Bravo! 40 srednjoškolaca iz Labina u svjetskom natjecanju ‘potuklo’ učenike iz 12 zemalja
Učenice i učenici Srednje škole Mate Blažine iz Labina su 12. travnja sudjelovali u 24-satnom međunarodnom istraživačkom natjecanju ‘Unite the Nations’ i postigli izvanredan uspjeh, osvojivši 1. mjesto u konkurenciji od 30 škola iz 12 zemalja svijeta.
Osnovni ciljevi natjecanja, kao jedne od aktivnosti Time projecta, su bolje upoznavanje vlastite zemlje, upoznavanje drugih zemalja i različitih kultura s naglaskom na timski rad. Sama aktivnost se sastojala od dva dijela. U prvom su dijelu učenici trebali osmisliti 25 pitanja o Hrvatskoj na engleskom jeziku, po pet pitanja iz pet različitih kategorija – povijest, zemljopis, društvene prilike/aktualna zbivanja/politika, umjetnost/zabava i sport/slobodno vrijeme. Prilikom osmišljavanja pitanja učenici su se trebali držati određenih pravila, i to da pitanja ne bi trebala biti prejednostavna i da se odgovori na postavljena pitanja mogu pronaći na nekoj internetskoj stranici na engleskom jeziku provjerenog izvora.
Četrdeset Labinjana i Labinjanki u pohodu na zlato
Rok za slanje pitanja bio je 29. ožujka, što je ujedno bio i uvjet za sudjelovanje u samom natjecanju. Nekoliko dana prije natjecanja, sudionici su se fotografirali za aktivnost Time selfies.
Sudjelovalo je ukupno 40 učenika i učenica. Redom su to: Natali Belušić (1.f), Nicol Blašković (1.f), Elin Franković (1.f), Zoja Bošković Gobo (1.f), Ines Bošković Gobo (1.f), Paolo Gobo (1.f), Barbara Vozila (1.f), Mateo Dobrić (2.f), Chiara Golja (2.f), Lejla Šehić (2.f), Nikolina Pastorčić (2.f), Tara Verbanac (2.f), Paola Franković (2.f), Petra Santro (2.f), Tara Radović (2.o), Lucia Demarin (2.o), Ania Kršulja (2.o), Natali Lazarić (2.o), Karlo Škabić (2.ght), Aurora Govedić (2.ght), Nireja Brečević (3.o), Petra Tenčić (3.o), Jona Ljuna (3.o), Anika Budanko (3.o), Irina Zupičić (3.o), Filip Brenković (3.o), Matea Peršić (3.o), Ana Mežnarić (3.o), Antonella Filipas (3.o), Gea Poropat (3.o), Dorian Kanciani (3.o), Natali Juretić (3.o), Katerina Zulijani (3.o), Dora Milevoj (3.o), Antonia Turković (3.o), Maria Carmen Gonzales Belušić (3.o), Karlo Terković (3.f), Haris Pozderović (3.f), Natali Faraguna (3.f) i Simona Taletović (3.f).
Prošle su godine bili drugi
Natjecanje ‘Unite the Nations’ u cijelom je svijetu započelo u isto vrijeme. Sudionici su se na Time day, 12. travnja, u ponoć po univerzalnom UTC vremenu, a 1 sat ujutro po hrvatskom vremenu, bacili na posao i rješavanje zadataka. Učenici su osim korištenja usluge internetskog pretraživanja, imali na raspolaganju atlase svijeta i enciklopedije iz školske knjižnice, te podijeljeni u grupe satima vrijedno tražili odgovore na 250 pitanja o Češkoj, Indiji, Španjolskoj, Kanadi, Indoneziji, Poljskoj, Rumunjskoj, Rusiji, Tajvanu i Turskoj. Pripremu, organizaciju te samu provedbu natjecanja vodili su nastavnici Laura Kokot, Karla Golja Milevoj, Ana Paliska i Nedeljko Mandić. Valja spomenuti kako je Srednja škola Mate Blažine u prošloj školskoj godini na istom natjecanju osvojila impresivno 2. mjesto.
– Time project, s ovogodišnjom temom „Stand up for your rights“, međunarodni je projekt za osnovne i srednje škole koji se održava svake godine, a pokrenut je 1995. godine od strane UNESCO Associated Schools Project Networka (ASPnet). Tijekom 24 godine postojanja projekta u njemu je do danas sudjelovalo više od 10 000 mladih iz više od 1000 škola, raznih organizacija i grupa iz 80 zemalja svijeta. Prosječna dob sudionika je između 12 i 19 godina, iako u projektu mogu sudjelovati i mlađi učenici. Sjedište projekta je u kanadskom gradu Londonu s regionalnim sjedištima u Nizozemskoj, Sjedinjenim Američkim Državama, Hrvatskoj, Indoneziji, Tajvanu i Rusiji, istaknula je profesorica Laura Kokot.
Zahvala za trud koji ih je pogurao do pobjede
U sklopu projekta se, osim natjecanja ‘Unite the Nations’, održava i mnoštvo drugih aktivnosti poput Blogging ‘Classroom twinning’, video konferencije, debate na teme ključnih svjetskih pitanja, simulacija modela Ujedinjenih naroda i sl. Sve aktivnosti projekta koriste informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, a sudjelovanjem u tim aktivnostima mladi interaktivno uče o drugim kulturama, razvijaju vještine komunikacije, kritičkog mišljenja i timskog rada, razmjenjuju ideje i proširuju znanje o bitnim globalnim temama poput održivog razvoja, ljudskih prava i sl.
Učenici i profesori naposljetku su zahvalili svim djelatnicima škole koji su na bilo koji način pomogli da se natjecanje uspješno organizira i provede.