Dio učenika još se nije vratio u škole i neki time nisu zadovoljni: ‘Godinu već polako otpisujem’
U većini županija ovog ponedjeljka u škole su se vratili svi osnovnoškolci, a u klupama su i učenici završnih razreda srednjih škola. Na nastavi na daljinu i dalje su učenici od prvog do trećeg razreda srednjih škola. I dok dio njih smatra da je takva odluka ispravna, mnogi ipak misle da su se u škole trebali vratiti svi te da online nastava ne može biti adekvatna zamjena za nastavu uživo.
Mišljenja oko toga jesu li se svi učenici trebali vratiti u škole ili je odluka o tome da dio njih ostane na online nastavi ispravna, vrlo su podijeljena. Nastavu prema C modelu trenutno pohađaju srednjoškolci, izuzev učenika završnih razreda. Pričali smo s nekoliko učenica koje nastavu trenutno pohađaju online. Pitali smo ih smatraju li ispravnom odluku da ostanu kod kuće te kako komentiraju kvalitetu online nastave.
Andrea, Zdravstvena i veterinarska škola dr. Andrije Štampara Vinkovci
Učenica sam petogodišnjeg smjera medicinske škole. Prve dvije godine uče se samo opći predmeti, tj. te dvije godine obuhvaćaju četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje. Učimo ono što uče i maturanti koji su se vratili u školske klupe radi bolje pripreme. Problem predstavlja to što nakon završene dvije godine u medicinskoj školi, naredne tri imamo samo praksu i stručne predmete. Kao što već znamo, online nastava neusporediva je s nastavom uživo. Na online nastavi ipak smo ograničeni, htjeli mi to priznati ili ne. Nije isto kada vam netko objašnjava gradivo preko ekrana u usporedbi s nastavom uživo. Zanima me kako će izgledati matura za nas? Prva nam je godina već propala, što zbog štrajka što zbog pandemije, a drugu godinu, također, već polako otpisujem. Nakon tri godine znanje će nam ‘izblijediti’, a sumnjam da će se nas netko sjetiti kada budemo trebali izaći na državnu maturu. Općenito nastaje problem s medicinskim školama te ne znam što je gore, imati online nastavu prve dvije godine ili imati online nastavu iz stručnih predmeta? Nisam epidemiolog, ali mislim da bi se za nas mogla organizirati nastava uživo jer nas, zajedno s maturantima, u cijeloj školi, odnosno školskoj zgradi, nema puno.
Karmen, Graditeljsko-geodetska tehnička škol Split i Glazbena škola Josipa Hatzea Split
Smatram da su se svi učenici trebali vratiti u svoje klupe, a ne samo dio njih. Živimo u takvom svijetu da su nam ekrani postali sastavni dio života, što loše utječe na naše zdravlje. Ova online nastava samo još više pogoršava tu situaciju. Svjesni smo da je virus prisutan i da se nekih mjera moramo držati, ali i da ova pandemija neće završiti samo tako. Moramo se naučiti živjeti s tim i vratiti naše živote u normalu jer ćemo u suprotnom svi oboljeti, ali ne od Covida, već mentalno. Nastava se mogla organizirati u školama, no strože mjere nam ne trebaju. Dovoljne su maske i razmak. Uostalom, niti ne vidim što bi strože moglo biti. Online nastava je organizirana dobro, koliko može biti, no to nije dovoljno dobra zamjena za nastavu uživo. Smatram da nitko od mojih vršnjaka neće biti dovoljno spreman za državnu maturu ako se nastava nastavi održavati na daljinu.
Barbara, Ekonomska škola braće Radić Đakovo
Razumijem zabrinutost ministarstva zbog zdravlja učenika, no vjerujem da se ne može ni približno postići jednak jednako postići s online nastavom u odnosu na nastavu u školi! Online nastava mi oduzima više vremena od dana nego što bi trebala, probleme s internetskom vezom neću ni spominjati. Ne razumijem, ako se dio učenika vraća u škole zašto se ne vrate svi? Vjerujem da se srednjoškolci više pridržavaju mjera od osnovnoškolaca, no maknimo to sa strane – nepravedno je prema učenicima od prvog do trećeg razreda srednje škole jer i mi zaslužujemo jednako kvalitetno obrazovanje kao i svi drugi. Online nastava nije ni približno kvalitetna poput nastave u školi jer vjerujem da se nauči samo 60-ak posto od onoga što bi naučili u školi. Nadam se da se epidemiološka situacija neće pogoršati i da ćemo se što prije vratiti već dugo željenoj nastavi u školi!
