Anketa: Mislite li da će nakon uvođenja cjelodnevne škole rezultati učenika na PISA istraživanjima biti bolji?
Od ove jeseni u 50-ak osnovnih škola u Hrvatskoj započinje provedba eksperimentalnog programa cjelodnevne škole. Naši učenici, koji od svih vršnjaka u EU provode najmanje vremena na nastavi, ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA istraživanja, a u Ministarstvu smatraju da je na poboljšanju postignuća teško raditi u sadašnjem programskom okviru i ukupnom vremenskom trajanju osnovne škole. Pa vas u novoj anketi pitamo – mislite li da će nakon uvođenja cjelodnevne škole rezultati učenika na PISA istraživanjima biti bolji?
Prošloga tjedna održana je konferencija za medije na kojoj je predstavljen koncept cjelodnevne škole. Jedan od nacionalnih ciljeva je dostići prosjek zemalja OECD-a u programima međunarodne procjene znanja i vještina učenika, poput PISA-e, budući da su naši učenici postizali nešto ispodprosječne rezultate, a cilj je da u, najmanju ruku, oni budu u prosjeku.
Sudjelujte u anketi
Rezultat kakav je sada, naveo je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, djelomično je i posljedica toga što naši učenici, u odnosu na ostale zemlje EU, provode najmanje vremena u učionicama.
U Ministarstvu smatraju kako je učiteljima, stručnim suradnicima i ravnateljima škola ‘iznimno zahtjevno raditi na poboljšanju prosječnih postignuća učenika’. Pa je to bio jedan od povoda za uvođenje cjelodnevne škole, čiji eksperimentalni program od jeseni ulazi u 50-ak škola diljem Hrvatske, a plan je Ministarstva da od 2027./2028. zaživi u svim školama. Pa vas u najnovijoj anketi pitamo – mislite li da će nakon uvođenja cjelodnevne škole rezultati učenika na PISA istraživanjima biti bolji?
Podsjetimo, prema posljednjem PISA istraživanju, osnovnu razinu čitalačke pismenosti (razina 2) nije dosegla petina hrvatskih učenika, odnosno svaki četvrti dječak i svaka sedma djevojčica. Na skali prirodoslovne pismenosti, osnovnu razinu (razina 2) nije dosegao svaki četvrti hrvatski učenik. Na skali matematičke pismenosti, osnovnu razinu (razina 2) nije dosegao svaki treći hrvatski učenik.
Osnovnoškolci će više vremena provoditi u školi
Što se tiče organizacije nastave u eksperimentalnoj cjelodnevnoj školi ona će, podsjetimo, biti podijeljena u dva dijela. Obvezni u kojemu sudjeluju svi učenici i koji se dijeli na dva djela A1 program i A2 program. A1 program je redovita nastava slična onoj kakva se sada provodi. A2 program je program potpore i potpomognutog učenja u kojemu učenici gradivo ponavljaju i utvrđuju gradivo uz učitelje te pišu zadaće koje su do sada radili kod kuće. Ovaj dio nastave trajat će do 15 ili 15:30 sati. Nakon 15 ili 15:30 počinje drugi, izborni dio cjelodnevne škole, koji se također dijeli na dva dijela – B1 i B2 program, koji će se provoditi od 15 ili 15:30 pa do 17 sati. B1 obuhvaća izvannastavne aktivnosti koje je škola dužna organizirati, dok se B2 odnosi na izvanškolske aktivnosti koje pohađaju samo djeca i roditelji koji to odaberu, poput sportskih treninga ili folklora.
Eksperimentalni program trenutno je u javnoj raspravi do 6. travnja, a svoje komentare možete ostaviti ovdje. U ovih tjedan dana već je pristiglo preko 800 komentara, najviše nezadovoljnih učitelja i ponekog roditelja, o čemu više možete čitati na poveznici.