Pretraga

Domovinski pokret traži da se u škole uvede novi predmet, smeta im što mladi slušaju cajke

A- A+

Rasprodani koncerti srpskih pjevača u Hrvatskoj zasmetali su Domovinskom pokretu koji kreće s inicijativom uvođenja novog predmeta u hrvatsko školstvo. Taj predmet bi najmlađe, navode u objavi, podučavao hrvatskoj kulturi, tradiciji i nematerijalnoj kulturnoj baštini. Iz Domovinskog pokreta smatraju da se samo vrednovanjem vlastite kulture i tradicije može opstati kao zasebni kulturni entitet.

udžbenik i udžbenici jedni na drugima

Udžbenici | foto: Canva

Nedavno rasprodani koncerti Aleksandre Prijović u Zagrebu i Osijeku te drugi koncerti srpskih pjevača u Hrvatskoj za Domovinski pokret Splitsko-dalmatinske županije kulturna su kolonizacija Hrvatske. Zbog toga su, navode u objavi, pokrenuli inicijativu uvođenja novog predmeta u hrvatskim školama koji bi najmlađe podučavao hrvatskoj kulturi, tradiciji i nematerijalnoj kulturnoj baštini.

– Kako se svaki virus treba pokušati zaustaviti prije ulaska u organizam tako i Domovinski pokret pokreće inicijativu za spas onoga što se još uvijek može spasiti. Jedini način za odupiranje istočnom melosu je upoznavanje i njegovanje vlastite kulture i tradicije. Tek upoznavanjem i življenjem vlastitih kulturnih vrijednosti možemo shvatiti koliko su one superiorne poplavi lakih nota s istoka, stoji u objavi Domovinskog pokreta.

Dodaju da je hrvatska javna scena pod sustavnom, dobro organiziranom i financiranom kulturnom agresijom. Smatraju da je dio državnih institucija svjesno, iz oportunističkih razloga, pristao na prodor stranih medijskih i kulturnih utjecaja u hrvatski javni prostor. Po njima je i problematično što se istočni melos promovira kao poželjan, prihvatljiv, zabavan i blizak našem mentalitetu.

Izdvojeni članak
aleksandra prijović

Aleksandra Prijović napunit će pet Arena, profesor: ‘Njen stil je suštinski pop glazba’

– Pjevači takvog izričaja zastupljeniji su u javnom prostoru desetak puta više od najpoznatijih domaćih pjevača. Sve to za posljedicu ima rasprodane Arene od strane srbijanskih turbofolk pjevača, a preko toga i kulturnu kolonizaciju Hrvatske. Treba otvoreno kazati kako je kulturnoj kolonizaciji prethodila kolonizacija hrvatskog medijskog prostora te kako je pokoravanje medijskog tržišta bio preduvjet ‘uspješnog’ ulaska istočnog melosa u hrvatski kulturni mainstream, opisuje Domovinski pokret.

Od Ministarstva kulture Domovinski pokret pak traži inicijativu izgradnje regionalnih centara nematerijalne kulturne baštine. Zaključuju da samo vrednovanjem vlastite kulture i tradicije ‘možemo opstati kao zasebni kulturni entitet’.

Podržavate li ideju Domovinskog pokreta o novom školskom predmetu koji bi učenike podučavao hrvatskoj kulturi?