Lea, X. gimnazija Zagreb
Smatram da je u redu da se učenici od 1. do 3. razreda srednjih škola nisu vratili u klupe jer ja sam i sama koja sam 3. razred imala koronu već kao i mnogi moji poznanici i prijatelji iste dobi i smatram da je puno učestalija zaraza djece virusom u srednjoj školi i da ista ta djeca često nemaju nikakve simptome bolesti, a prenositelji su, te tako nesvjesno dalje prenose bolest na druge. Stvarno puno su rjeđe zaraze djece u osnovnoj školi, a uostalom bolje je da su se viši razredi osnovnih škola vratili, prije svega 8. razredi radi upisa u srednju školu.
Što se tiče same kvalitete online nastave, ovisi o predmetu i tome koliko se koji profesor da truda da to objasni online. Smatram da sam, npr. 4. razred onda mi vjerojatno ne bi bilo baš dobro imati online školu jer drugačije je to kad su pripreme i sve, nego ovako dok još nemam to. Pretpostavljam da dosta učenika ne bi bilo spremno za maturu isto kao da se npr. išlo u školu. Iskreno, ne mislim da se nastava u školama mogla organizirati baš za sve, jer u mnogim školama ima dosta štete još od potresa i mislim da mnoge škole momentalno ne mogu primiti baš sve učenike te mislim da je bolje stoga da smo ostali doma. Plus, to sama mogu reći otvoreno, da se dosta učenika ne drži mjera kako bi trebali.
Petra, III. gimnazija Zagreb
Mislim da je bilo posve očekivano da učenici od prvog do trećeg razreda ostanu na online nastavi, nismo prvi na udaru; ne očekuju nas matura ni išta slično ove godine. Vjerujem da je sve to osmišljeno u nadi da će se rasteretiti javni prijevoz te omogućiti lakša sanacija oštećenja nastalih u najnovijem potresu. To ima i dobrih i loših strana. Neke od dobrih su to što ne moramo putovati svaki dan u školu (učenici koji putuju dva sata dnevno znaju o čemu pričam), ne moramo se buditi jako rano, lakše nam je organizirati dan i nismo toliko pod stresom prije testa jer ga pišemo u toplini svojeg doma. Loša strana koju profesori često naglašavaju je nemogućnost provjere i vjerodostojnost rezultata naših ispita zbog čestih varanja i/ili prepisivanja. Uz to, neki od učenika imaju tehničkih poteškoća poput sporog interneta, računala bez kamere i sl. Sve se može kad se hoće, ali mislim da je bolje da smo kod kuće jer nas je sve strah novog soja virusa. Taj strah se povećao otkad je preminula najmlađa žrtva koronavirusa. Sasvim sam sigurna da je to pobudilo još veću nelagodu u svima nama. Možda je zasad bolje da smo kod kuće, u okruženju koje smatramo sigurnim. Barem dok se situacija ne smiri i većina populacije cijepi.
Pravu nastavu ništa ne može zamijeniti, to je svima jasno. Osim toga, atmosfera je potpuno drugačija kada ste okruženi svojim kolegama i prijateljima iz razreda. Na pravoj nastavi se možemo u potpunosti posvetiti predmetu i odmah pitati profesora ako nam nešto nije jasno. Online nastava se jako poboljšala od proljeća. U gotovo svim školama je u realnom vremenu tako da imamo barem neku povezanost s pravom nastavom. Mjesta za poboljšanje ima, no zasad mi se online nastava čini sasvim u redu. Do mature imam još dvije godine, a i planiram ići na pripreme. Na online nastavu se možda teže koncentrirati zbog raznih distrakcija. Nažalost, neke predmete je teže objasniti na online nastavi poput matematike i fizike.
Ti predmeti slove za najteže na maturi pa bi tu moglo biti problema, no imam još dvije godine za nadoknaditi izostavljeno. Imamo sreće što ima dosta videolekcija, a i profesori pokušavaju filtrirati gradivo koje će biti na maturi od onog gradiva koje je dovoljno samo spomenuti pa se više fokusiramo na gradivo s mature. Mislim da je to i cilj gimnazije, da se što bolje pripremimo za državnu maturu jer bez nje ne možemo upisati fakultet, a bez fakulteta nemamo nikakvo zvanje. Sve u svemu, trenutno sam za ostajanje na online nastavi dok se situacija s koronavirusom ne smiri. Online nastava je dobra za naše ‘obično’, ali i mentalno zdravlje, no ništa ne može zamijeniti pravu nastavu, nastavu uživo.