Na A razini Engleskog tema eseja pogođena ‘u sridu’: ‘Čitanje sam riješila u 25 minuta, a taj dio ispita traje 70’
Puna tri sata pisao se danas ispit više razine Engleskog jezika. Od toga, 70 minuta trajala je ispitna cjelina čitanje, 35 minuta cjelina slušanje, a posljednjih 75 minuta bilo je rezervirano za pisanje eseja. Po završetku ispita porazgovarali smo s petero maturanata i maturantica iz različitih krajeva Hrvatske, a ako je suditi po njihovim odgovorima, A razina Engleskog nije bila preteška. Probleme im nije pravila ni ovogodišnja tema eseja, a pojedinci nakon pisanja imaju samo jednu ‘muku’ – što će se dogoditi ako su napisali previše riječi u eseju.
Višu razinu mature iz Engleskog danas je pisalo oko 19 tisuća maturanata. Među njima su i Lucija, Mateo, Iva, Toni i Matija. Iako su išli u različite škole i dolaze iz različitih krajeva Hrvatske, jedno im je zajedničko – većih problema s ovim ispitom mature nisu imali.
Čitanje riješila u 25 minuta pa morala čekati da istekne preostalih 45
Lucija iz Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci kaže nam kako joj je ispit prošao odlično, a njoj niti jedan od tri spomenuta dijela nije bio pretežak.
– Jedino mi je bilo užasno dosadno budući da sam čitanje riješila u 25 minuta, a taj dio ispita traje 70. Tema eseja bila je vezana uz oglašavanje i utjecaj istog na naš život. Nije bila teška jer smo u današnje vrijeme okruženi društvenim mrežama na kojima se stalno nešto promovira. Esej sam također napisala brzo, iako se nisam se pripremala budući da engleski učim od treće godine, jedino sam ponovila ‘linking expressions’, kaže nam Lucija.
Dodaje, voljela bi voljela upisati Povijest umjetnosti i Engleski u Rijeci međutim, imala je lošije ocjene u 1. i 2. razredu. Kako je za Engleski je velika konkurencija, u obzir umjesto toga dolazi Povijest ili Filozofija.
– Mislim da je ispit bio dosta lagan i osjećam se super. Prošlogodišnje ispite rješavali smo na fakultativnoj nastavi, a od zadataka su mi bili najteži oni u cjelini čitanje jer nemam koncentracije za to. Esej mi je prošao dobro i očekujem ocjenu 3 ili 4, a pripremao sam se igrajući igrice i gledajući filmove bez prijevoda, kaže nam Mateo koji želi upisati Tehničko veleučilište u Zagrebu.
Bilo je malih dvojbi oko odgovora
Iva iz Prirodoslovno – grafičke škole Zadar kaže kako se nakon ovog ispita osjeća iscrpljeno jer traje tri sata. Iako ga je napisala solidno, smatra da je bio teži u odnosu na prošlogodišnji, a nada se da će ‘prikupiti’ barem 60%.
– Najteži dio mi je bio dio čitanja jer je dosta toga bilo trosmisleno, a najgori zadatak mi je bio kada smo morali rečenice ubacivati u tekst, mislim da je to Task 3. Tema eseja je bila okej, a vremena sam imala dovoljno, kaže nam Zadranka koja planira upisati jezik ili povijest umjetnosti.
Ne baš trosmislenih, ali dvosmislenih pitanja i odgovora bilo je za Tonija iz Medicinske škole Bjelovar, koji se zapravo iznenadio koliko dobro mu je prošao ovaj ispit mature.
– Nisam gledao ispite od prije, jer se za ispit nisam uopće pripremao. Ali, kako sam čuo od kolega koji su išli na pripreme, ispit je lakši nego prijašnjih godina. Ni jedan dio mi nije bio posebno težak, ali ako baš moram izdvojiti jedan onda je to vjerojatno ispit čitanja. Kao što sam već rekao bilo je par zadataka u kojima se trebalo malo više razmišljati, odnosno kada se čini da su dva odgovora točna, no nakon što se zadatak ponovno pročita par puta onda se praktički sam riješi. Imao sam dileme kod slušanja, odnosno čuo bi odgovor pa bi moja brzopletost označila pogrešno, ali uvidio sam pogrešku i prepravio na vrijeme, kaže nam Toni.
Tema eseja maturantima je bila zanimljiva
Najbrže mu je prošao esej, za čiju temu smatra da je dobra i da se o njoj moglo dosta toga napisati.
– Imao sam dovoljno vremena za pisanje eseja, čak sam i završio 20 minuta prije isteka vremena. Jedino što me je brinulo nakon što sam napisao esej jest što ako imam previše riječi jer u uputi stoji da esej treba imati 200-250 riječi, a ja sam imao 287, kaže nam Toni.
Dodaje kako je vremena bilo dovoljno te mu nije bio problem zadržati koncentraciju kroz čitava tri sata ispita, budući da se izmjenjuju tri cjeline.
– Ne znam koju ocjenu da očekujem, možda 3 ili 4, ali sve ovisi kako će ostali napisati. Ove godine ne planiram upisati nego ću stopirati, a iduće godine ću pokušati upisati Sestrinstvo ili Laboratorijsku dijagnostiku, zaključuje Bjelovarčanin.
Problema s ispitom nije imao ni učenik III. gimnazije Osijek, maturant Matija. Kaže, i inače mu ide engleski, pa na ispitu nije imao nikakvih značajnijih problema.
– U usporedbi s prijašnjim testovima meni je bio jednako težak ili čak malo lakši. U dijelu čitanja su bili uobičajeni zadaci i nisam uočio ništa problematično, u slušanju je bio jedan podzadatak u kojem je bilo iznimno teško odlučiti se između dva odgovora (rasprava muškarca i žene, pitanje je bilo što muškarac misli o nekoj plaži). Za pisanje je bilo sasvim dovoljno vremena, jedno ako netko dosta sporo piše eseje je mogao imati problema oko tog dijela, kaže nam Matija koji iz Engleskog očekuje četvorku ili peticu, a planira upisati Matematiku i računarstvo u Osijeku.
Izvještaj s osnovne razine mature iz Engleskog pročitajte ovdje.
______________________________________________________________________
Svoje bodove za maturu možete izračunati uz pomoć našeg kalkulatora bodova za maturu.