Pretraga

Olimpijac Filip iz svih je ispita mature dobio peticu i odlazi na Cambridge: Naše škole ne uče nas da razmišljamo za sebe

A- A+

Prije nekoliko dana pisali smo vam o maturantu Roku Paraću, učeniku XV. gimnazije Zagreb, koji je na maturi iz Fizike i Matematike postigao stopostotni rezultat, a iz preostalih predmeta dobio odličan. No, Roko nije jedini učenik u MIOC-u kojemu je to pošlo za rukom. Filip Marijanović, njegov školski kolega, na ista je dva predmeta mature postigao rezultat od 100%, a odličan je dobio i iz Engleskog i Hrvatskog na višoj razini. Upravo ovi rezultati, ali i uspjesi na brojnim međunarodnim olimpijadama Filipu su osigurali mjesto na jednom od najboljih svjetskih sveučilišta.

Filip Marijanović; fotografija iz privatne kolekcije

– Škole nemaju za cilj obrazovati učenike, već ih samo ukalupiti u prosječnost, više se nikoga ne uči da razmišlja za sebe. Nadarene i one koji izraze želju za učenjem se rijetko, ako uopće potiče. Također se ne pomaže dovoljno onima koji ne uspijevaju. Kao posljedica toga sve više se dodatno plaćaju instrukcije koje ‘zamjenjuju’ školu. Smatram da je dobro što se u osnovnoj školi uči opće znanje, ali isto tako nije realno da učenici ima pet iz svakog predmeta, odgovara nam Filip na pitanje o tome što misli o hrvatskom obrazovnom sustavu.

Upao na prestižni Cambridge

Izdvojeni članak

Fiziku i Matematiku riješio bez ijedne greške: Miočaninu Roku nagrada za najmaturanta izmaknula ‘za dlaku’

Filip je, inače, jedan od 11 učenika koji su na ovogodišnjoj državnoj maturi postigli rezultat od 100% na čak dva predmeta. Sve je predmete pisao na višoj razini, dok je od izbornih polagao Fiziku. Na sva četiri predmeta dobio je ocjenu odličan, dok je Fiziku i Matematiku riješio bez ijedne greške.

– Jedan od uvjeta upisa na Cambridge bio je dobiti ocjenu odličan iz svakog predmeta, što me potaknulo da se spremam za maturu, kaže Filip koji je taj uvjet i ispunio pa od jeseni postaje student Fizike na Trinity Collegeu na tom prestižnom Sveučilištu.

Zbog stopostotnog rezultata na Fizici i Matematici, ovaj bivši učenik XV. gimnazije u Zagrebu bio je jedan od sedmero konkurenata za Nagradu Soljačić. Ipak, kaže, u tom se užem izboru nije vidio jer je prošle godine o dobitniku odlučivao ispit iz Hrvatskog jezika.

– Najteži predmet na maturi bio mi je Hrvatski jezik zbog velike količine gradiva te pisanja eseja, a ja nisam poznat kao čovjek od puno riječi, odgovara kratko Filip.

Za maturu se, dodaje, zapravo spremao kroz cijelo svoje srednjoškolsko obrazovanje.

– Jedino sam Hrvatski morao dodatno raditi jer sam se tijekom školovanja više posvetio Matematici i Fizici, kaže nam.

Vlasnik pet Oskara znanja

Izdvojeni članak

Po prvi puta Nagrada Soljačić odlazi u ruke jedne djevojke: Upoznajte Ivu, najbolju maturanticu u Hrvatskoj

Upravo ljubav prema ta dva područja najviše ga motivira za učenje, jer nije ih učio samo za školu, već i za brojna domaća i međunarodna natjecanja na kojima je uspješno sudjelovao.

– U srednjoj školi sudjelovao sam na Državnom natjecanju iz fizike na kojem sam osvojio prvo mjesto u drugom, trećem i četvrtom razredu. Osim državnih natjecanja prošle godine sudjelovao sam i na: Međunarodnoj olimpijadi iz fizike, Međunarodnoj olimpijadi iz astronomije i astrofizike, Moskovskoj olimpijadi metropola i Europskoj fizičkoj olimpijadi, na kojoj sam sudjelovao i ove godine. Na Europskoj i Međunarodnoj olimpijadi iz fizike prošle godine osvojio sam brončanu, a na Moskovskoj olimpijadi metropola srebrnu medalju, nabraja Filip.

Za sve uspjehe na domaćim i međunarodnim natjecanjima do sada mu je dodijeljeno pet Oskara znanja. Još jedan mu se smiješi, jer će ove godine ponovo sudjelovati na Međunarodnoj olimpijadi iz fizike, koja će se održavati u Portugalu od 21. do 29. srpnja.

Slobodnog vremena uz svakodnevno putovanje iz Velike Gorice, ali za druženje s prijateljima se uvijek nađe vremena, smatra Miočanin. Ipak, to ne bi smio biti razlog odgađanja priprema za maturu, pa smo Filipa zamolili za savjet budućim maturantima.

– Matematika i Fizika se ne mogu ili barem ne bi trebali učiti napamet, zato je bitno učiti s razumijevanjem, zaključuje ovaj čovjek od ne previše riječi, ali tone znanja.