Cijene obuke u auto školama se uskoro snižavaju: Evo gdje su trenutno najviše, a gdje najniže
U skladu s novim Vladinim reformama je i ukidanje minimalne cijene autoškola koja sada iznosi 5.695 kuna. To bi moglo dovesti do novog pojeftinjenja kojemu se vesele mnogobrojni polaznici, ali ne i vlasnici autoškola.
Njihovo je mišljenje da bi pad cijena mogao ugroziti njihovo poslovanje, ali i sigurnost na cestama. Upravo su vlasnici auto škola imali najviše primjedbi na najnoviji prijedlog MUP-a koji mijenja Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
– Intencija je da se liberalizira otvaranje auto škola i da se
liberaliziraju cijene zbog poštivanja pravila o tržišnom natjecanju,
rekao je za RTL Robert Čop iz Ravnateljstva policije.
Trenutačno država diktira minimalne cijene, a cilj je da ih određuje tržište
Na prvi pogled tržišna utakmica odnosno okolnost da cijene diktiraju kretanja na tržištu čini se vrlo primamljivom.
To zapravo i jest pozitivan razvoj događaja u velikim gradovima, gdje je konkurencija snažna pa se onda za klijente vlasnici moraju izboriti između ostaloga i povoljnom cijenom.
Međutim cijene auto škola u manjim mjestima, gdje funkcionira jedna ili nekoliko auto škola, mogle bi i buknuti. Uostalom i trenutno su cijene niže u velikim gradovima.
Tako je prema cijenama dostupnim na internetu od većih gradova najpovoljniji Osijek, gdje autoškola u prosjeku stoji 5.700 kuna. Rijeka je 35 kuna skuplja. U Zagrebu škola stoji oko 5.750 kuna, u Splitu 200-tinjak kuna više.
U gradovima s manje konkurencije je skuplje. U Rovinju primjerice –
6.185 kuna!
Već prethodno smo vas izvijestili da kada se zbroje svi ostali troškovi, ispada da za dolazak do vozačke dozvole za najpopularniju B kategoriju, trebate izdvojiti 7.507 kuna u najboljem slučaju. U tu smo cijenu uračunali i 186 kuna, koliko košta izdavanje dozvole u MUP-u. No, nemojte da vas iznenadi ako cijena bude i veća.
Siva ekonomija ili opće pojeftinjenje cijena
Kao što smo već naveli, do sad regulirane cijene bi se novim zakonom od sredine godine, a zbog usklađivanja s direktivama Europske unije, prepustile tržištu.
– Mi smo to imali prije 10-ak godina, onda su se pokušavali privući kandidati da se upišu s manjim cijenama, a onda se na drugi način pokušavalo to… sivom ekonomijom i tako nadoknadti taj ajmo reć manjak novaca, rekao je za RTL Dejan Drašković, vlasnik autoškole.
U dalmatinskim autoškolama pokrenuli su i inicijativu, traže sudjelovanje u radnoj skupini.
– Ta cijena je minimalna, ne može ići nikako dolje, samo gore. Ako ide dolje, bit će na uštrb djelatnika koji rade u autoškolama i obuke samih kandidata!, rekao je Joško Komadina, predsjednik udruge Autoškole Dalmacije.
S tim se ne slaže glavni urednik portala Auto, motor i sport te ističe pozitvne strane okolnosti da cijene diktira tržište.
– Kao i u liberalizaciji obveznog osiguranja koja je polučila znatno sniženje cijena, čekujem da će tako biti i s autoškolama. Oni koji će se moći prilagoditi izmjeni će preživjet, oni koji neće će jednostavno tu djelatnost ugasit!, objasnio je Kristijan Tičak, urednik spomenutog portala.
Zakon bi trebao omogućiti i lakše otvaranja autoškola, kojih sada ima 350, ali i lakše kažnjavanje onih koji ne rade po propisima.