Fiziku i Matematiku riješio bez ijedne greške: Miočaninu Roku nagrada za najmaturanta izmaknula ‘za dlaku’
Ove godine konkurencija za Nagradu Soljačić koja se dodjeljuje najboljem maturantu generacije bila je ‘žestoka’. Jedan od sedmero učenika koji su za nju konkurirali je i Roko Parać, učenik XV. gimnazije Zagreb i još važnije, vlasnik osam Oskara znanja. Osim što je Fiziku i Matematiku napisao bez ijedne greške, briljirao je i na preostala tri predmeta koje je polagao.
‘Sjedi, pet’ – te je riječi zasigurno često u školi čuo Roko Parać, jedan od 11 najuspješnijih maturanata na ovogodišnjoj državnoj maturi. Na Matematici i Fizici postigao je rezultat od 100%, a peticu je dobio i iz preostala tri predmeta koje je pisao – Hrvatskog, Engleskog i Informatike.
Najteži mu je bio ispit iz Hrvatskog
– Nadao sam se ovakvim rezultatima jer sam bio dobro pripremljen za sve ispite koje sam polagao. Naravno, bio sam presretan kada rezultati bili objavljeni, otkriva nam izvrsnik iz XV. gimnazije Zagreb.
Zbog stopostotnog rezultata na Fizici i Matematici, bio je jedan od sedmero konkurenata za Nagradu Soljačić u iznosu od 5.000 američkih dolara.
– Naravno da mi je žao što mi je nagrada promaknula ‘za dlaku’, ali to ne umanjuje moju sreću zbog odličnih rezultata na maturi. Konkurencija je bila jaka i znao sam da mi Hrvatski može pokvariti prosjek, pogotovo esej, rekao nam je Roko.
Hrvatski mu je, dodaje, bio najteži. Smatra da za pisanje eseja koji čini polovicu ocjene nije dovoljna samo priprema, već i ponešto talenta.
Roko nam je otkrio i svoj ‘recept’ pripreme za maturu.
– Pohađao sam u XV. gimnaziju koja vrlo kvalitetnom nastavom dobro priprema za sve predmete koje sam polagao, pogotovo za Matematiku i Informatiku. Uz redovito školovanje pripremao sam se i samostalno. Pripreme su tijekom cijelog obrazovanja, a intenzivno zadnjih nekoliko mjeseci. Najviše sam se pripremao za Fiziku jer je bitna za upis na sve tehničke fakultete, priča Roko koji je zahvaljujući toj dobroj pripremi i rezultatima uspio upasti na FER.
‘Nisam bio zagovornik teze ‘Tko redovito uči, najmanje uči?’
Upis željenog fakulteta i kvalitetan posao u budućnosti upravo su mu i bili motiv za učenje i dobru pripremu.
– U srednjoj školi nisam bio zagovornik teze ‘tko redovito uči, najmanje uči’ tako da ponekad ne učim uopće, dok ponekad cijele dane sjedim za knjigom, kaže Roko.
Ipak, budućim maturantima ne preporučuje ‘kampanjsko’ učenje, nego pravovremenu pripremu pa problema s ispitima ne bi trebali imati.
– Preporučio bih im da se na vrijeme krenu pripremati za maturu zato što se gotovo nitko ne susretne s učenjem tolike količine gradiva koju mora znati odjednom. Zbog toga je teško pretpostaviti koliko će vremena trebati za naučiti određeni predmet, preporučuje Miočanin.
‘Učenje se prečesto svodi na štrebanje informacija za test’
Roko nije briljirao samo na ispitima mature. Uz školu mu je ostajalo dovoljno vremena da trenira futsal, bavi se programiranjem, a posebno je tijekom srednje bio uspješan i na robotičkom natjecanjima.
– Bio sam na dva državna natjecanja iz informatike te na brojnim natjecanjima iz robotike. Natjecanja iz robotike bila su posebno uspješna. Robotikom se bavim još od šestog razreda osnovne škole te su većina natjecanja na kojima sam osvojio brojne medalje. Imam čak i osam Oskara znanja tijekom srednje škole zbog robotike. Nažalost, natjecanja iz robotike i dalje se ne vrednuju prilikom upisa na fakultete, kaže Roko.
Iako je ove godine došlo do nekoliko propusta u provedbi državne mature, Roko to previše ne zamjera NCVVO-u. Kaže, najbitnije je da su greške ispravljene tako da nitko nije bio zakinut. No, zamjerki ima na hrvatski obrazovni sustav.
– Nisam izrazito zadovoljan obrazovnim sustavom. Smatram da je ogroman problem što mnogi učenici nakon završenih 12 godina školovanja ne znaju ni što ih posebno zanima ili u čemu su posebno dobri pa upisuju fakultete s kojima su nedovoljno upoznati. Kurikulum je preopširan pa se učenje prečesto svodi na štrebanje informacija za test. Izvanškolske aktivnosti nisu poticane zato što učenici koje se njima bave često nemaju vremena za savladavanje gradiva, zaključuje jedan od najuspješnijih hrvatskih učenika.