Čak 12 godina s lažnom diplomom predavala matematiku: MZO otkrio još 11 lažnih isprava
Iako je prije nešto manje od mjesec dana ministrica Blaženka Divjak potvrdila da je do tada ukupno pronađeno 35 lažnih diploma i svjedodžbi u školama, očito je da ih ima još. U samo mjesec dana, potvrdili su iz Ministarstva za Dnevnik.hr, pronađeno je još 11 nevjerodostojnih isprava, od čega su tri diplome. Jedna je ‘profesorica’ tako čak 12 godina bez diplome učenicima predavala matematiku. Pitanje je se što će se tek otkriti ako uspije ministričin plan da se baš sve diplome mogu provjeriti online. Zanimljivo je ipak kako su nove lažne diplome otkrivene taman nakon što je objedinjeno izvješće pokazalo ne baš dobre ‘uspjehe’ Škole za život.
Borba s lažnim diplomama u školama se nastavlja, a uskoro bi se, uspije li plan ministrice Divjak mogle provjeriti diplome baš svih diplomanata hrvatskih fakulteta.
Samo u školskim ustanovama dosad su otkrivene ukupno 46 lažne diplome.
U samo proteklih mjesec dana, potvrdili su iz Ministarstva za Dnevnik.hr, pronađeno je 11 nevjerodostojnih isprava: tri diplome i osam svjedodžbi.
S lažnom diplomom Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu nastavnica je u splitskoj školi od 2008. do danas predavala matematiku.
Predavala hrvatski pa radila u knjižnici
Druga je osoba s krivotvorenim diplomama Filozofskog fakulteta u Zagrebu, piše Dnevnik.hr, radila u dvjema školama. U jednoj je 16 godina predavala hrvatski jezik i književnost te povijest, a u drugoj je 10 godina radila u knjižnici.
Podsjetimo, prošlog smo tjedna pisali kako Ministarstvo planira objaviti registar diploma. U javnu su raspravu, naime, pustili prijedlog Pravilnika o evidencijama i zbirkama podataka u visokom obrazovanju. Po njemu bi napokon evidencija diploma i javnih isprava morala postati javna.
Najveća kritika Blaženke Divjak na objavu lažnih diploma profesora bila je da nije riječ o sustavnom rješenju, no ovom evidencijom bi svi zainteresirani, bilo iz privatnog bilo iz javnog sektora, mogli provjeriti status nečije diplome.
Pomno odabran trenutak?
Izgledno je kako je borba protiv lažnih diploma najveći uspjeh Blaženke Divjak. Zanimljivo je, stoga, da je vijest o novim lažnim diplomama puštena taman nakon što je objedinjeno izvješće pokazalo ne baš dobre ‘uspjehe’ Škole za život.
Tako je, primjerice, 95 posto učenika reklo da i dalje prepisuje s ploče ili s prezentacije. Svakom desetom nastavniku, prema istraživanju, uopće nije jasan cilj reforme, a istraživanje o rješavanju problema koje je pokazalo da učenici nakon prve godine Škole za život većinom pokazuju tek osnovnu razinu razumijevanja takvih problema.