Pretraga

Došao je kraj domaćim zadaćama: ‘Učenici ih ubace u ChatGPT, malo izmjene i predaju kao svoj rad’

A- A+

Otkako je nedavno predstavljen ChatGPT, chatbot koji pomoću umjetne inteligencije može napisati praktički sve što mu zadate, nastavnici su se našli u velikim problemima. Učenici su ga počeli koristiti kako bi varali oko domaćih zadaća, odnosno oko zadaća koje uključuju pisanje sastavaka ili eseja. Jednostavno ChatGPT-u zadaju smjernice za zadaću koju su dobili, eventualno malo izmjene tekst ili isprave greške i predaju ga kao svoj rad. Zbog toga domaće zadaće odlaze u povijest.

Sretan 1. april svima! Kako smo vas još danas nasamarili pročitajte ovdje.

umjetna inteligencija chatgpt

Foto: Unsplash

‘Jednostavno to više nema smisla’, objašnjava nam nastavnica Hrvatskog jezika koja je htjela ostati anonimna. Ispričala nam je kako je još prije prestala ocjenjivati domaće zadaće, ali da sada više uopće ne vidi smisao njihova postojanja i to zbog – ChatGPT-a. Radi se o chatbotu koji pomoću umjetne inteligencije može napisati originalan tekst o bilo kojoj temi koju mu osoba zada.

– Primijetila sam da učenici prvih razreda srednje škole koriste riječi koje njihov vokabular još ne poznaje, već je očito da se radi o izrazima koje biste pronašli, recimo, u nečijem seminarskom radu na fakultetu. I to više nije izniman slučaj. U gotovo 80 posto radova naišla sam na identične fraze i izraze, otkrila je nastavnica.

‘U njihovim glavama to je samo još jedan način na koji su se ‘snašli’ i sumnjam da će prestati to raditi’

Dodala je i kako joj je trebalo neko vrijeme da shvati što učenici rade jer su svi tekstovi, iako su sadržavali iste izraze i riječi, bili dovoljno različiti da se ne posumnja u međusobno prepisivanje.

– Zadaća za zadaćom sve je više takvih tekstova koje je napisala umjetna inteligencija, a ne učenici. Ja ne vidim način kojim bi mi kao nastavnici to uspjeli spriječiti osim da učenicima svaki sat ispočetka tupimo kako je to ustvari varanje. Ali u njihovim glavama to je samo još jedan način na koji su se ‘snašli’ i sumnjam da će prestati to raditi, a nastavnici će trošiti svoje vrijeme na ispravljanje tekstova koje su napisali, hajdemo reći – roboti, istaknula je nastavnica Hrvatskog jezika.

Nastavnici u cijeloj Hrvatskoj odustaju od domaćih zadaća

Zbog toga je odlučila u potpunosti odustati od domaćih zadaća, a otkrila nam je da ona nije jedina nastavnica koja je postupila na ovaj način. Dapače, izgleda da će domaće zadaće kao take u potpunosti otići u povijest.

– Od sada im više ne zadajem domaće zadaće, ono što napišu na satu, napisali su. Osim toga, nisam jedina koja je tako postupila. Kolege diljem zemlje s kojima sam u kontaktu susreli su se s istim problem pa su i oni odustali od domaćih zadaća. Samo je pitanje vremena kada će umjetna inteligencija krenuti rješavati i matematičke zadatke s ispisanim postupkom, onda slobodno možemo zatvoriti škole, poručila je nastavnica za naš portal.