Razvitkom moderne tehnologije, u ovom slučaju
prijenosnim računala i notebooka, uzimanje
bilješki rukom na predavanjima kod nekih je
studenata otišlo u povijest. Danas je mnogo onih
koji hvataju bilješke ravno u word, no
istraživanje je pokazalo kako bolje uspjehe na
ispitima postižu oni koji bitne stvari na
predavanjima bilježe rukom.
Praćenje predavača i pisanje bilješki za vrijeme
predavanja zna biti naporno, no nova je studija
otkrila kako je to nešto što će pomoći da
postižete bolje uspjehe na ispitima. Naime,
studenti koji rukom bilježe ono bitno s predavanja
bolje rješavaju ispite od onih koji za to koriste
laptop ili notebook, piše Independent.
Pišete li rukom, bolje ćete razumjeti materiju
Ne samo da rukom pisane bilješke pomažu da odmah
bolje razumijete materiju, u budućnosti se također
lakše prisjećate onoga što ste učili.
Studenti sve više koriste laptope kako bi hvatali
bilješke jer nude brzinu i bolju čitljivost, no
istraživanje efekata koje rukom pisanje bilješke
imaju na studente i njihov akademski performans
otkrilo je kako oni koji koriste modernu
tehnologiju slabije se prisjećaju i koriste
koncepte koje su učili, iako možda uspiju zapisati
više bilješki.
Pisanje na laptopu najčešće mehaničko i bez razmišljanja
Studiju je proveo Daniel Oppenheimer, profesor
psihologije sa Sveučilišta Kalifornija zajedno s
Pam Mueller, studenticom psihologije s Princetona.
Oni su proveli serije eksperimenata kojima je cilj
bio otkriti je li korištenje laptopa kod pisanja
bilješki uzrokuje da se to radi čisto mehanički,
bez razmišljanja o napisanom.
Svi su studenti slušali isto predavanje, no neki
su koristili laptope, dok su se drugi držali
dobrih starih bilježnica i olovki. Nakon
predavanja ispitani su kako bi se otkrila njihova
sposobnost prisjećanja činjenica i razumijevanja
koncepata.
Korisnici laptopa teže se prisjećaju koncepata s predavanja
straživači su tako otkrili kako su korisnici
laptopa zapisali dvostruko više bilješki, koje su
bile korisne, no bili su prilično lošiji za vrijeme prisjećanja i korištenja koncepata koje su
učili.
Olovkom zapisane bilješke bolje su za neposredno učenje i razumijevanje
– Iako više bilješki ima svoje prednosti, ako su
one zapisivane bez razmišljanja o njima, što je
češći slučaj kod korištenja laptopa u tu svrhu,
prednosti nestaju, rekao je Oppenheimer.
Olovkom zapisane bilješke bolje su za neposredno
učenje i razumijevanje, a također i ugrađivanje
informacija za buduće korištenje, zaključak je
studije.