maturi, Vedran je ove godine postigao još jedan uspjeh. Sudjelovao je na natjecanju učenika strukovnih škola, WorldSkills Croatia, te je sa školskim kolegom proglašen državnim prvakom u području robotike. Tijekom školovanja je sudjelovao i na natjecanjima iz fizike na županijskoj razini. Vedran nam je otkrio i kako je u proteklom razdoblju usklađivao sve svoje obaveze.
– Što se tiče učenja ja uopće ne učim redovno jer sam većinu gradiva strukovnih predmeta savladao na satu, a ostale predmete koji me nisu zanimali sam učio dan, rijetko kad dva prije za ispit tako da sam inače imao slobodnog vremena, ali kako sam ove godine sudjelovao na natjecanju iz robotike većinu slobodnog vremena sam potrošio na pripremu za to natjecanje, otkriva.
‘Uzrok lošim rezultatima na maturi je po meni sve pomalo, a najviše učenici jer ne uče dovoljno’
Državnu maturu ove je godine palo najviše gimnazijalaca do sada, a iako za njih nije obavezna, zabrinjavajući su i rezultati učenika strukovnih škola. Od 14.795 strukovnjaka koji su pristupili maturi, obavezne predmete nije položilo njih 6.947. Nedovoljan je iz jednog obaveznog predmeta dobilo 4.307 učenika, iz dva njih 2.013, a jedinicu je iz sva tri obavezna predmeta dobilo 627 strukovnjaka.
– Uzrok lošim rezultatima na maturi je po meni sve pomalo, a najviše učenici jer ne uče dovoljno. U obrazovnom sustavu je preveliki fokus na učenju napamet puno nepotrebnih podataka, a trebalo bi se učiti sa razumijevanjem, stoga većina učenika nakon ispita više ni ne zna što su uopće naučili. Takav sustav se mora promijeniti, smatra Vedran.
I dok Vedrana ne poslušaju ‘odrasli’ koji oblikuju naš obrazovni sustav, a kako rezultati mature i sljedeće godine ne bi bili poražavajući, budućim pristupnicima ovaj izvrsnik poručuje:
– Moj savjet za maturante je da se počnu spremati za maturu na vrijeme, te da iskoriste zadatke s prijašnjih matura za vježbu jer su meni puno pomogli pri učenju, kaže nam za kraj Vedran.