Velika promjena uvedena u ovogodišnju maturu iz Hrvatskog od 2019. uvodi se i u ispite stranih jezika
Od ove godine pristupnici će na ispitu državne mature iz Hrvatskog morati zadovoljiti minimalni prag prolaznosti na oba dijela ispita – eseju i testu. Pristupnicima koji ne ostvare minimalni broj bodova na oba dijela ispita, bodovi s oba dijela ispita neće se zbrajati nego će oni automatski dobivati negativnu ocjenu. Ovakva izmjena u načinu ocjenjivanja od 2019. uvodi se i u ispite mature iz stranih jezika, koji se sastoje od tri dijela.
Ispiti državne mature iz stranih jezika sastoje se od tri dijela – čitanja, slušanja i pisanja. Od sljedeće školske godine, da bi položili ispit, maturanti će morati zadovoljiti minimalni prag prolaznosti na svakoj od cjelina. Ova promjena najavljena je na današnjoj konferenciji za medije u organizaciji Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO).
– Ono što želimo istaknuti je izmjena u ispitnom katalogu iz Hrvatskog jezika. Radi se o tome da učenici polažu ispit iz Hrvatskog jezika u dva dijela – esej i test. Od ove godine postoji prag prolaznosti za jedan i drugi dio posebno. Dakle, treba položiti neki minimum pišući esej i isto tako postići minimum rješavajući test. Oba minimuma zajedno daju prolaznost. Do sada smo ukupno zbrajali bodove pa je postojala mogućnost da učenik i s nula bodova iz eseja, a koji je uspješno riješio test, može položiti ispit iz Hrvatskog jezika. Mislimo da je ovo jedna kvaliteta više. Ove godine smo to napravili u ispitu iz Hrvatskog jezika, a planiramo slično i za ispite stranih jezika koji se sastoje od tri dijela. Kvaliteta više je da učenik položi i da zadovolji minimum iz sva tri dijela da bi ukupno položio ispit, kazao je Zlatko Zadelj, načelnik Odjela za organizaciju i provođenje ispita u NCVVO-u.
Glasnogovornica NCVVO-a, Ana Franić Božić potvrdila je kako ova promjena očekuje sljedeću generaciju maturanata, učenike koji će maturu polagati u školskoj godini 2018./2019. Zadelj je spomenuo i kako NCVVO kontinuirano radi na unaprjeđenju ispitnih materijala.
– Želimo da što bolje mjere ono za što su napisani, tako da i ove godine imamo nekoliko izmjena u ispitnim katalozima. Tu se radi uglavnom o strukturi ispita, što za učenika nema nekog velikog utjecaja, zaključuje Zadelj.
Spomenute promjene odnose se većinom na elemente poput vremenskog trajanja ispita, vrste i broja zadataka, a povećani su i brojevi riječi kod pojedinih esejskih zadataka. O kojim je sve promjenama riječ detaljnije možete doznati na ovoj poveznici.