Pretraga

CARNET ima novi projekt: Opremit će 34 škole i centra za djecu s teškoćama u razvoju

A- A+

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET predstavila je projekt ‘Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju’ – ATTEND. Cilj projekta je unaprijediti obrazovanje djece s teškoćama u razvoju kroz opremanje odgojno-obrazovnih ustanova asistivnom tehnologijom i obrazovanjem njihovih djelatnika.

racunalo za slijepe brajica

Foto: Elizabeth Woolner, Unsplash

Cilj projekta ATTEND je opremanje 34 odgojno-obrazovne ustanove asistivnom tehnologijom koja će omogućiti učenicima jednake obrazovne mogućnosti i uspješnu uključenost u društvo. Ukupna vrijednost projekta je 3,5 milijuna eura, od čega se veći dio financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, a manji dio iz državnog proračuna.

Stvaranje preduvjeta za daljnji napredak

Na predstavljanju projekta na konferenciji u Opatiji sudjelovala je načelnica Sektora za EU programe i međunarodne financijske mehanizme Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije Natalija Laštro.

– Zajednički cilj naših donatora i Vlade RH je jačanje ekonomske i socijalne kohezije. Kroz navedene financijske mehanizme nadograđujemo i naše bilateralne odnose s partnerima iz donatorskih zemalja, razmjenom iskustava i dobre prakse. Stoga je bilateralna suradnja važna komponenta projekta ATTEND kojim zajedno stvaramo preduvjete za daljnji napredak djece s teškoćama u razvoju, izjavila je Laštro.

Izdvojeni članak

Izašla je besplatna aplikacija za učenike koji imaju teškoća s čitanjem i one koji vole slušati knjige

Što je asistivna tehnologija?

CARNET je nositelj projekta ATTEND koji će se, u sljedeće dvije godine, provoditi u partnerstvu s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF) i Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER), uz sudjelovanje islandskih partnera – Odjela za obrazovanje i mlade grada Reykjavika.

Pojam asistivna tehnologija odnosi se na hardverska i softverska pomagala za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom, iako u asistivnu tehnologiju spadaju i netehnološka rješenja poznata pod pojmom ‘pomagala’. To uključuje posebno dizajnirane tipkovnice, računala kojima se može upravljati upisivanjem teksta, simbolima ili glasom pomoću tipkovnice, dodirnog zaslona, glasovnih naredbi ili pokreta očima te razne manje uređaje s glasovnim izlazom ili kombinacijom glasovnog izlaza i dinamičkog prikaza.

Izdvojeni članak

Objavljene Smjernice za rad s učenicima s teškoćama: Na 128 stranica definirano kakva pristup prema koji učenici

Sudionici projekta

U projektu sudjeluju ustanove za odgoj i obrazovanje koje provode programe odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, ali izvan redovnog sustava, odnosno bez integracije djece u redovnu nastavu u školama te ustanove koje provode odgojno-obrazovne programe s djecom s teškoćama u razvoju, odnosno koje ne provode samo rehabilitaciju.

popisustanova

Foto: PR

popisustanova1

Foto: PR