Pretraga

Korisnici masovno napuštaju Whatsapp i sele se na druge društvene mreže: Pojašnjavamo zašto

A- A+

Živimo u svijetu gdje se život praktički prebacio online. Internet je postao mjesto koje posjećujemo kada idemo u školu ili na faks, kada želimo pogledati dobar film, pročitati knjigu, slušati glazbu ili se družiti s ljudima. Društvene mreže s godinama postaju sve popularnije, a trenutno je najveće pitanje – koju aplikaciju koristiti za dopisivanje?

foto: pixabay

Posljednjih dana se pokrenula nova rasprava – koju aplikaciju koristiti za dopisivanje? I ne, nije na razini Messenger ili WhatsApp, koji ima bolje opcije za izgled, već je došlo do nekih promjena što se tiče privatnosti korisnika.

Izdvojeni članak

Proširila se vijest da se WhatsApp od sutra gasi na milijunima uređaja, nije baš točna

Naime, WhatsApp je nekada davno bio zasebna aplikacija, dok ga nije otkupio Facebook. Onaj isti Facebook poznat po tome da svako toliko ima neko curenje podataka i da ‘trguje’ podacima svojih korisnika. Naravno, to se nije svidjelo korisnicima WhatsAppa, no donedavno je bilo rečeno da se podaci koje ima WhatsApp neće dijeliti s Facebookom. To je sada prošlost.

Upravo zbog toga, velik broj ljudi je odlučio preseliti svoju komunikaciju na ostale aplikacije koje podsjećaju na WhatsApp, ali su transparentnije. Ako ste pogledali dokumentarac The Social Dilemma (ako niste, što još čekate?), onda znate o čemu je riječ – WhatsApp će sada biti jedna od aplikacija putem koje će se skupljati podaci o vama kako bi vam mogli pokazivati prilagođene oglase.

Jedna od poznatijih rečenica upravo tog dokumentarca jest ‘ if you’re not paying for the product you are the product’, što bi u slobodnom prijevodu bilo ‘ako ne plaćate za proizvod, vi jeste proizvod’. Ovdje bi bila riječ o usluzi besplatnog dopisivanja.

Reklame

Većina Interneta funkcionira upravo tako – većina stvari je besplatna, no zato je nakrcana reklamama. Što više ljudi pogleda reklamu, to će ‘mjesto’ gdje je reklama smještena biti više plaćeno. Ukratko, vaš klik je ono što se prodaje. Upravo zato je većina aplikacija društvenih mreža napravljena tako da vas što dulje zadrži online – kako bi vam mogle pokazati što više reklama.

WhatsApp je kao što većina dobro zna, aplikacija u kojoj nema reklama, za razliku od Instagrama i Facebooka. Iako se još uvijek ne spominje uvođenje reklama u aplikaciju (nadajmo se da ni neće doći do toga), sada će WhatsApp dijeliti vaše podatke s Instagramom i Facebookom kako biste tamo mogli dobiti još bolje i preciznije, prilagođenije oglase.

Kako piše Independent, ti se podaci neće tražiti u vašim razgovorima (koji su i dalje enkriptirani), već u vašim kontaktima, profilnoj fotografiji, broju mobitela i dijagnostičkim podacima. Ipak, iz WhatsApp-a tvrde da ta promjena neće imati utjecaja na korisnike u Europi, zbog poznatog GDPR-a koji štiti osobne podatke.

Bez obzira na to koliko će se promjena primjenjivati ili ne, sigurno je da WhatsApp uskoro postaje manje siguran i pouzdan nego što je bio do sad. Hoće li to konkretno utjecati na vaš život je na vama da procijenite. Sve što možete jest pripremiti se za još koju minutu duljeg korištenja mobitela.