Coca-Cola i Pepsi konačno će smanjiti kalorije u svojim pićima i to za 20 posto
Već i ptice na grani znaju kako gazirana pića, a osobito najpopularnija Coca-Cola te Pepsi sadrže velike količine šećera koje nam zaista nisu potrebne te nam mogu samo štetiti. Godinama se na to upozorava, a sada iz dviju kompanija dolazi obećanje kako će smanjiti udio kalorija u zaslađenim pićima za 20 posto, ali postoji i kvaka – to će se dogoditi u razdoblju od idućih deset godina.
Unatoč stalnim upozorenjima o štetnosti i prevelikoj količini šećera u gaziranim bezalkoholnim pićima, do sada se po tom pitanju nije ništa događalo. No, sada su najveći američki proizvođači bezalkoholnih pića, među kojima su Coca-Cola i Pepsi obećali konačno smanjiti udio šećera, a time i kalorija u gaziranim pićima za 20 posto, ali to neće napraviti odmah, nego u periodu od idućih deset godina, piše Daily Mail.
Zacrtani cilj će ostvariti do 2025. godine
Američko udruženje proizvođača bezalkoholnih pića i Udruženje za zdravije generacije objavili su navedene planove na godišnjem sastanku Clintonove globalne inicijative u New Yorku. Proizvođači bezalkoholnih pića planiraju ostvariti zacrtani cilj do 2025. godine putem programa edukacije građana kako bi smanjili unos kalorija kod konzumacije pića, te kroz povećanu ponudu pića koje su bez ili s vrlo malo kalorija, uključujući i flaširanu vodu.
– Ta će se mjera vjerojatno temeljiti na obujmu prodaje, kalorijama po piću i američkim statističkim podacima. Bez preuzimanja takvih obveza teško bi bilo zadržati napredak koji je dosad postignut, kazala je Susan K. Neely, predsjednica i izvršna direktorica Američkog udruženja industrije bezalkoholnih pića.
Trećina odraslih u SAD-u je pretila
Američko udruženje te industrije izabrat će neovisnog procjenitelja koji će pratiti napredak, no nije jasno koliko će konkretno kalorija podrazumijevati to 20-postotno smanjenje. Incijative za smanjenje kalorija nisu ništa novo. Dva već spomenuta udruženja zajedničkim snagama rade na smanjenju kalorija u pićima u američkim školama. Naime, prema podacima američke vlade za razdoblje od 2007. do 2008. godine trećina odraslih osoba u SAD-u je pretila.
Najveći američki proizvođači hrane i pića, uključujući Coca-Colu i Pepsi, 2010. godine su se obvezali da će do 2012. godine ukloniti 1000 milijardi kalorija s američkog tržišta, a do 2015. godine njih 1 500 milijardi. Te su kompanije dio zaklade za zdravu težinu koju predvode izvršni direktori a koja je osnovana 2009. godine kako bi se smanjila pretilost.
Iako su kompanije u siječnju objavile kako su 2012. godine zajedno u SAD-u prodale 6400 milijardi kalorija manje u usporedbi s 2007. godinom, analiza znanstvenika sa sveučilišta u Sjevernoj Karolini pokazala je da se ukupan broj kalorija u pakiranoj hrani nije promijenio od 2011. do 2012. godine.