Pretraga

Elektronski sustav naplate iskorijenio ‘švercere’ iz osječkog gradskog prijevoza

A- A+

Skupe karte gradskoga prijevoza, niska ili nikakva primanja i loše stanje samih vozila, mnoge su nagnale da potraže alternativu plaćanju karata Gradskom prijevozu putnika (GPP-u) te pronađe načine ‘zaobilaženja’ kontrolora. No, uvođenjem elektroničkog sustava naplate te pravila ulaska na prednja vrata, vožnja bez pokaza postala je nemoguća u Osijeku.

Iako nezadovoljstvo Gradskim prijevozom putnika (GPP-a) u Osijeku raste iz dana u dan, većina je i dalje osuđena koristiti njihove usluge zbog brzine, praktičnosti i učestalosti linija, zbog čega ne čudi da se uvijek nađe netko tko će na bilo koji način pokušati zaobići plaćanje karte. Rijetki u tom naumu i uspijevaju, obzirom na sustav elektroničke naplate karata i pravilo ulaska na prednja vrata.

Izdvojeni članak

Iskusni ‘tramvajski švercer’ otkrio tajne i probleme svog zanata

‘Šverceri’ su iskorijenjeni iz gradskog prijevoza

Uvođenje Butri (elektroničkoga pokaza) uvelike je promijenilo ‘kulturu švercanja’ u Osijeku. Dok su se nekoć putnici ‘gužvali’ u potrazi za sumnjivom osobom koja bi mogla predstavljati konduktera, danas većina putnika opušteno sjedi u autobusu. Razlog tomu je jednostavan – kartu su već platili. 

– Dok sam bio mlađi, znao sam se ‘švercati’ ulaskom na srednja ili zadnja vrata, starom kartom, no otkada je uveden novi sustav, to je postalo nemoguće. Ući možemo samo pored vozača gdje odmah moramo prisloniti Butru ili kupiti kartu. Tko ne želi kupiti kartu, neće se voziti tramvajem ili autobusom i to je to, izjavio je Dino, student Građevinskog fakulteta u Osijeku.

Izdvojeni članak

Novi udar na standard mladih izazvao veliko nezadovoljstvo Osječana

Dvije sestre i jedna mjesečna karta

Jedna od rijetkih taktika koje i dalje barem donekle prolaze u izbjegavanju GPP-ove kontrole je posudba mjesečne karte od slične osobe. Prednost je što se slika na Butri vremenom izliže pa se crte lica ne razlikuju toliko jasno kao na samome početku. Obzirom da je kontrola u posljednjih nekoliko godina postala dosta ozbiljnija, rijetki i dalje preuzimaju taj rizik. 

– Sestra i ja dugo smo koristile samo jednu mjesečnu kartu i uspjele smo tako izgurati obzirom da smo bile suprotne smjene u školi. U posljednjih nekoliko mjeseci kontrola je postala ‘žešća’, fotografije se detaljno provjeravaju i više se jednostavno ne usudimo jer – jeftinije nam je platiti dvije karte nego plaćati kazne kada god nas ‘uhvate’, napomenula je Ines, učenica Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku, koja je i svojim primjerom dokazala da je ‘švercanju’ u tramvaju jednostavno – ‘odzvonilo’.