Daroviti učenici pisali Fuchsu: Neki poželjeli dodatne sate najdražih predmeta, drugi manje ocjena
Ovoga ponedjeljka, 21. ožujka, obilježava se Međunarodni dan darovitih učenika. Dan je to u kojemu je naglasak na potrebi organiziranja sustavne brige za takve pojedince u našem obrazovnom sustavu. Ustanova koja u Splitsko-dalmatinskoj županiji promiče obrazovanje potencijalno darovitih učenika je tamošnji Centar izvrsnosti, a na današnji dan objavili su pisma koja su učenici njihovih programa uputili ministru znanosti i obrazovanja, Radovanu Fuchsu.
U školama diljem Hrvatske na današnji se dan obilježava Dan darovitih učenika, čiji je cilj senzibilizirati javnost o važnosti prepoznavanja darovite, kreativne i talentirane djece i mladih i osmišljavanja posebnih programa za rad s njima. Jedna od ustanova u Hrvatskoj koje promiču obrazovanje potencijalno darovitih učenike je Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije, čiji je cilj stvoriti okvir za rad s talentiranim i nadarenim učenicima, a pritom i osposobljavaju odgojno-obrazovne radnike za rad s darovitim učenicima.
Novčane nagrade za natjecatelje
Povodom Dana darovitih učenika, polaznici Centra izvrsnosti napisali su više od stotinu pisama Ministru znanosti i obrazovanja, Radovanu Fuchsu i uputili mu svoje želje te prijedloge za unapređenjem svojih škola, ali i obrazovnog sustava. Centar je i objavio neka od njih.
– Uveo bih, da sam na Vašem mjestu, više mogućnosti za učenike da ostvare direktan upis na fakultet. Ne samo da bude prva tri mjesta na državnom natjecanju i slično. Također bih uveo veće novčane nagrade za najbolje natjecatelje, a ne da susjedne zemlje prednjače po pitanju toga, piše četvrtaš Nikola Fuchsu.
Zanimljive ideje ima i sedmaš Ivan.
– Poštovani ministre, u školi bih promijenio da ima manje ocjena, da se više družimo i igramo. Također bih promijenio broj sati, te mi se ne sviđa što je tjelesni u suprotnoj smjeni pa mi to oduzima puno vremena od učenja, piše Ivan koji ističe i da voli vrijeme provoditi u Centru izvrsnosti.
Ukidanje ocjena na tjelesnom, dodatni sati najdražih predmeta
Drugi su predlagali i ukidanje ocjena na tjelesnom, neki poželjeli duže odmore, manje matematike i hrvatskog, a više informatike. Kroz želje učenika vidljivi su i prostorni problemi u kojima se nalaze neke škole, pa su treći poželjeli informatiku i 2. strani jezik u istoj smjeni.
– Omogućila bih učenicima da biraju dodatne sate njihovih najdražih predmeta, napisala je Nera, učenica 7. razreda.
Predlaže i da se otvori još centara izvrsnosti kako bi što više djece moglo uživati u učenju onog što ih zanima.
– Svim darovitim učenicima u Hrvatskoj želimo bolje uvjete i donošenje novih Pravilnika za rad s darovitom djecom, koji bi bili dodatni impuls i koji bi potaknuli ostala područja na uspostavu sustavne podrške, poručili su iz Centra izvrsnosti SDŽ.
Podsjetimo za kraj, na portalu srednja.hr nedavno smo pokrenuli Alumni projekt. Riječ je o popisu svih dobitnika Oskara znanja, državne nagrade koja se dodjeljuje učenicima za izniman uspjeh i postignute rezultate na državnim i međunarodnim natjecanjima. Ovaj projekt mapira najbolje hrvatske učenike i profesore prema kriteriju dobivenih Oskara.