Pretraga

Đaci će na matematici učiti o kreditima i štednji: Studenti PMF-a imaju projekt koji će to omogućiti

A- A+

Studenti i profesori matematike na PMF-u rade na sjajno projektu. Pripremit će materijale koji će nastavnicima matematike u školama, od sedmog osnovne do četvrtog razreda srednje škole, pomoći u poučavanju financijske pismenosti. Učenici će tako učiti o štednji, otplati kredita i izračunu plaće. Upravo će oni, ističu s faksa, najviše ‘profitirati’ jer će dobiti znanja primjenjiva u svakodnevnim životnim situacijama.

učenik piše u bilježnicu u razredu

Foto: Pixabay

Pod vodstvom profesorice Željke Milin Šipuš i docenta Matije Bašića, studenti matematike na zagrebačkom PMF-u pripremaju obrazovne materijale za podučavanje financijske pismenosti, i to za učenike od 7. razreda osnovne pa do 4. srednje škole. Projekt se zove Financijska pismenost u suvremenom matematičkom okruženju, a od njega će, ističu s faksa, imati koristi nastavnici matematike koji će dobiti pripremne materijale za nastavu o financijskoj pismenosti.

Većina učenika želi učiti o ovome

Materijali, koje studenti pripremaju u suradnji s dvoje nastavnika, moći će se koristiti i u okviru međupredmetne teme Poduzetništvo. Najveću vrijednost projekta, naglašavaju, osjetit će učenici osnovnih i srednjih škola koji će dobiti jasna, primjenjiva znanja. To će pridonijeti, ističu u priopćenju, boljem razumijevanju financijskih pojmova koji su ključni za odgovorno upravljanjem osobnim financijama. Projekt će, naposljetku, biti i od koristi studentima matematike koji će razviti dodatne vještine.

-Na PMF-u smo prepoznali potrebu za dodatnom edukacijom učenika iz područja financijske pismenosti, što nam je dodatno potvrdila i anketa u kojoj su sudjelovali nastavnici matematike. Oni procjenjuju da oko 60 posto učenika iskazuje interes za financijskom pismenošću, no prema izjavama njih više od polovice nedostaju im adekvatni materijali za prenošenje znanja iz ovog područja. Pritom i sami nastavnici, njih čak 93 posto, ocjenjuju da bi učenici lakše usvajali gradivo uz primjere matematičkih zadataka iz svakodnevnog života, istaknuo je jedan od voditelja Matija Bašić.

Ovaj projekt je win-win budući da se gradivo neće proširivati, a učenici će dobiti znanja koja se mogu primijeniti u svakodnevnim situacijama.

Izdvojeni članak
raise the bar youth

Istraživanje pokazalo što učenici žele učiti u školama: ‘Neke teme se čine zbilja bazične, ali očito su potrebne’

Plaća, kredit, štednja…

Neki od koncepata koji će se razmatrati u okviru ovog projekta su izračun plaće, planiranje osobnih financija, štednja, otplata kredita, sigurnost u internet bankarstvu. Kako ističu s PMF-a, uz veću razinu znanja o financijama, ovaj će projekt doprinijeti i popularizaciji matematike i njezine primjene u praktičnim životnim situacijama.

-Trenutno u suradnji sa studentima provodimo radionice koje će rezultirati s najmanje šest scenarija za poučavanja na temu financijske pismenosti, prilagođenih učenicima od 7. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole. Materijale će moći koristiti svi zainteresirani nastavnici matematike koji će biti u prilici uključiti se i na radionice na kojima ćemo im sve skupa dodatno približiti, kazala je jedna od voditeljica projekta Željka Milin Šipuš.

Scenariji će biti dostupni za besplatno preuzimanje na web stranici projekta koja ostaje trajna baza znanja.