Coca-Colina podrška mladima: ‘Ova je radionica pružala puno, puno više od očekivanog’
Već treću godinu za redom Coca-Cola HBC Hrvatska organizira radionice namijenjene mladima koje bi im trebale pomoći u pronalasku posla i ostvarivanju karijere. U protekle dvije godine održale su se 24 radionice, a do sada ih je pohađalo gotovo tisuću mladih. Od ove godine novitet je taj što se na radionicu mogu prijaviti i studenti. Popričali smo s nekoliko sudionika koji su ovu radionicu već preporučili svojim prijateljima, a pogledajte što su sve tamo naučili.
– Prijavila sam se na Coca-Colinu podršku mladima jer mi se učinilo zanimljivo, a inače smatram da učenje ne završava završetkom fakulteta već da cijeli život moramo raditi na usavršavanju i da sve što znamo nam nekad može dobro doći, započinje Ana Š., djevojka koja je završila hotelijersko-turistički menadžment i koja je, kao i brojni drugi sudionici, u ovoj radionici vidjela priliku za naučiti nešto novo.
Coca-Cola HBC Hrvatska prije dvije godine pokrenula je program Coca-Colina podrška mladima jer su, kao važan čimbenik hrvatskog gospodarstva, htjeli dati doprinos rješavanju problema nezaposlenosti mladih ljudi. Da uspijevaju u svojem naumu potvrđuju brojni zadovoljni sudionici koji s ove edukacije odlaze osvježeni novim znanjima i motivirani za daljnjim razvojem svoje karijere.
– Moje očekivanja se nisu ostvarila, ova je radionica pružala puno, puno više od očekivanog. Bili smo dio prave radionice, interaktivnih predavanja i timskog rada kakav još nikad nisam doživjela. Imali smo slobodu u svakom trenutku pitati što nas zanima, komentirati i replicirati na nečiju izjavu, otkrila nam je Petra, djevojka koja je prije nekoliko mjeseci završila fakultet i aktivno se bavi pronalaskom posla.
Radionice se održavaju od „Prevlake pa sve do Dunava“
U sličnoj situaciji u kojoj je Petra nalazi se mnogo sudionika ove radionice, a svi oni okuražili su se i prijavili na ovaj program. Inače, Coca-Colinu edukaciju dosad je pohađalo gotovo 1000 mladih, a za ovu godinu planiraju provesti još 34 radionice u čak 17 hrvatskih gradova.
Do sad, radionica je bila namijenjena samo mladim nezaposlenim osobama do 30. godine, ali novìna ove godine omogućuje i studentima da sudjeluju. To je iskoristila Ana G., studentica sociologije koja nam govori kako voli iskoristiti svaku situaciju u kojoj može naučiti nešto novo.
– Prijavila sam se s ciljem da radim na daljnjem razvoju i ulaganju poslovnih te životnih vještina kako bih se pripremila za izlazak na tržište rada. Želim se dodatno angažirati u područjima koja me zanimaju, gdje se educiram kroz svoje školovanje i dodatne aktivnosti, odnosno gdje ja mogu dati svoj doprinos društvu. Voljela bih ostati u Hrvatskoj, stvarati posao, doprinijeti društvu u kojem živim, biti poticaj i primjer mladima da se u Hrvatskoj može uspjeti zalaganjem, trudom, radom i upornošću, rekla nam je studentica Ana G.
Predavanja s dugim pauzama za networking
U dvodnevnim radionicama koje traju po osam sati sudionici imaju priliku slušati predavanja stručnjaka o poslovnim i životnim vještinama koje bi svatko tko želi raditi na svojoj karijeri trebao imati. Osim predavačkog dijela, gdje predavač govori, a svi ostali slušaju, radionica je ispunjena različitim društvenim eksperimentima i vježbama koji pomažu pri usvajanju novih znanja.
– Koncepcija edukacije je jako dobra. Ima edukativnih dijelova gdje moramo više slušati, ali uvijek možemo postaviti pitanje što nas zanima te nas često sami izlagači pitaju neka pitanja vezana uz predavanje. Osim toga pauze su dovoljno dugačke i može se odmoriti i umrežiti s drugim kolegama koje su s tobom na radionici. Predavači su profesionalni i dobro informirani o svemu. Jako dobro raspolažu s mnogim informacijama i primjerima iz života, te im je stalo da nam pomognu oko bilo čega. Posebno bih ovom prilikom istaknuo predavača Romea Jerčića koji nam je držao predavanje o prodaji, koje je bilo uistinu inspirativno i motivirajuće, svoje iskustvo s nama je podijelio Bruno, upravo diplomirani politolog koji je ovaj program vidio kao odličnu priliku za umrežavanje i stjecanje novih vještina.
Teme radionica – pun pogodak!
Naši sugovornici sudjelovali su na edukaciji održanoj 21. i 22. veljače u Zagrebu na kojoj se učilo o upravljanju projektima, prodajnim i pregovaračkim vještinama te životnim vještinama kao što su osobni razvoj, umrežavanje i komunikacija. Svi odreda su nam rekli kako je izbor tema pun pogodak te da im je ovakva edukacija bila potrebna.
