Dobili smo praktički tajni životopis nove voditeljice kurikularne reforme Jasminke Buljan Culej
Nakon dva dana od imenovanja nove voditeljice Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Jasminke Buljan Culej, stigao je i njen životopis. On je naime kopiran u nekoliko primjeraka novinarima koji su prisustvovali press konferenciji na temu provedbe reforme obrazovanja, koja se danas održala u prostorijama Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Za predvodnicu jedne takve opsežne i značajne reforme, čini nam se malo preštur životopis od jedne A4 stranice, a ni format ‘sastavka’ nije tipičan kada s kandidirate za bilo koji posao. Svakome tko se nekada prijavio na natječaj za bilo koji posao, vjerujemo da razumije o čemu govorimo. Osim toga, njegova nedostupnost, također ne ulijeva povjerenje u cijeli postupak selekcije.
Buljan Culej nije na kraju odgovorila koliko je radila u školi
Tijekom pressice, na kojoj su danas govorili Dijana Vican, kao predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić i Jasminka Buljan Culej, a na kojoj se nastojalo prikazati idilično stanje uoči tko zna kojeg početka rada na reformi, novinari su više puta pokušali priupitati novu voditeljicu ERS-a, koliko je godina radila u školama, no na kraju je odgovor izostao.
S obzirom da novinari nisu bili upućeni u crtice iz životopisa Jasminke Buljan Culej, priupitali su ministra, kada će biti dostupan, na što je on odgovorio uskoro, da bi ga na ubrzo zatim izvukao i pitao novinare žele li da im se kopira.
Zbunjene kolege su dakako odgovorile potvrdno pa evo što se našlo u tom ‘tajnom’ dokumentu.
Mnogi precizni podaci su izostali
Životopis koji baš i ne sliči na to, prenosimo u cjelosti:
Dr. sc. Jasminka Buljan Culje već 23 godine radi na poslovima u odgoju i obrazovanju te znanosti s posebnom specijalizacijom u obrazovnim istraživanjima i razvoju obrazovnih politika. Buljan Culej diplomirala je biologiju na Prirodoslovno matematičkome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na kojem je i magistrirala te 2004. i doktorirala. U svijet rada zakoračila je kao nastavnik biologije te se potom desetak godina bavila znanstveno-istraživačkim radom u području biomedicine.
Od 2006. godine načelnica je istraživačko-razvojnog odjela u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Djelatnost je Nacionalnoga centra provoditi ispitivanja na temelju kojih se procjenjuju nacionalni standardi obrazovnih postignuća učenika, analiza i objava rezultata provedenih ispita, razvoj modela vanjskog vrednovanja te davanje prijedloga Ministarstvu znanosti i obrazovanja za trajno unaprijeđenje kvalitete obrazovanja. Tijekom tog vremena Buljan Culej značajno doprinosi razvoju ove ustanove kao nacionalna koordinatorica više europskih i međunarodnih obrazovnih istraživanja, bavi se evaluacijom eksperimentalnih programa, interpretacijom rezultata statističkih analiza te sekundarnim analizama međunarodnih istraživanja, uključena je u razvoj i provedbu Državne mature.
Tijekom ovog vremena izgrađuje se kao stručnjak za pitanja kvalitete u odgoju i obrazovanju i kurikulum. Usavršavala se i na Harvardu na temu upravljanja obrazovnim sustavima. Urednica je više stručnih knjiga u području obrazovnih istraživanja te autorica poglavlja u knjizi i znanstvenih radova na srodne teme.
Od 2010. predstavlja Republiku Hrvatsku u četiri ekspertne skupine Europske komisije, i to za jezične indikatore, višejezičnost, pokazatelje i referentne vrijednosti u obrazovanju. U Europskom je parlamentu 2012. održala pozivno predavanje o europskom istraživanju jezičnih kompetencija u hrvatskom kontekstu. Tijekom svog stručnog rada intenzivno surađuje sa svim ključnim ustanovama i dionicima sustava, a posebno sa školama. Interes za uključivanjem u Cjelovitu kurikularnu reformu pokazala je 2016. i prijavom za člana Stručne radne skupine za Okvir za vrednovanje procesa ishoda učenja u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju.
Polovinom 2016., kao predstavnica Centra, sudjeluje u Povjerenstvu za unaprijeđenje reforme obrazovanja koje je dalo značajan doprinos analizom dosadašnje provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u području odgoja i obrazovanja te preporukama za dalji razvoj procesa.
U travnju 2017. godine prelazi u Ministarstvo znanosti i obrazovanja gdje radi na mjestu savjetnice ministra za pitanja znanosti i visokog obrazovanja.