Iako se današnjim tinejdžerima i adolsecentima konstantno spočitava konstantno korištenje moderne tehnologije, manjak ambicije i prkos, čini se kako stvari nisu takve kakvima se doimaju. Jedno je istraživanje, naime, pokazalo kako je današnji podmladak u pubertetu bitno ambiciozniji od svog prethodnika.
Nedavno provedena studija u Velikoj Britaniji pokazala je kako su tinejdžeri danas više fokusirani na karijeru nego ikada u posljednjih sto godina. Mit od nezainteresiranim, prkosnim i zbog tehnologije udaljenim tinejdžerima na taj je način srušen.
Mnogima je buduća karijera najvažnija stvar u životu
Gotovo 80 posto današnjih srednjiškolaca tvrdi kako im je dobar posao vrlo važan, dok je čak 14 posto onih koji tvrde kako je im je to doslovno najvažnija stvar na svijetu. Četiri od deset mladih kaže kako želi imati dobar poslovni uspjeh.
Studija koja je obuhvatila nekoliko generacija ljudi, usporedila je stavove prema poslu, a rezultati su pokazali kako je ideja da su današnji tinejdžeri više fokusirani na ‘celebrity’ kulturu i selfije netočna.
Istraživanje je proveo National Citizen Service, projekta koji 16-godišnjake i 17-godišnjake uči vještinama vođenja, obavljanja poslova za zajednicu i trošenje vremena izvan kuće. Ista je studija ispitala sedam generacija kako bi istražili kako su gledali na posao kada su otišli iz škole.
‘Umjesto da negativno reagiraju i postaju apatični ili ljuti, mnogi tinejdžeri željni su uspjeha’
Izvještaj studije otkriva kako tinejdžeri ne samo da su daleko od toga da budu neambiciozni, oni su vrlo fokusirani na uspjeh u poslovnom svijetu. Među mladima starima od 13 do 19 godina danas, čak 79 posto njih naveli su poslovni uspjeh kao nešto što im je vrlo važno. Jedan od sedam tinejdžera tvrdi kako im je to najvažniji cilj u životu.
‘Tiha generacija’, sada ljudi starosti od 72-89 godina koji su odrasli u 1930-ima u vrijeme Velike Depresije bili su jedina grupa koja je došla blizu pokazivanja jednake razine aspirakcije kao današnji tinejdžeri.
– Umjesto da negativno reagiraju i postaju apatični ili ljuti, mnogi tinejdžeri željni su uspjeha, stoga s radom na tom cilju počinju već s 15 godina. Otvaraju vlastite biznise, često koriste svoje sofisticirane digitalne vještine, rekla je povjesničarka i jedna od autorica studije Heather Ellis.