Cijeli razred dva tjedna nije išao na nastavu zbog učenika koji ih sustavno maltretira i zlostavlja
U razredu od 16 učenika jedne zagrebačke osnovne škole, njih 15 dva tjedna nije dolazilo na nastavu zbog jednog učenika koji ih zlostavlja i maltretira. Radi se o učenicima od devet godina čiji su roditelji angažirali i odvjetnicu kako bi riješili ovaj slučaj. Ona je navela kako se radi o dugotrajnom fizičkom, psihičkom i seksualnom uznemiravanju. Učeniku je ovo druga škola nakon što je premješten jer je u prvoj školi drugom učeniku slomio ruku. Ravnateljica je rekla kako škola radi sve po protokolu, odnosno sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju.
U jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi učenik sustavno maltretira i zlostavlja svoje kolege iz razreda, piše Index.hr. U razredu od 16 devetogodišnjih učenika, njih 15 dva tjedna nije dolazilo na nastavu, a roditelji su angažirali i odvjetnicu kako bi riješila ovaj slučaj koji škola nije uspjela. Kako prenosi Index.hr, desetero djece je zbog zlostavljanja zatražilo psihološku pomoć, a učiteljica je na bolovanju još od veljače. Iako su se učenici vratili na nastavu, situacija se nije promijenila.
– Nad 15 djece traje dugotrajno fizičko, psihičko i seksualno uznemiravanje. Što se tiče seksualnog zlostavljanja, treba reći da dječak ne razlikuje vršnjake od vršnjakinja, to nasilje se vrši nad svima tako što ih pritisne uz zid i imitira seksualni čin te uzvikuje ‘one minute sex‘, guranje prstiju djevojčicama i dječacima oko genitalija, diranje svog spolovila pa zatim diranje djevojčica po licu, rekla je odvjetnica roditelja zlostavljane djece, Ana Marija Vegar za Index.hr.
Dodala je i kako je ovo učeniku druga škola. Naime, iz prethodne premješten zato što je jednom učeniku slomio ruku. Iz prošle škole je ispisan jer je jednom učeniku slomio ruku. Nakon što su roditelji prestali djecu slati na nastavu, ravnateljica ih je prijavila Zavodu za socijalni rad i zaprijetila podizanjem pedagoških mjera.
– Mi ovdje govorimo o odgovornosti ravnateljice i pedagoga, roditelji su sami obilazili institucije, škola ih je trebala obavijestiti, a to nije učinjeno. Imali smo primjer da je škola organizirala radionice o rješavanju sukoba, što je jasna sekundarna viktimizacija. Kad žrtvi objašnjavate kako riješiti sukob, vi govorite da je njeno ponašanje i uzrokovalo nasilje. Nije dovoljno napisati dopis koji ništa ne znači pa staviti kvačicu da se postupalo prema protokolu, rekla je odvjetnica Vegar za Index.hr.
Na inicijativu Grada Zagreba, problematični učenik je izdvojen iz učionice te pohađa online nastavu. U školu je zatim došla i Agencija za odgoj i obrazovanje, a odvjetnica tvrdi kako je su od djece tražili da javno govore o zlostavljanju te ih je pitala je li im sada žao dječaka kojeg su izbacili iz razreda. Ravnateljica je za Index.hr rekla kako je škola sve napravila po protokolu, odnosno Zakonu o odgoju i obrazovanju. S druge strane, roditelji zahtijevaju da se učenik premjesti u drugu školu.