Pretraga

Evo koliko je djece poginulo u prometnim nesrećama u 2022.: MUP kaže da su često krivci roditelji

U prvih jedanaest mjeseci 2022. godine u prometnim je nesrećama poginulo desetero djece. Trend je silazan, policija je postigla puno sa svojim preventivnim programima, no djeca sve češće pogibaju kao putnici u vozilima. Neposredni su krivci upravo roditelji, kažu iz MUP-a, jer djecu voze nevezanu, nepropisno na prednjem sjedalu i tako ih ne osiguravaju od stradavanja. Ustupili su nam podatke za ovu i prošlu godinu iz kojih su vidljivi trendovi stradavanja djece na cestama.

prometna nesreća

Ilustracija: Unsplash

Najčešći uzrok smrti kod djece i mladih u Hrvatskoj, ali i šire u svijetu, jesu prometne nesreće. Stoga smo pitali Ministarstvo unutarnjih poslova da nam da podatke o stradavanju djece u prometnim nesrećama za 2022. i 2021. godinu, kako bismo ih mogli usporediti.

Izdvojeni članak
fpz

[VIDEO] Što se sve dogodi prilikom sudara? Crash test na Fakultetu prometnih znanosti točno pokazao štetu

Često su roditelji krivci

Radi se o podacima za prvih jedanaest mjeseci ove godine pa su tako, usporedbe radi, uzeti podaci i prvih jedanaest mjeseci lanjske godine. U tom periodu 2022. evidentirane su ukupno 29.592 prometne nesreće, a njih 222 imale su smrtni ishod. Poginulo je ukupno 254 ljudi, što je, ističu iz MUP-a, 22 osobe manje u odnosu na isto razdoblje lani. Kada gledamo djecu starosti do 14 godina, i ove i prošle godine poginulo je 10 djece. Neki od njih sudjelovali su u prometu kao vozači bicikla, no puno veći broj poginulih odnosi se na djecu pješake i putnike u vozilima.

– Prije petnaestak godina djeca su najviše stradavala kao pješaci, a danas najviše stradavaju kao putnici u vozilima. Najgore je što su djeca, najčešće, putnici u vozilima svojih roditelja ili najbližih osoba s kojima bi trebala biti i najsigurnija. Stvarnost je, nažalost, drugačija. Zastrašujući su podaci koji pokazuju koliko se djece svih uzrasta prevozi u vozilima roditelja, a da, u današnje vrijeme velikog napretka pasivne sigurnosti u automobilima, nisu osigurana od mogućeg stradavanja. Odrasli djecu prevoze na prednjim sjedalima, nevezane na stražnjim sjedalima ili u neadekvatnim sjedalicama koje ne zadovoljavaju najosnovnije uvjete sigurnosti, pojasnili su iz MUP-a.

Ove godine teško je ozlijeđeno u prometnim nesrećama 124 djece, za osam više nego lani, a lakše ozlijeđenih je 661, sedamdesetak više u odnosu na prošlu godinu.  Više podataka s trendovima u postocima možete pogledati u tablici koju nam je ustupio MUP.

djeca prometne nesreće 2022

Djeca starosti do 14 godina koja su poginula ili ozlijeđena u prometnim nesrećama u prvih jedanaest mjeseci 2022.
Izvor: MUP

Tako je i u svijetu

Vožnja autom svakodnevica je u modernoj civilizaciji, no mnoge dobrobiti napretka plaćamo visokom cijenom, a to su ljudska stradavanja. Kada gledamo posljednjih deset godina na našim se cestama dogodilo, godišnje, godišnje u prometnim nesrećama strada 14.176 ljudi. Od tog broja, njih 2,2 posto izgubi život, oko 320 osoba, dok ostali završe lakše i teže ozlijeđeni.

– Najviše mladih ljudi u dobi između 10 i 25 godina u cijelom svijetu pa i u Hrvatskoj smrtno strada u prometnim nesrećama. Najviše su ugrožena djeca, mladi ljudi i druge najugroženije skupine – biciklisti, mopedisti, motociklisti i pješaci. Od ukupnog broja teško ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama oko pet posto osoba ostaju trajni invalidi, što je godišnje više od stotinjak ljudi. Deset posto njih trpi trajne posljedice, a najčešće je riječ o osobama mlađe životne dobi, pojasnili su nam iz MUP-a.

Da bi se povećanja sigurnost na cesti, ističu za srednja.hr, društvo mora uložiti znatno više napora u poboljšanje prometne infrastrukture i razvitak prometne kulture. Velik dio tog napora pripada, priznaju, Ministarstvu unutarnjih poslova i prometnoj policiji koja svojim aktivnostima pojačava prometnu disciplinu.

Policija provodi preventivne programe

Tri su, zapravo, bitna čimbenika za sigurnost prometa. To su sudionici, vozila i ceste. Razvijanje prometne kulture kod vozača najbrže može rezultirati smanjenjem tragičnih posljedica.

– Ne treba zanemariti činjenicu kako je za promicanje prometne kulture sudionika potrebno uložiti i najmanje financijskih sredstava u usporedbi s druga dva čimbenika. U Ministarstvu unutarnjih poslova sustavno se prati stanje i trendovi promjena sigurnosti u cestovnom prometu. Rezultati tog rada su i statistički podaci i informacije koje putem javno objavljenih podataka dajemo na uvid stručnoj i najširoj javnosti kako bi svi društveni subjekti mjerodavni za sigurnost prometa i svi sudionici u prometu, dobili cjelovit uvid u stanje sigurnosti cestovnog prometa u Republici Hrvatskoj i rizičnim čimbenicima koji ga ugrožavaju, kazali su nam iz MUP-a.

Izdvojeni članak
dijete u autosjedalici

Ljudi imaju manje djece zbog – sjedalica u autu? Naša istaknuta stručnjakinja osvrnula se na taj argument

Policija je svjesna, dodaju, da prometni odgoj i obrazovanje djece imaju veliku ulogu u povećanju njihove sigurnosti na cesti, ali i podizanju kulture općenito stoga već dugi niz godina provode preventivno-represivne akcije kako bi zaštitili najmlađe sudionike u prometu.

‘Poštujte naše znakove’ od 1995. godine

Najpoznatija od njih akcije je Poštujte naše znakove koja se provodi svake godine od 1995. Ta je akcija opravdala svoju svrhu jer otkako se provodi, ističu iz MUP-a, znatno se smanjio broj smrtno stradale i ozlijeđene djece na našim prometnicama.

Policija će u svojim preventivnim i represivnim akcijama, ističu iz Ministarstva unutarnjih poslova za srednja.hr, nastaviti i dalje podsjećati odrasle da su djeca najugroženija kategorija sudionika u prometu i da im uvijek trebaju posvećivati posebnu, dodatnu, uvijek adekvatnu pažnju.