Pretraga

EU deklaracijom potiče internacionalizaciju visokog obrazovanja

A- A+

Vijeća ministara Europske unije je, na sastanku ministara obrazovanja u
Bruxellesu, službenom deklaracijom zatražilo države članice Europske unije da
ulože veći napor kako bi se provela daljnja internacionalizacija sektora
visokog obrazovanja.

U vidu sve izraženije
globalizacije radnog tržišta i potrebe za mobilnijom radnom snagom oglasilo se
i Vijeće ministara Europske unije sa službenom deklaracijom, koja se može
okarakterizirati kao politička odrednica smjera u kojemu bi se trebalo kretati
europsko visoko obrazovanje. Deklaracija dolazi nekoliko dana nakon što je i
službeno objavljeno kako će izgledati novi, prošireni, Erasmus+ program koji bi
trebao pružiti još veće mogućnosti studentima ali i srednjoškolcima da svoje
obrazovanje dodatno prošire i obogate inozemnim iskustvom.

Deklaracija je usmjerena na države članice, točnije
nadležne institucije obrazovnog sektora, da se napravi opsežan nacrt programa
koji bi omogućili sveučilištima i fakultetima diljem Europe višu razinu
internacionalizacije u pogledu studentske mobilnosti, digitalnog učenja,
partnerstva i izgradnje obrazovnih kapaciteta.

Izdvojeni članak

Europski parlament odobrio novi Erasmus+ program vrijedan 14,7 milijardi eura

Cilj je olakšati i povećati inozemni transfer školaraca, studenata i
djelatnika

Sadržaj deklaracije je razvijen
kroz prethodne sastanke Vijeća ministara i poziva članice Europske unije da
pruže potporu i poduzmu konkretne korake za uvođenje većeg broja tzv.
‘dvosmjernih’ međunarodno priznatih diploma, kreditnog sustava mobilnosti za studente
te kreiranja vodiča i službe za savjetovanje koje će olakšati studentima,
školarcima i obrazovnim djelatnicima rad i školovanje u inozemstvu. Osnovna ideja je da bi nadležne institucije zemalja članica Europske unije trebale
podržati prepoznavanje kvalifikacija i kompetencija koje su u inozemstvu stekli
mobilni studenti, istraživači i obrazovno osoblje.

Države članice ostvaruju dodatne napore kako bi
podržali projekte poput European Credt Transfer and Acomulation Systema, Diploma
Supplementa te European Qualifications Framework System, uz istovremeno
zalaganje za reformu direktiva Europske unije koje pomažu individuama izvan Europske
unije da obavljaju svoje akademske obveze poput studiranja i istraživanja u
europskim obrazovnim institucijama.

Izdvojeni članak

Europska unija ulaže novih 60 milijuna eura u zapošljavanje mladih u Hrvatskoj

Potreba za obrazovanim kadrom sposobnijim za rad.

Ovakav stav Vijeća ministara
djelomično je inspiriran održanom ‘Konferencijom o europskom visokom
obrazovanju u svijetu’ koja je održana u Vilinusu, u rujnu ove godine, pod
pokroviteljstvom litavske vlade. Akti Europske unije jasno ističu kako je visoko
obrazovanje individualna odgovornost pojedinačnih zemalja članica ali Vijeće ministara
uz suradnju Europska komisije promiče proces suradnje kroz kooperativne
institucije poput Bolonjskog procesa.

Ovaj službeni proglas i poticaj
za daljnju internacionaizaciju dolazi i kao posljedica izvješća i pritužbi poslodavaca
kako trenutna razina vještine i znanja diplomaca ne odgovora potrebama radnog
tržišta u Europi dok je veliki broj tvrtki prijavio poteškoće u pronalaženju
kandidata koji posjeduju adekvatna tražena znanja.