Čudesno: Biciklom prevalio 1700 km radi lažnog dobitka od 300 tisuća funti
Nezaposleni seljak iz Indije prevalio je 1700km do BBC-evog ureda u Delhiju gdje je došao sa zahtjevom da mu se isplati između 20 i 30 milijuna rupija koje je osvojio na ‘BBC lutriji’, ili je barem tako mislio.
Ratan Kumar Malbisoi, nezaposleni seljak iz provincije Orissa u Indiji, dobio je
poruku kojom se obavještava kako je osvojio između 20 i 30 milijune rupija u ‘BBC lutriji‘ i da mora poslati svoje osobne podatke kako bi mogao podići ‘nagradu’.
Obećali mu veliku svotu
Iako je teško naći nekoga tko barem jednom nije primio nekakav e-mail ili SMS o osvajanju pozamašne svote u nekakvoj nagradnoj igri uz naputak da isti obavezno pošalju osobne podatke. Malbisoi nije prepoznao prevaru.
Javio se prevarantima i poslao podatke o svojem bankovnom računu, te je nekoliko puta razgovarao s osobom koja mu se predstavila kao šef BBC-a.
– Govorio je izvrsno engleski i obećao mi je veliku svotu novca, ali sam prvo trebao poslati 12.000 rupija (oko tisuću kuna) kako bi mi mogli transferirati novac u indijsku banku, ispričao je Malbisoi, oženjeni otac troje djece.
Nakon dodatnih ‘pregovora’ se zaputio u Delhi
Kako nije imao novca, pregovori su propali. No, zadnji put kad se čuo s prevarantom, rekao mu je kako mu je umrla majka, a prevarant ga je pitao je li primio ček koji su mu poslali. Tada je Malbisoi odlučio zaputiti se iz svog sela u istočnoj provinciji Orissa ravno do sjedišta BBC-a u 1700 km
udaljenom Delhiju.
Posudio je nešto novaca od prijatelja i zaputio se na dugi put u običnoj majci i gaćama po hladnom vremenu. Kada je došao u sjedište BBC-a tražio je Geeta ili Smita budući da su se tim imenima predstavljale osobe s kojima je nesretni seljak komunicirao.
Naravno tamo je doznao kako je kompletna ‘lutrija’ podvala u što isprva nije želio vjerovati.
Gotovo milijardu korisnika mobilnih telefona
– Volio sam pričati s njima, bili su uvijek ugodni, rekao je Malbisoi koji na kraju nije uopće slučaj prijavio policiji.
BBC je ponudio upute i program osvješćivanja šire populacije u Indiji o vrstama ovakvih podvala kada prevaranti najčešće koriste imena velikih i poznatih kompanija kako bi zvučali uvjerljivo. Veliki broj Indijaca, zbog slabe educiranosti i siromaštva, nasjeda na ovakve ‘muljaže’ koje se najčešće događaju preko SMS-a.
Indija je jedno od najbrže rastućih tržišta korisnika mobilnih telefona. Već sada te usluge koristi 890 milijuna ljudi, prema podatcima Regulatornih vlasti telekomunikacijskih usluga u Indiji.