Pretraga

Četvrtina naših učenika smatra da su previše na internetu: Zbog toga u škole stiže poseban program

A- A+

U pet gradova diljem Hrvatske u provedbu kreće program ‘Alati za moderno doba’ u suradnji Hrvatskog Telekoma i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Cilj ovog programa je prevenirati rizična ponašanja osnovnoškolaca, primarno učenika 7. i 8. razreda, ali i adolescenata u virtualnom okruženju. Također, ovo je prvi strukturirani i znanstveno utemeljen program u Hrvatskoj za odgovorno ponašanje djece prilikom korištenja digitalnih tehnologija.

Logo 'Alata za moderno doba'

Logo ‘Alata za moderno doba’ | foto: promo

Istraživanja koja su pokazala niz rizičnih ponašanja adolescenata na internetu koja rezultiraju ozbiljnim negativnim posljedicama u području mentalnog zdravlja te interakcijama u stvarnom svijetu, bila su polazišna točka za izradu programa ‘Alati za moderno doba‘ koji je nastao u suradnji Hrvatskog Telekoma i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.

Program ovakvog tipa potreban je s obzirom na činjenicu da 30 posto učenika u Hrvatskoj koristi internet više od četiri sata dnevno, a četvrtina njih i sami prepoznaju kako su previše uronjeni u virtualni svijet. Pritom 50 posto adolescenata provjerava društvene mreže čim im stigne notifikacija, bez odgađanja i bez obzira na to što se događa u njihovom realnom okruženju. Naime, jedan posto srednjoškolaca zadovoljava kriterije ovisnosti o internetu, a 20 posto ih već manifestira probleme povezane s prekomjernim korištenjem interneta, što bi značilo da se u ovakvoj situaciji nalaze četiri učenika po razrednom opredjeljenju.

Provođenje programa za početak će biti samo u osnovnim školama u Osijeku, Dubrovniku, Varaždinu, Rijeci i Zagrebu, a nakon nekog vremena i u osnovnim školama diljem Hrvatske.

Izdvojeni članak
učenik u školskom hodniku, crno-bijela fotografija

Djeca su sve češća meta seksualnog zlostavljanja na internetu, roditeljska zaštita ponekad nije dovoljna

Radionice u programu će provoditi stručnjaci s bogatim iskustvom

Ovaj program obuhvaća 11 strukturiranih i interaktivnih radionica za učenike koje će provoditi educirani stručni suradnici i nastavnici. Autorski tim ERF-a sastoji se od stručnjaka s višegodišnjom praktičnom, znanstvenom i nastavnom ekspertizom u području rizičnih ponašanja i bihevioralnih ovisnosti, te s bogatim iskustvom u razvoju znanstveno-utemeljenih intervencija usmjerenih prema djeci i mladima.

U prvoj godini projekta će se za buduće voditelje preventivnog programa osigurati šest trodnevnih edukacija u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Varaždinu i Dubrovniku. Edukacije se provode u okviru Centra za cjeloživotno učenje Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Po uspješnom završetku edukacija, stručni suradnici i nastavnici će provoditi program kao dio sustavnih preventivnih školskih aktivnosti.

Kvalitetna edukacija voditelja programa osigurava kontinuirano i učinkovito preventivno djelovanje u hrvatskim školama, ne samo sadašnjih nego i budućih generacija osnovnoškolaca. Dodatan element programa su i interaktivna predavanja za roditelje učenika kako bi dobili točne i relevantne informacije za prepoznavanje potencijalnih rizika za djecu na internetu. Program je već testiran i pokazao se učinkovitim u osnaživanju socijalno-emocionalnih vještina kod učenika koje im omogućuju kvalitetnije nošenje sa stresom, kritičko razmišljanje i povećanje kvalitete odnosa u virtualnom, ali i fizičkom svijetu.

Izdvojeni članak
Učenici koriste mobitel u školi

Čak 86% učitelja u Hrvatskoj podržava zabranu mobitela u školi, iznenađuje postotak učenika koji su za to

– U Hrvatskom Telekomu smo uvjereni kako je tehnologija preduvjet napretka i da ima transformativnu moć. Ne samo u kontekstu gospodarstva već stvaranja digitalne platforme putem koje djeca i mladi mogu ostvariti svoje potencijale. Kako bi od tehnologije dobili ono najbolje, važno je koristiti se njome na odgovoran i siguran način, svjesni svih karakteristika digitalnog okruženja, a to se pogotovo odnosi na djecu i njihovo ponašanje online. Naša želja je kroz suradnju s ERF-om i provođenjem ‘Alata za moderno doba’ je napraviti potreban pomak i generacijama školaraca omogućiti još sretnije i bezbrižnije školovanje i odrastanje, izjavio je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma.

Interes i odaziv suradnika u školama je izniman

Voditelj projekta, profesor Neven Ricijaš govori kako je ulaganje u razvoj socio-emocionalnih vještina djece i mladih u ovom području izuzetno bitno jer upravo one predstavljaju temeljne kompetencije koje doprinose pozitivnim razvojnim ishodima i digitalnoj pismenosti.

– Sretni smo što je Hrvatski Telekom prepoznao vrijednost ovog projekta i spremnost na zajedničku suradnju kako bismo osigurali dugoročne, održive i sveobuhvatne preventivne intervencije na nacionalnoj razini. Interes i odaziv nastavnika i stručnih suradnika u školama je izniman, što nam potvrđuje da aktualno djelujemo prema rizicima koji obilježavaju njihove svakodnevne interakcije s djecom, zaključio je profesor Ricijaš.