Pretraga

Teme na eseju A razine izazvale smijeh i čuđenje: ‘Iskreno, mislim da su zadana djela na B razini bila teža’

A- A+

Najmanje 400 riječi u 160 minuta danas su u smisleni esej morali oblikovati maturanti koji su pristupili tom dijelu ispita A razine Hrvatskog jezika. Iako su brojni strahovali da će iz zadesiti Kiklop Ranka Marinkovića, to se nije dogodilo. Zadano je bilo napisati usporedni esej Shakespeareovog Hamleta i Lovca u žitu J.D. Salingera. Od četiri naše sugovornice jedna je jednostavnošću teme prezadovoljna, a ostale tri baš i ne, i to zato što su se pripremali za puno kompliciranija djela.

Foto: srednja.hr

Drugi dio ispita više razine Hrvatskog jezika, esej, pisao se danas, a ove godine maturanti su se morali potruditi jer se taj dio i ispitni dio ocjenjuju zasebno. Točnije, minimalni prag prolaznosti moraju zadovoljiti na oba djela ispita.

Zadana djela na višoj razini bili su Shakespeareov Hamlet i Lovac u žitu J.D. Salingera, a pristupnici su morali napisati usporedni esej.

Iako nezadovoljne temom, maturantice očekuju dobar rezultat

Izdvojeni članak

Maturanti podvojeni oko težine A razine Hrvatskog: U jednom se pitanju našao tipfeler, a pomutnju unijela i rijeka Loire

– Trebali smo predstaviti poetiku tih djela, usporediti ih, usporediti stvarni život i kazalište jer je tema u ulomcima bila o glumi. Temom nisam zadovoljna jer sam ta djela najmanje proučavala, ali ne kažem da su teška. S obzirom na okolnosti očekivala sam druga djela, očekivala sam Preobražaj jer su svi pisali kako žele to, pa mi je valjda ušlo u glavu, kaže nam Antonija iz Gimnazije Eugena Kumičića u Opatiji.

Kaže, pripremala se i za omraženog Kiklopa i smatra da bi bilo puno teže da je to djelo bilo zadano, tako da su joj Salinger i Shakespeare ipak bolje ‘sjeli’ u usporedbi s Kiklopom. Iako ne previše zadovoljna temom, kaže kako je napisanim esejem zadovoljna, jer misli da zna ‘čitati između redaka’ i s razumijevanjem.

– Za esej sam se pripremala iz skripti te uz pomoć vodiča za lektire. Znam da se esej i ispit pojedinačno ocjenjuju, a mislim da će mi rezultat biti prosječan, zaključuje Antonija koja još nije odlučila hoće li ovu godinu pauzirati ili upisati neki od studija koje je odabrala na popisu fakulteta.

Nezadovoljna je temom i Petra iz Medicinske škole Varaždin, posebice zadanim Lovcem u žitu, djelom koje ne poznaje previše i bilo joj je neočekivano.

– Potajno sam se nadala da bude Kiklop, ali puno bolji je usporedni ipak. Napisala sam 560 riječi i nadam se dobrom rezultatu. U odnosu na prošlu godinu je bilo lakše pošto je usporedni, iako sam priželjkivala sam Krležu jer je puno lakše napisati usporedni esej temeljem njegovog djela, kaže Petra koja se pripremala učeći osnovno o samim autorima, a s esejom je bila gotova za sat vremena.

Dodaje, ne može procijeniti koju ocjenu će dobiti jer nije upoznata s time kako ocjenjivači boduju eseje. Što se tiče fakulteta, on će još pričekati, kaže Petra, jer ova medicinarka najprije mora odraditi staž.

‘Vjerujte da mi je prva reakcija kada smo dobili papir s ulomcima bila smijeh i čuđenje’

Izdvojeni članak

[MATURA ’18] Ispit iz Hrvatskog na B razini nije bio problematičan, maturanti ionako ciljaju samo na prolaz

Vinkovčanka Snježana iz Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca zadovoljna je time kako je riješila jučerašnji test. No, baš kao i Antoniji i Petri, tema današnjeg eseja nije joj se svidjela.

– Današnji dan mi je počeo katastrofom jer sam se nadala onim velikim djelima za koje sam se osobno ja i, uvjerena sam, svi drugi više pripremali. U školi smo samo bili usmjereni na romane i profesori su nam nametali da se usredotočimo na djela poput Kafkine Preobrazbe, Marinkovićeva Kiklopa, Gospode Glembajevih i slično, a onda od svega dočeka nas ovo. Vjerujte da mi je prva reakcija kada smo dobili papir s ulomcima bila smijeh i čuđenje. Ima učenika koji su odmah po isteku prvih pola sata predali prazne listove, kaže nam Snježana.

Iz testa Snježana očekuje vrlo dobar, ali na eseju ne baš tako dobru ocjenu.

– Ljuta sam jako jer sam dosta zainteresirana i volim pisati sastave i eseje, a sad smatram da sam zeznula jer se nisam dovoljno pripremila za ta djela, kaže Snježana.

Teže na B razini:  ‘Ja sam zadnja tri dana samo razmišljala kako može sve osim pjesništva’

Izdvojeni članak

Maturanti na B razini eseja dobili teži zadatak nego oni na A: Još su nam dali Šimića koji nije na popisu pjesnika

Jedina od naše četiri sugovornice koja je zadovoljna temom jest Veronika iz Srednje škole Ambroza Haračića u Malom Lošinju.

– Ukoliko se polaznik mature držao smjernica i polaznih tekstova, vrlo je lako mogao napisati dovoljan broj riječi i esej za prolaz. Kada sam dobila temu eseja, na prvu sam se prepala, ali kad sam počela pisati skužila sam da su zapravo djela super. Smatram da ću dobiti dobru ocjenu, a iskreno, nisam ni gledala mature i eseje prijašnjih godina, ali stvarno nije bilo teško. Zahvaljujući mojoj razrednici, dobro znam koncept eseja zbog priprema u školi i pisanja školskih zadaća, kaže nam Veronika.

Dodaje i jučerašnji test prošao joj je dosta dobro, a s pisanjem eseja bila je gotova za manje od 50 minuta jer nije gubila vrijeme pišući ga na list za koncept. Upitali smo ju i što misli o temama na osnovnoj razini, gdje su kao polazna djela bile zadane pjesme Šimića i Pupačića.

– Iskreno, mislim da su zadana djela na B razini bila teža, ja sam zadnja tri dana samo razmišljala kako može sve osim pjesništva. Mislim da ne znam kako bi to riješila, zaključuje Veronika koja ove godine ne planira na studij, već će ga upisati sljedeće.

Kao i Veronika i ostale naše sugovornice imale su dovoljno vremena za pisanje ispita, a u sve četiri spomenute škole ispit je prošao u skladu s pravilima.

A što je to točno ‘namučilo’ maturante na B razini, možete pročitati na ovoj poveznici.

____________________________________________________________________________

Svoje bodove za maturu možete izračunati uz pomoć našeg kalkulatora bodova za maturu