CARNET održao još jednu CUC konferenciju: Fokus je bio na projektu za učenike i studente s posebnim potrebama
Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET ove je godine održala 24. CUC konferenciju. Fokus je bio na projektu ATTEND koji rade u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom, Fakultetom elektrotehnike i računarstva i Gradom Reykjavikom, a usmjeren je na učenike i studente s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET je od 26. do 28. listopada 2022. u Šibeniku održala 24. konferenciju za korisnike (CUC) s nizom tema iz područja edukacije i informacijsko-komunikacijske tehnologije. U tri su dana suradnici i korisnici CARNET-a imali priliku razmijeniti nova saznanja i iskustva kroz predavanja, radionice, okrugle stolove, interaktivna izlaganja i primjere dobre prakse.
Fokus na projektu za učenike i studente s posebnim potrebama
Ove je godine jedna od značajnijih tema na CUC-u bila Pristupačnost i asistivne tehnologije, u sklopu koje je predstavljena uloga asistivne tehnologije u radu s učenicima i studentima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
Asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti što je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology in Education), koji CARNET provodi s partnerima, zagrebačkim Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom i Fakultetom elektrotehnike i računarstva te Odjelom za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika.
Uz pomoć projekta ATTEND asistivnom tehnologijom opremit će se 34 odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj, što će djeci s teškoćama u razvoju olakšati usvajanje znanja i interpretaciju naučenog, s intencijom što boljeg i uspješnijeg uključivanja u društvo. Ujedno, u sklopu projekta, omogućit će se razvoj kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika, korištenjem novih edukativnih alata te stjecanjem iskustva kroz njihovu primjenu i rezultate.
Izradit će se i ozbiljna igra
O projektu ATTEND na CUC-u su govorili Renata Šimunko, voditeljica projekta te Filip Kanižaj iz CARNETA, koji su tom prilikom predstavili dosad ostvarene projektne rezultate, kao i buduće aktivnosti. Partneri s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta prezentirali su izazove s kojima se u praksi susreću edukacijski rehabilitatori u odgojno-obrazovnom procesu, kao i rad Laboratorija za asistivnu tehnologiju. Laboratorij će se dodatno opremiti u okviru projekta ATTEND, a imat će veliku ulogu u radu s djecom s teškoćama u razvoju, kroz primjenu virtualne i proširene stvarnosti.
Osim navedenog, u sklopu projekta ATTEND tijekom projektnog razdoblja koje traje do travnja 2024. godine, izradit će se i ozbiljna igra na hrvatskom i engleskom jeziku, čija je svrha transfer znanja i vještina. Više o vrijednosti ozbiljne igre, koja će istovremeno poslužiti i kao alat za podizanje svijesti o asistivnoj tehnologiji u uključivom društvu, korisnici su tijekom CUC-a mogli saznati od partnera s Fakulteta elektrotehnike i računarstva.
Kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, partneri iz Grada Reykjavika predstavili su islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola, koji pod sloganom Let the dreams come true polaze od pretpostavke inkluzivnosti odgojno-obrazovnih ustanova i jednakosti u društvu.
Što je projekt ATTEND?
Projekt ATTEND provodi se temeljem programskog ugovora za Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, a sufinanciran je iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) koji pridonosi smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jača bilateralnu suradnju između država darovateljica (Norveška, Island i Lihtenštajn) i država korisnica.
Ukupna vrijednost projekta je 3,5 milijuna eura, od čega se veći dio (85 %) financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, a manji dio (15 %) iz državnog proračuna.
Osiguranjem pristupa asistivnoj tehnologiji, kao i adekvatnim te učinkovitim korištenjem tehnologija u obrazovnim aktivnostima, djeci koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove zbog stupnja invaliditeta i svojih posebnih obrazovnih potreba, omogućit će se okvir djelotvornog sudjelovanja u zajednici u kojoj se njihove mentalne i tjelesne sposobnosti mogu razviti u punom potencijalu, uz podršku i razumijevanje okoline. Stoga osim osiguranja jednakih obrazovnih mogućnosti CARNET kroz projekt ATTEND želi omogućiti i razumijevanje zajednice te podizanje svijesti i senzibiliziranje vršnjaka, kako bi se ojačala podrška i omogućila bolja socijalizacija djece s teškoćama u razvoju.
CARNET je objavio i video kompilaciju prošlotjedne CUC konferencije. Možete ga pogledati ispod.