Digitalizacija na pomolu: ZET ukida papirnate tramvajske karte, uvodi se posve novi način kupnje
Krajem prošle godine ZET je najavio uvođenje ZET aplikacije za korisnike tramvaja i autobusa, a plan je da zaživi u prvoj polovici 2023. U javnost su procurile i neke njene značajke. Kao i u mnogim metropolama 21. stoljeća kroz aplikaciju će se moći kupovati i karta. Zbog toga će do kraja ove godine papirnate karte – otići u povijest!
Sretan 1. april svima! Kako smo vas još danas nasamarili pročitajte ovdje.
Po svemu sudeći, papirnate karte za ZET-ov javni prijevoz do kraja ove godine odlaze u povijest. Naime, nakon što izađe ZET aplikacija, koja je najavljena za prvu polovicu ove godine, postojat će opcija prema kojoj će se karte moći kupiti unutar aplikacije. Zbog toga uskoro prestaje tiskanje papirnatih karata, a one koje su do sada otisnute, predviđa se, bit će rasprodane i iskorištene do kraja ove godine.
U novoj aplikaciji moći će se kupiti polusatna, jednosatna i karta od 90 minuta, kao i dnevna. Građani će u aplikaciji moći kupiti i mjesečni ili godišnji pokaz i to učenički, studentski ili radnički. Nije još poznato hoće pokazi u obliku kartice ostati u funkciji. Osim što je ovo mjera u smjeru digitalizacije gradskih usluga za građane, svakako je i djelomično ekološka jer se za tisak više neće koristiti ogromne količine papira.
– Pa po meni je to okej, planiram koristiti tu aplikaciju. Ne vozim se svakodnevno tramvajem pa nemam pokaz. Ali kad idem tramvajem kupujem kartu u onako, 70 posto slučajeva. Kad nemam kartu, to je obično zato što sam lijena otići do kioska ili žurim pa ne stignem. A u tramvaju mi se ne da dati malo više novca za nju. Tako da ću je sada možda i češće kupovati. Jedino me malo brine što će biti sa starijim osobama koje ne koriste smartfone, a nemaju pravo na besplatan pokaz. Možda bi bilo okej da se zbog njih zadrže kartice, veli nam studentica Borosana.
Osim mogućnosti kupnje karte, razgovara se i o tome da se u aplikaciju uvede live praćenje autobusa i tramvaja, kako bi građani točno znali kada dolaze i kasne li. No, o tome se još treba donijeti odluka jer mnogi smatraju da je za živce građana možda bolje da ne vide da im, primjerice, neće doći tri autobusne linije zaredom.