Genetika, a ne škola niti drugi okolišni faktori, najbitniji
je faktor za uspjeh na ispitima. Nova je studija pokazala
kako geni koje nosi dijete imaju veći utjecaj na rezultate
ispita nego kvaliteta škole koju pohađaju ili utjecaja
okoline.
Iako mnogi misle kako je kvaliteta ili vrsta škole koju
učenici pohađaju najbitniji faktor kod uspjeha na ispitima,
nova je studija pokazala da je ta pretpostavka pogrešna.
Naime, nova je studija pokazala kako je genetika najvažniji
faktor uspjeha učenika na ispitima, piše Mail Online.
Geni bitniji od kvalitete škole ili utjecaja roditelja
Geni koje u sebi nosi dijete imaju veći utjecaj na rezultate
ispita nego kvaliteta škole ili utjecaj njihovih roditelja
na njih, tvrde istraživači. Analize provedene na 11 tisuća
tinejdžera i njihovih ispitnih rezultata sugeriraju kako je
DNA dvostruko važniji od ostalih faktora okoline kao što su
odabir škole u determinirajnju edukacijskog uspjeha.
Studija, koja je provedena na sveučilištu King’s College
London, također govori kako kod svakog djetata geni čine
prosječno 58 posto razlike u njihovim rezultatima na
testovima iz jezika, matematike i prirodnih znanosti.
Faktori okoline, poput škole, susjedstva ili obitelji na
rezultate učenika utječu tek 29 posto. Ostali faktori koji
su jedinstveni za svakog pojedinca iznose tek 13 posto
utjecaja na rezultate, sugerira se u studiji.
Na znanstvene predmete geni utječu više nego na humanističke
Što se tiče područja ispitivanja, genetika najviše utječe na
rezultate ispita iz znanstvenih predmeta (58 posto), za
razliku od toga kako utječu na rezultate iz humanističkih
znanosti, umjetnost ili glazbe (42 posto).
Ipak, znanstvenici naglašavaju kako prepostavka da genetika
jedina determinira obrazovna postignuća nije točna, već
prepoznavanja predispozicija svakog djeteta može samo pomoći
pri obrazovanju.