Borna je pobijedio na Hrvatskoj ekonomskoj olimpijadi: ‘Ja sam tip osobe koja ide na sve ili ništa’
Krajem lipnja ove godine održala se Hrvatska ekonomska olimpijada za učenike srednjih škola. U skupnoj kategoriji prvo mjesto osvojio je tim učenika iz Ekonomske škole Pula, a najbolji pojedinačni rezultat ostvario je učenik Borna Zbašnik iz Srednje škole Delnice. On nam je otkrio kako je izgledalo samo natjecanje i objasnio zašto se bodovi zbrajaju u milijunima.
Sa skoro 13 milijuna bodova, učenik Borna Zbašnik iz Srednje škole Delnice pobijedio je u pojedinačnoj kategoriji na Hrvatskoj ekonomskoj olimpijadi. Na drugom mjestu bio je učenik Mateo Cerin s 9,2 milijuna bodova, a na trećem mjestu učenica Dora Tuma sa šest milijuna bodova. U skupnoj kategoriji najbolji su bili učenici Amelia Kramar, Petra Čakarević, Luka Đuranović, Mateo Cerin i Noel Mardešić iz Ekonomske škole Pula kao tim ‘Team Building’.
Na olimpijadi nema zadataka, već učenici igraju igricu
Borna nam je otkrio kako je izgledalo samo natjecanje, ali i kako je uspio sakupiti toliko puno bodova te zašto se uopće zbrajaju u milijunima.
– Olimpijada iz ekonomije je bila u obliku literarne financijske igre u kojoj su ponuđena četiri karaktera s drugačijim zanimanjima i snovima. Igrica se sastoji od trgovanja nekretninama, dobrima, obveznicama, dionicama, mjenicama kriptovalutama te kreditima i štednjom. Cilj videoigre i ekonomske olimpijade je bio podučiti, odnosno prikazati način na koji stvarni svijet burze i tzv. svijet trgovanja izgleda. Krajnji cilj, odnosno cjelokupan zadatak je bio skupiti što više bodova, ostvariti što više snova odabranog karaktera te imati veće prihode u odnosu na rashode u 30 poteza, što se u igrici odnosi na 30 godina, govori nam Borna.
‘Najteže je bilo to što u igrici postoji samo 30 poteza’
Ako želite provjeriti kako biste se vi snašli u toj igrici, možete isprobati demo verziju na ovoj poveznici. Upravo se kroz tu demo verziju učenici pripremaju za Hrvatsku olimpijadu.
– Mislim da je najteži zadatak bio to što u igrici postoji samo 30 poteza, odnosno 30 godina. Možda igrica izgleda jednostavno, ali zapravo nije. Zašto? Zato što svijet burze je djelomično nepredvidljiv, a i sama igrica po sebi se sastoji od mnogo inputa i outputa koji utječu konačno stanje, objašnjava nam Borna.
‘Ja sam tip osobe koja ide na sve ili ništa’
Zbog toga što Hrvatska ekonomska olimpijada ne izgleda kao obično natjecanje kao iz nekih drugih predmeta, bodovi se zbrajaju malo drugačije, odnosno u milijunima.
– To se tako zbraja zato što na konačan broj bodova utječe sve što se u igrici događa. Boduju se dobitci i gubitci. Broj ostvarenih snova utječe na konačan rezultat, zdravlje karaktera itd. Na moj rezultat je najviše utjecalo moje prijašnje znanje o burzi i trgovanjima iz predmeta ekonomije. Utjecalo je i to da sam ja tip osobe koja ide na sve ili ništa pa sam dao sve od sebe i pomno razmišljao o svojim potezima, ali također uz sve neke stvari su ipak ovisile malo i o sreći, rekao nam je Borna.
‘Ni ja nisam znao kamo dalje, ali mi se ekonomija na kraju ipak svidjela’
Osim ekonomskih predmeta, Borni su najdraži Engleski i Informatika te ga zanima rad na računalima. San mu je završiti neki studij programiranja.
– Savjetovao bih onima koji vole brojke, onima koje zanima svijet novca, trgovanja i burze, koji vole statistiku i koji jednog dana vide sebe u ekonomiji i onima koji se vole baviti raznim projektima i događajima da upišu ekonomsku školu. Savjetovao bih i onima koji možda trenutačno ne znaju koju bi srednju školu upisali da probaju upisati neki strukovnu školu poput ekonomske, zato što ni ja nisam znao kamo dalje, ali mi se ekonomija na kraju ipak svidjela i sudjelovao sam na mnogim projektima i radionicama iz kojih sam naučio mnogo poučnih stvari koje ću jednoga dana možda iskoristiti u životu, poručio je učenik Borna.