Pretraga

Evo kako hvatati bilješke kako biste bolje rješavali ispite

A- A+

Razvitkom moderne tehnologije, u ovom slučaju

prijenosnim računala i notebooka, uzimanje

bilješki rukom na predavanjima kod nekih je

studenata otišlo u povijest. Danas je mnogo onih

koji hvataju bilješke ravno u word, no

istraživanje je pokazalo kako bolje uspjehe na

ispitima postižu oni koji bitne stvari na

predavanjima bilježe rukom.

Praćenje predavača i pisanje bilješki za vrijeme

predavanja zna biti naporno, no nova je studija

otkrila kako je to nešto što će pomoći da

postižete bolje uspjehe na ispitima. Naime,

studenti koji rukom bilježe ono bitno s predavanja

bolje rješavaju ispite od onih koji za to koriste

laptop ili notebook, piše Independent.

Izdvojeni članak

Sedam znanstveno dokazanih načina do boljih ocjena na ispitima

Pišete li rukom, bolje ćete razumjeti materiju

Ne samo da rukom pisane bilješke pomažu da odmah

bolje razumijete materiju, u budućnosti se također

lakše prisjećate onoga što ste učili.

Studenti sve više koriste laptope kako bi hvatali

bilješke jer nude brzinu i bolju čitljivost, no

istraživanje efekata koje rukom pisanje bilješke

imaju na studente i njihov akademski performans

otkrilo je kako oni koji koriste modernu

tehnologiju slabije se prisjećaju i koriste

koncepte koje su učili, iako možda uspiju zapisati

više bilješki.

Pisanje na laptopu najčešće mehaničko i bez razmišljanja

Studiju je proveo Daniel Oppenheimer, profesor

psihologije sa Sveučilišta Kalifornija zajedno s

Pam Mueller, studenticom psihologije s Princetona.

Oni su proveli serije eksperimenata kojima je cilj

bio otkriti je li korištenje laptopa kod pisanja

bilješki uzrokuje da se to radi čisto mehanički,

bez razmišljanja o napisanom.

Izdvojeni članak

Profesor iz Rijeke uhvatio studenta da vara na ispitu preko WhatsAppa, prijavio ga stegovnom povjerenstvu

Svi su studenti slušali isto predavanje, no neki

su koristili laptope, dok su se drugi držali

dobrih starih bilježnica i olovki. Nakon

predavanja ispitani su kako bi se otkrila njihova

sposobnost prisjećanja činjenica i razumijevanja

koncepata.

Korisnici laptopa teže se prisjećaju koncepata s predavanja

straživači su tako otkrili kako su korisnici

laptopa zapisali dvostruko više bilješki, koje su

bile korisne, no bili su prilično lošiji za vrijeme prisjećanja i korištenja koncepata koje su

učili.

Izdvojeni članak

Evo kako doista profesori smišljaju ispitna pitanja

Olovkom zapisane bilješke bolje su za neposredno učenje i razumijevanje

– Iako više bilješki ima svoje prednosti, ako su

one zapisivane bez razmišljanja o njima, što je

češći slučaj kod korištenja laptopa u tu svrhu,

prednosti nestaju, rekao je Oppenheimer.

Olovkom zapisane bilješke bolje su za neposredno

učenje i razumijevanje, a također i ugrađivanje

informacija za buduće korištenje, zaključak je

studije.