Primjerice, Katarina, inače pravnica koja svoju karijeru želi izgraditi daleko od odvjetništva, u privatnom sektoru, rekla nam je kako joj je radionica pomogla da primijeti koje vještine joj nedostaju.
– Tema o projektima, kao i predavačica, me oduševila. Nisam imala priliku do sada o tome učiti, a nakon ovog imam želju upisati neku edukaciju na tu temu. Što se tiče savjeta, bilo je više njih korisnih, koje smo vjerujem svi već čuli, ali koje sami sebi trebamo konstantno osvješćivati, rekla nam je Katarina.
Slično iskustvo imala je i Marija, netom diplomirana nutricionistkinja koja je u potrazi za poslom u svojoj struci.
– Proučavajući službene stranice očekivala sam zanimljiva predavanja i radionice te konkretne primjere koji će biti od koristi pri traženju posla i zapošljavanju. Moram priznati da je cijeli program nadmašio sva moja očekivanja. Dosta stvari sam znala, ali se nekako promijenilo stajalište na sve što smo učili. Bilo je tu i novih stvari na koje do sada nisam obraćala pozornost ili jednostavno nisam imala priliku čuti nešto o njima, otkrila nam je Marija.
„Taste the feeling“
Upitali smo naše sugovornike da nam kažu jedan savjet koji su čuli na radionici, a koji im se urezao u pamćenje. Svi su potvrdili kako je radionica bila ispunjena motivacijom, koju su do sad možda negdje i čuli, ali su je sada primili na drugačiji način.
– Zapamtio sam mnogo savjeta, ali izdvojio bih „Taste the feeling“, što je ustvari izreka iz reklame od Coca-Cole i jako je važna. Moramo znati da su ljudi velikim dijelom bića emocija i podsvijesti, iako volimo vjerovati da smo racionalna i svjesna bića. Tako isto i ljudi koji zapošljavaju, oni ne znaju da djeluju i primaju osobu putem svojih emocija i važno je za to dobro se pripremiti, rekao nam je Bruno ukratko objasnivši što je naučio na Coca-Colinoj edukaciji.
Druge djevojke otkrile su nam snažne poruke koje su na njih ostavile poseban dojam. Za Petru, to je izreka „Budi svoj, svi drugi su već zauzeti“. Slično tome, Mariji se najviše svidjela rečenica „Ako nemamo svoje ciljeve, onda ispunjavamo tuđe“, dok je najveći utjecaj na Anu G. ostavila rečenica „Zapošljava se vaš stav, a razvijaju se vaše sposobnosti!“ Svi odreda su potvrdili kako će se rado prisjećati tih riječi kroz svoj život.
Za kraj smo htjeli saznati od naših sugovornika misle li da će im ova radionica koristiti pri pronalasku posla. I oko ovog pitanja, svi su složni u pozitivnim reakcijama.
Na mladima svijet ostaje, a Coca-Cola HBC to razumije
– Mislim da mi je ovaj program već sada pomogao u traženju posla. Nakon radionice imala sam tri razgovora za posao i moje osobno viđenje je da sam jako puno savjeta već sada primijenila, što se tiče stava, verbalne i neverbalne komunikacije i još mnogo toga. Razlika je očita, a jesu li primijenjeni savjeti pomogli vidjet ćemo kada stignu rezultati. Program bih apsolutno preporučila svim svojim prijateljima, što sam već i napravila. Nije bilo kave i druženja na kojima nisam pričala o Coca-Colinoj radionici i svima sugerirala da se prijave, rekla nam je Petra.
– Često kroz medije i u društvu čujemo floskularnu poruku „Na mladima svijet ostaje“, a mladi nigdje ne osjećaju da je nekome stalo do njih i njihovog ostanka u Hrvatskoj. Coca-Colina podrška mladima jedna je od rijetkih koja se zasigurno potrudila i pokrenula izuzetno dobar program za najosjetljiviju skupinu, mladih između 18 i 30 godina, koji tek izlaze na tržište rada te se moraju boriti sa sustavom i realnošću koja je pred njima. Mladima treba ohrabrivanje, poticanje, nada u bolje sutra, a Coca-Cola HBC Hrvatska se zaista potrudila i to omogućila svim sudionicima programa. Još jednom je pokazala da je bitno „Taste the feeling“. Program svakako preporučam svim mladima koji traže ili koji imaju posao, ali uvijek teže tražiti dalje i bolje jer možete dobiti savjete i vještine potrebne za primjenu u, ne samo situacijama kada tražite posao, već i za snalaženje u svakodnevnim nepredvidivim situacijama i susretima s različitim ljudima, za kraj je cijelu priču zaokružila Ana G.
_________________________________________________________________________________________
Tekst je nastao u suradnji native teama portala srednja.hr i Coca-Cola HBC
Ako se želite prijaviti na program Coca-Colina podrška mladima, to možete učiniti ovdje.