Doznajemo koji strukovni smjerovi sljedeće školske godine ulaze u eksperimentalnu provedbu dualnog obrazovanja
Model dualnog obrazovanja eksperimentalno je ušao u 11 strukovnih škola od ove školske godine. Radi se o modelu koji kombinira učenje u školi i učenje u svijetu rada, a koji je izazvao medijsku pozornost kada se saznalo da su njime ukinuti neki općeobrazovni predmeti, konkretno, povijest. Ove školske godine eksperimentalnom provedbom zahvaćena su četiri smjera: prodavač, kozmetičar, dimnjačar i staklar, a iz Ministarstva znanosti i obrazovanja potvrdili su nam koji se novi kurikulumi planiraju eksperimentalno provoditi od sljedeće školske godine.
Sljedeće školske godine, 2019./2020., planiran je početak eksperimentalne primjene dualnog modela obrazovanja za smjerove fotograf, frizer i soboslikar-ličilac.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja provelo je javni poziv, nakon čega su angažirane radne skupine za izradu standarda zanimanja, standarda kvalifikacije i strukovnih kurikuluma za stjecanje kvalifikacije fotograf, frizer i soboslikar-ličilac i te su skupine započele s radom krajem listopada.
– Navedeni kurikulumi će se izrađivati prema metodologiji HKO-a, a u skladu s Modelom hrvatskoga dualnog obrazovanje te je u školskoj godini 2019./2020. planiran početak njihove eksperimentalne provedbe, potvrdili su nam iz MZO-a.
Na stranicama Ministarstva objavljen je i javni poziv za iskazivanje interesa stručnjaka za rad u radnim skupinama za izradu prijedloga standarda zanimanja, standarda kvalifikacije i strukovnih kurikuluma za stjecanje kvalifikacije kuhar, konobar i CNC operater. Iz MZO-a objašnjavaju da će se i oni izrađivati prema metodologiji HKO-a, a u skladu s Modelom hrvatskoga dualnog obrazovanja. Navedeni kurikulumi izvodit će se eksperimentalno.
– Izrađeni strukovni kurikulumi provodit će se u strukovnim školama kada se steknu uvjeti za njihovo izvođenje što je vezano uz suradnju s gospodarskim sektorom. Izbor istih uslijedio je upravo zbog velikog interesa poslodavaca, a što potvrđuje potrebu za navedenim kvalifikacijama i spremnost gospodarstva da se uključi u njihovu provedbu, kažu nam iz Ministarstva.
Napomenimo da ovo ne znači da će sve škole koje izvode nastavu za ove strukovne smjerove ući u eksperimentalni model dualnog obrazovanja, već će se on provoditi samo tamo gdje postoje uvjeti te interes poslodavca. Postojeći modeli (klasični i JMO) neće nestati iz strukovnih škola.
Podsjetimo još da smo već posvetili nekoliko tekstova temi dualnog obrazovanja i problemima koji su pratili eksperimentalnu provedbu. Analizirali smo na koji je način uopće postavljen model prije nego li je ušao u škole te smo otkrili da kurikulumi nisu bili dovršeni na vrijeme.