Bivša ministrica ‘spasila’ stotine loših učenika: Tri puta manje njih palo je razred u odnosu na 2019.
Da su kriteriji za ocjenjivanje lani ‘opako’ narušeni, pokazao je podatak da je više od polovine učenika, njih 240.482 nastavnu, godinu završilo s odličnim uspjehom. Drugim riječima, imali smo četvrt milijuna odlikaša u školama. Druga krajnost ta je da je prošle školske godine tri puta manje učenika palo razred u odnosu na godinu prije. Rezultat je to odluke bivše ministrice obrazovanja, Blaženke Divjak, prema kojoj se razred lani ponavljao tek s pet, umjesto s tri jedinice.
Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju, učeniku se utvrđuje opći uspjeh nedovoljan, ako mu je na kraju nastavne godine zaključen nedovoljan iz najmanje tri predmeta.
Tri puta manje učenika palo je razred u odnosu na 2019.
Ova odluka izmijenjena je u jeku epidemije koronavirusa – bivša ministrica obrazovanja, Blaženka Divjak, donijela je odluku prema kojoj se učeniku utvrđuje opći uspjeh nedovoljan tek ako ime zaključen nedovoljan iz najmanje pet predmeta. Dakle, učenici s četiri zaključene jedinice u prošloj ne moraju ponavljati razred u ovoj školskoj godini.
Ako se promotre podaci iz e-Rudnika Ministarstva obrazovanja, takva je odluka ‘spasila’ značajan broj loših učenika. Naime, opći uspjeh nedovoljan na kraju 2019./2020. utvrđen je za ukupno 1.158 učenika, odnosno 0,25%.
Godinu prije, na kraju 2018./2019., razred je palo čak tri puta više osnovaca i srednjoškolaca, ukupno njih 3.625 (0,79%), a 2017./2018. opći uspjeh nedovoljan utvrđen je za ukupno 4.233. đaka (0,90%)!
Najviše se padalo u 1. srednje
Vratimo se na ovu godinu. Kada je riječ o stanju po razredima, najviše se padalo u prvom i drugom razredu srednje škole. U prvom srednje taj je opći uspjeh nedovoljan utvrđen je za 1% učenika, a u drugom srednje za njih 0.63%. Istodobno je u tim razredima i najmanji postotak onih koji su prošli s odličnim uspjehom.
Kada je, pak, riječ o stanju po županijama, najveći postotak učenika s nedovoljnim općim uspjehom ima Međimurska županija, a iznosi 0,94%. Vrlo blizu po postotku je Koprivničko-križevačka s 0,92% učenika koji su na kraju 2019./2020. imali utvrđen opći uspjeh nedovoljan.