Aparati za samoposluživanje se često servisiraju zbog brojnih pokušaja krađa u školama
Aparati za samoposluživanje česta su meta nasilnika. Osim što nastradaju kada ‘progutaju’ novac, ovi ‘djelatnici’ loše prolaze i na hodnicima srednjih škola, a najgore je uređajima koji su postavljeni u mehaničarskim radionicama.
Kako bi otkrili s kakvim se problemima susreću u srednjim školama i koliko često moraju intervenirati zbog šteta koje naprave učenici, kontaktirali smo pet firmi koje se bave distribucijom hrane i pića putem samoposlužnih aparata.
Srednje škole nisu iznimka
Svi su nam istaknuli kako problema imaju svugdje te da im uređaji u srednjoškolskim hodnicima još i dobro prolaze. U gimnazijama su neke ozbiljnije štete jako rijetke, a probleme im znaju stvoriti učenici koji žele prevariti aparat ili nešto ukrasti.
– Srednjoškolci pokušavaju uz pomoć šestara ili ravnala ukrasti nešto, ali ti neuspješni pokušaji uglavnom završavaju trganjem nekih dijelova. Osim toga, postoje i oni koji misle da bi im plastične žličice, ziherice ili slični predmeti mogli proći umjesto kovanica. Najčešća posljedica toga je da se zablokira aparat pa se ljudi ljute kako im je novac ukraden, a on je zapravo negdje zapeo, objasnio je direktor jedne od tvrtki koje smo kontaktirali.
U nastavku nam je ispričao kako velikih problema imaju u jednoj privatnoj hrvatskoj školi, ali zbog poslovnih interesa nije nam htio otkriti o kojoj se obrazovnoj instituciji radi. Požalio nam se kako je tamošnje ponašanje učenika krajnje bezobrazno. Znalo se dogoditi da im razbiju staklo ili pak prerežu žice na aparatu.
Mehaničari stvaraju najviše problema
Kreativniji pokušaji u strukovnim školama
Za razliku od gimnazijalaca, njihove kolege iz strukovnih škola puno su kreativnijim u svojim pokušajima. Poseban su problem one koje se bave obrazovanjem za metalske struke.
Osim što imaju više znanja, metalci imaju i pristup alatima koji im mogu pomoći u rastavljanju pa serviseri često nailaze na neobične prizore, a nastradati znaju i stražnji dijelovi aparata. U takvim situacijama štete su puno ozbiljnije pa su veći i troškovi popravka.
– Na skoro svim lokacijama smo barem jednom morali reagirati zbog stvaranja materijalne štete. To je, na žalost, dio našeg posla, izjavila nam je glasnogovornica jedne od vodećih tvrtki koje pune i brinu se za samoposlužne aparate.