Pretraga

Dobili smo praktički tajni životopis nove voditeljice kurikularne reforme Jasminke Buljan Culej

A- A+

Nakon dva dana od imenovanja nove voditeljice Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Jasminke Buljan Culej, stigao je i njen životopis. On je naime kopiran u nekoliko primjeraka novinarima koji su prisustvovali press konferenciji na temu provedbe reforme obrazovanja, koja se danas održala u prostorijama Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Jasminka Buljan Culej foto: Dora Kršul|srednja.hr

Za predvodnicu jedne takve opsežne i značajne reforme, čini nam se malo preštur životopis od jedne A4 stranice, a ni format ‘sastavka’ nije tipičan kada s kandidirate za bilo koji posao. Svakome tko se nekada prijavio na natječaj za bilo koji posao, vjerujemo da razumije o čemu govorimo. Osim toga, njegova nedostupnost, također ne ulijeva povjerenje u cijeli postupak selekcije.  

Izdvojeni članak

Blamaža Barišića i Vican: Prekršena procedura u izboru člana nove Ekspertne radne skupine

Buljan Culej nije na kraju odgovorila koliko je radila u školi  

Tijekom pressice, na kojoj su danas govorili Dijana Vican, kao predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić i Jasminka Buljan Culej, a na kojoj se nastojalo prikazati idilično stanje uoči tko zna kojeg početka rada na reformi, novinari su više puta pokušali priupitati novu voditeljicu ERS-a, koliko je godina radila u školama, no na kraju je odgovor izostao.

S obzirom da novinari nisu bili upućeni u crtice iz životopisa Jasminke Buljan Culej, priupitali su ministra, kada će biti dostupan, na što je on odgovorio uskoro, da bi ga na ubrzo zatim izvukao i pitao novinare žele li da im se kopira. 

Zbunjene kolege su dakako odgovorile potvrdno pa evo što se našlo u tom ‘tajnom’ dokumentu.       

Izdvojeni članak

Pala prva ostavka nakon imenovanja nove voditeljice Cjelovite kurikalarne reforme i članova timova

Mnogi precizni podaci su izostali

Životopis koji baš i ne sliči na to, prenosimo u cjelosti:

Dr. sc. Jasminka Buljan Culje već 23 godine radi na poslovima u odgoju i obrazovanju te znanosti s posebnom specijalizacijom u obrazovnim istraživanjima i razvoju obrazovnih politika. Buljan Culej diplomirala je biologiju na Prirodoslovno matematičkome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na kojem je i magistrirala te 2004. i doktorirala. U svijet rada zakoračila je kao nastavnik biologije te se potom desetak godina bavila znanstveno-istraživačkim radom u području biomedicine.

Od 2006. godine načelnica je istraživačko-razvojnog odjela u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Djelatnost je Nacionalnoga centra provoditi ispitivanja na temelju kojih se procjenjuju nacionalni standardi obrazovnih postignuća učenika, analiza i objava rezultata provedenih ispita, razvoj modela vanjskog vrednovanja te davanje prijedloga Ministarstvu znanosti i obrazovanja za trajno unaprijeđenje kvalitete obrazovanja. Tijekom tog vremena Buljan Culej značajno doprinosi razvoju ove ustanove kao nacionalna koordinatorica više europskih i međunarodnih obrazovnih istraživanja, bavi se evaluacijom eksperimentalnih programa, interpretacijom rezultata statističkih analiza te sekundarnim analizama međunarodnih istraživanja, uključena je u razvoj i provedbu Državne mature.

Životopis nove voditeljice Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Jasminke Buljan Culej

Izdvojeni članak

Netransparentan izbor voditeljice ERS-a: Vedran Mornar razmišlja o ostavci – Akcijski plan presudan

Tijekom ovog vremena izgrađuje se kao stručnjak za pitanja kvalitete u odgoju i obrazovanju i kurikulum. Usavršavala se i na Harvardu na temu upravljanja obrazovnim sustavima. Urednica je više stručnih knjiga u području obrazovnih istraživanja te autorica poglavlja u knjizi i znanstvenih radova na srodne teme.

Od 2010. predstavlja Republiku Hrvatsku u četiri ekspertne skupine Europske komisije, i to za jezične indikatore, višejezičnost, pokazatelje i referentne vrijednosti u obrazovanju. U Europskom je parlamentu 2012. održala pozivno predavanje o europskom istraživanju jezičnih kompetencija u hrvatskom kontekstu. Tijekom svog stručnog rada intenzivno surađuje sa svim ključnim ustanovama i dionicima sustava, a posebno sa školama. Interes za uključivanjem u Cjelovitu kurikularnu reformu pokazala je 2016. i prijavom za člana Stručne radne skupine za Okvir za vrednovanje procesa ishoda učenja u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju. 

Polovinom 2016., kao predstavnica Centra, sudjeluje u Povjerenstvu za unaprijeđenje reforme obrazovanja koje je dalo značajan doprinos analizom dosadašnje provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u području odgoja i obrazovanja te preporukama za dalji razvoj procesa. 

U travnju 2017. godine prelazi u Ministarstvo znanosti i obrazovanja gdje radi na mjestu savjetnice ministra za pitanja znanosti i visokog obrazovanja.