Pretraga

Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu

Upisi u srednje škole u punom su jeku, a neki će osmaši upisom određenih srednjih škola, odnosno smjerova, biti u eksperimentalnom programu. Radi se o eksperimentalnoj fazi reforme strukovnog obrazovanja  – modularnoj nastavi. Takvi programe provodit će se u 15 škola i to u 16 eksperimentalnih programa koji su napravljeni po principu modula.

učionica s klupama i stolicama i pločom na zidu

Foto: srednja.hr | Canva

I dok u 62 osnovne škole traje eksperimentalni program cjelodnevne škole, u idućoj školskoj godini eksperimentalni program provodit će se i u 10 srednjih škola u 12 strukovnih programa. Radi se o eksperimentalnoj fazi modularne nastave koja je osnova reforme strukovnog obrazovanja koja bi trebala ući u sve strukovne škole sa školskom godinom 2025./2026.

U devet škola prva godina eksperimenta je već završila, njih šest će s time krenuti od ove jeseni

U eksperimentalni program ulaze škole koje su ujedno i Regionalni centri kompetentnosti i koje su u suradnji s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) radile na novim kurikulumima za ta ‘modularna’ zanimanja. Podsjetimo, u devet strukovnih škola već je prošla prva školska godina eksperimentalne modularne nastave, a od ove jeseni u eksperiment ulazi još šest škola.

– Programi koji će se izvoditi u Strukovnoj školi Vice Vlatkovića, a kao prijedlogu su bili u e-Savjetovanju su Automehatroničar, odnosno mehaničar za skutere i bicikle i Monter strojarskih instalacija. Što se tiče druga dva kurikula iz sektora Poljoprivreda, prehrana i veterina, iduće četiri godine škole će izvoditi eksperimentalne programe, a Agencija će pratiti te izvijestiti MZOM o provedbi i o potrebi uvođenja u redoviti sustav obrazovanja. Želim napomenuti još jednom da su RCK-ovi i Agencija izrazito dobro surađivali u procesu pripreme i  izrade strukovnih kurikula, rekla nam je Vesna Anđelić, pomoćnica ravnatelja ASOO-a.

Tako da, ako ste odlučili upisati neki od sljedećih smjerova u tablicama niže, bit ćete ili prva ili druga generacija u eksperimentalnoj modularnoj nastavi i na taj ćete način i završiti svoje školovanje. Također, svi koji upišu treći razred srednje u Policijskoj školi Josip Jović u Zagrebu također će imati eksperimentalnu modularnu koja ondje traje najdulje, odnosno već tri godine.

Novi je to način učenja temeljeno na radu, ali kao i svaka reforma, i ova ima svojih mana

Većina novih programa koji su bili osmišljeni za ovaj eksperimentalni dio traje četiri godine, tako da učenici koji su upisali neki od tih programa po završetku školovanja imaju priliku polagati maturu. Kako su nam na početku prošle školske godine ispričali ravnatelji škola koje su u eksperimentalnom programu, najviše je problema bilo s usklađivanjem rasporeda i nadoknađivanjem gradiva jer se jedan modul nadovezuje na drugi.

No, učenici Turističko-ugostiteljske škole Split ispričali su nam kako im je ovakav način održavanja nastave puno bolji neko onaj ‘klasičan’ koji se provodi u osnovnim i srednjim školama. Kada smo ih upitali koja je najbolja stvar kod modularnog načina, u isti glas su rekli – nema štrebanja i bubanja napamet.

– Učenje se promijenilo na bolje. U osnovnoj sam mrzio učiti jer to bilo štrebanje i bubanje napamet što mi nikada nije išlo i uvijek sam bio protiv toga. Onda kad sam čuo da modularna nudi nešto drugačije odmah sam to stavio na prvo mjesto. Ja na primjer sada skoro ništa ne učim. Mislim, učim, ali to je drugačije nego u osnovnoj školi. Ne bubam napamet, a prolazim s prosjekom 4,2 što je stvarno odlično. Nije da samo sjedim i naučim definicije, jako puno toga zapamtim na slušanju na satu i doma samo pročitam i znam, ispričao nam je tada učenik Matej Car.

Izdvojeni članak
učenici sjede u školskim klupama

Razgovarali smo s učenicima koji već imaju modularnu nastavu: ‘Nema štrebanja i bubanja napamet’

Što je uopće modularna nastava?

Ono što čini razliku između standardnog oblika nastave i modularne nastave je to da se neki predmeti kao takvi ukidaju i postaju moduli. Učenici određenih zanimanja birat će smjer tek nakon prvog ili drugog razreda, ovisno upišu li trogodišnju ili četverogodišnju školu. Predmeti Fizika, Kemija, Biologija i Politika i gospodarstvo kao takvi ‘nestaju’, odnosno postaju dio modula koji će se izvoditi uz neke strukovne predmete.

Nastavnici će na modulima morati surađivati, dok će Povijest, Geografiju, Vjeronauk i Etika ostati kao nastavni predmeti. Upravo se oko pretvaranja predmeta u module i satnice općeobrazovnih predmeta podigla najveća buka u nastavničkim krugovima. Tako su neki pokrenuli i peticije kojima su tražili da njihovi predmeti ostanu kakvi jesu, dok su drugi čiji se predmeti nisu mijenjali u module, tražili da im se ne smanjuje satnica.

Više o modularnoj nastavi čitajte na sljedećim poveznicama:

Na pomolu velike promjene u strukovnim školama: Stiže modularna nastava, novosti i u odabiru smjera

U strukovnim školama više neće biti predmeta Fizike, Biologije, Kemije: Donosimo detalje modularne nastave

Reforma strukovnog obrazovanja je nužna: Ovo su dobre i problematične stvari kod modularne nastave

Strah nastavnika zbog modularne: Puno toga je rečeno, ali odgovora na ključna pitanja još nema

U ovih devet strukovnih škola od ove je jeseni eksperimentalno krenula reforma: MZO se time uopće ne hvali

MZO se ni s ovime nije pohvalio: Policijska škola već treću godinu provodi modularnu nastavu

Nastavnica koja je radila na modularnoj: ‘Doći će do odljeva kadra koji je nespreman na promjene’

Profesorica o ‘izbacivanju’ Biologije u modularnoj: ‘Gdje će učenici učiti o spolnom zdravlju?’

Ima li budućnosti za Informatiku u modularnoj nastavi? ‘Ono što planiraju je uništavanje predmeta’

Nastavnici PiG-a pokrenuli peticiju, kažu da se predmet ukida u strukovnim školama: Agencija tvrdi drukčije

Nastavnici Povijesti tvrde da im se smanjuje satnica u strukovnim, Agencija: ‘Ti dokumenti nisu objavljeni’

Državna Agencija za strukovno dobila packu iz Sabora jer su smanjili satnicu nastavnicima Povijesti

U modularnoj se svi bore za svoj predmet: Hoće li uopće doći do reforme strukovnog obrazovanja?

Bili smo u školi koja eksperimentalno provodi modularnu: ‘Intenzivno je, treba puno pripreme za nastavu’

Kako bi izgledala modularna nastava u praksi? Ova škola već 26 godina provodi sličan oblik